Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto maken van orchidee.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto maken van orchidee.

    Ik kocht me deze week een orchidee om me wat bezig te houden tijdens het slechte weer.
    Binnenhuis fotografie lukt me helaas niet al te best daarom had ik graag enkele tips gehad.
    Moest ik een mdf plaat schilderen in zwart mat van ongeveer 50cm op 50cm zou dat volstaan?
    Hoe ver van de plaat plaats ik de bloem?
    Flits ik het best met de interne flits op mijn eos 4OOD, Of plaats ik er beter een bouwlamp op?
    Graag enkele tips hieromtrent.

  • #2
    Re: Foto maken van orchidee.

    Ik heb ondertussen al eens geprobeerd.

    Comment


    • #3
      Re: Foto maken van orchidee.

      Orchidee is mijn lievelings fotobloem en zeker met een zwarte achtergrond.
      Ik heb hier al eens omschreven hoe ik dat doe.


      Op mijn site staan ook 2 mappen m.b.t. Orchideën.
      Maak een gratis online fotoalbum en deel je foto's en video's. Bestel je online album als fotoboek en neem je favoriete momenten overal mee naartoe.


      Belangrijk is dat je het licht goed op de bloemen laat vallen.

      mvg
      antoine200

      Comment


      • #4
        Re: Foto maken van orchidee.

        Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
        Ik heb ondertussen al eens geprobeerd.
        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=207323
        Heel mooi gedaan hoor , zeker voor een eerste keer.
        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

        Comment


        • #5
          Re: Foto maken van orchidee.

          Het is mss een stomme vraag maar moet ik werken met bouwlampen of andere soort lampjes?
          Ik heb deze genomen met ondergaande zon die binnen keek op de bloem.
          Heb niet geflitst omdat ik zwarte achtergrond verloor + schaduwen had.
          De schaduwen kan ik idd wegwerken met een grotere afstand tussen bloem en achtergrond maar heb helaas niet zoveel plaats en vooral geen zwarte karton die groot genoeg is.
          Last edited by Black eyed; 9 april 2008, 19:17.

          Comment


          • #6
            Re: Foto maken van orchidee.

            Andere lampen gaan ook zolang ze voldoende licht geven. Het voordeel van bouwlampen is dat je met 1 of 2 voldoende hebt om zowat alles te belichten dat je wil..

            Wat je moet proberen vermijden is verschillende lichtbronnen mengen, bv een gewone gloeilamp, een tl-lamp en een spaarlamp..
            Zolang je 1 soort van licht hebt, zal je automatische witbalans zich wel uit de slag kunnen trekken. Ga je verschillende lampen mengen (omdat je burolamp niet sterk genoeg is bv) dan kan je een kleurtint op je fotos krijgen die je niet wegkrijgt.
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: Foto maken van orchidee.

              Bedankt voor de reactie's.
              Zodra ik over een nieuwe bloem beschik zal ik deze eens proberen met en 2 tal bouwlampen te fotograferen.

              Mvg

              Comment

              Working...
              X