Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Knap werk geleverd

Bedankt voor de tutorials !

[MOD]
    Gezien de grote educatieve bijdrage en als blijk van waardering, maken we hier een sticky van.
    James71
    Helemaal mee eens
    Groetjes, KC
    www.sportbeelden.com

Comment

oeeeeee... een sticky.. had ik nog niet eens in de gaten hahaha. Thanks folks... dat spoort nog meer aan.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
        Knap Jorgen.

Je "spelen" met het licht vindt ik prachtig.

Ik doe het ook meer en meer, maar bij het soort fotografie dat ik doe is het moeilijk. Vind maar eens ne vogel die de grijskaart vasthoud.

De "achter"/tegenlicht belichting heeft zeker mijn interesse. Niet evident in openlucht/natuur.

Ik leer graag bij.

Ik hou je in het oog.
        Sterker nog.. ik zet wel eens een kaart op de plek buiten waar ik wil gaan schieten om een basismeting te doen.

En achter en tegenlicht is JUIST buiten super belangrijk bij modelfotografie.
        In heel veel gevallen wordt het model met de rug naar de zon toe geplaatst, of in een hoek van 45graden om de rim/halo in het haar en rond haar schouders te krijgen.
        De rest vul je in met de flits. (scheelt dus een extra flits van achter )
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          Sterker nog.. ik zet wel eens een kaart op de plek buiten waar ik wil gaan schieten om een basismeting te doen.

En achter en tegenlicht is JUIST buiten super belangrijk bij modelfotografie.
          In heel veel gevallen wordt het model met de rug naar de zon toe geplaatst, of in een hoek van 45graden om de rim/halo in het haar en rond haar schouders te krijgen.
          De rest vul je in met de flits. (scheelt dus een extra flits van achter )
          Als het nu eens beter weer werd kon ik gaan testen met mijn "better beamer"

Deze zou toch een 20 tot 30 meter moeten kunnen overbruggen.

Een beetje invulflits zou al voldoende zijn in de meeste gevallen om de schaduwen op te heffen.

Kwestie van de goede instellingen op de cam en flits dan te vinden.

Daarom dat je uitleg mijn interesse heeft.
          Groetjes
          ----JO

Comment

Super Madmax! Zeer goed initiatief ga ze meteen bekijken!
            Groetjes, Damiaan.
            Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Prachtig initiatief voor leken in de portretfotografie zoals ikzelf trouwens.
              Zeer goed en eenvoudig uitgelegd.
              Hartelijk dank.

Groetjes,
              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Geweldig gewoon!
                ik heb ze allemaal bekeken en ben nu nog meer overtuigd van me meer en meer te gaan concentreren op portretfotografie. Prachtig ook wat je kan doen met 1 lamp en reflectieschermen, in de zomer heb ik vaak problemen met harde schaduwen, na dit gezien te hebben ga ik toch een paar reflectieschermen aankopen denk ik.
                hartelijk bedankt om al je tips en kennis te delen!

groeten,

Dennis
                Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                BLOG

Comment

Eindelijk de tijd genomen om je video's te bekijken.
                  Heel goed gedaan, heb er wat van opgestoken!
                  Bedankt voor dit prima initiatief.

Comment

Wat een geweldig idee van je om het zo aan ons (lees mij newbie portret fotograaf) te leren!
                    Bedankt voor je tijd en ik ga ze dus nu bekijken ...

Ik heb ze allemaal bekeken en wat ik vooral mooi vind is het licht van opzij met harde schaduwen en die dan zwart wit te fotograferen.
                    Ik hou heel erg van contrast en toonwaarden in een foto, nu nog op zoek naar een 2e hands studio setje!

Jorgen bedankt hiervoor!
                    Last edited by Mrc; 24 februari 2008, 13:55.

Comment

1STE KLAS!!!!!

Prachtig gewoon, dank u voor de 'prive les'

En ik verstond u goe...
                      Nikon D750

Comment

knap leerrijk werk. Heb ze net allemaal in 1 ruk uitgekeken. enig minpuntje: ook hier het geluidsniveau op de rand van verstaanbaar. Echt alles moeten openzetten en met headset luisteren.
                        Maar zoals ik al zei zeer leerrijk. Met dank voor al de moeite. je moet het maar doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rover Bekijk bericht
                          knap leerrijk werk. Heb ze net allemaal in 1 ruk uitgekeken. enig minpuntje: ook hier het geluidsniveau op de rand van verstaanbaar. Echt alles moeten openzetten en met headset luisteren.
                          Maar zoals ik al zei zeer leerrijk. Met dank voor al de moeite. je moet het maar doen.
                          Graag gedaan allemaal. Als ik dit nog een keer doe, zal ik een losse mic gaan gebruiken.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Hey Jorgen,

Bedankt voor de effort dat je in de filmpjes geïnvesteerd hebt. Heb links naar de filmpjes op m'n site geplaatst (zo herinner ik me ook sneller waar die informatie staat ).

Thanks again! You infected me

Kris
                            Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                            http://digital.raptor-tec.be

Comment

dit is nu eens mooi gedaan, hier heb je wat aan!!

knap hoor
                              http://www.jvs-photography.be/

Comment

Madmax, Bedankt voor dit geweldige initiatief

Nu weet ik zeker dat ik voor de volgende winter mijn zolder klaar wil hebben. Lekker binnen experimenteren op die lange donkere winteravonden
                                www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                                X