Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

    Bedankt voor al de moeite en tijd.
    Ik heb er héél veel van opgestoken.
    E1000
    Nikonspul

    Comment


    • #77
      Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

      Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
      ik heb zo grijskaart gekocht maar aan de andere kant heb je een witte kaart doet die dan het zelfste of is het misschien beter om beide kanten te gebruiken en dan toe te passen?
      Ik moet je het antwoord hier schuldig op blijven. Volgens mij is dit hetzelfde. Maar zeker weten doe ik het niet.

      Ik gebruik alleen de grijze.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #78
        Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

        witte kant is voor het afstellen van de witbalans (manueel), grijze kant voor de belichting.

        Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #79
          Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

          je kan de witte kant ook in zone 9 plaatsen of zelfs zone 10, maar erg betrouwbaar word het dan niet...
          zeker niet gebruiken om zonder correctie je belichting op te meten.
          ter info, de reflectie van dat stuk is 98%

          tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #80
            Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

            Dank je voor de moeite, ben heel wat wijzer geworden, heb het helemaal uitgekeken en ik kan niet wachten om eens met mijn "paspop" beginnen te experimenteren :P
            Canon EOS 40D + 350D + 100-300 ƒ/5.6 + Helios 44M-6 58mm ƒ/2.0 + Helios 44-2 58mm ƒ/2.0 + Meyer-Optik auto 135mm ƒ/2.8 + Meyer-Optik 29mm ƒ/2.8^^

            Comment


            • #81
              Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

              Dankt u voor de mooie uitleg.
              Ik gebruik nu een Canon450D (met de ingebouwde flitser). Met de ingebouwde flits krijg je natuurlijk schaduwen op lichte achtergronden, daarom zou ik een flits willen aanschaffen.
              Nu zou ik graag willen weten wat het beste is voor portetfotografie. Je hebt de Canon Speedlite 430EX II of Canon Speedlite 580EX II voor de 450d, maar kun je deze gebruiken voor portretfotografie?

              enkele voorbeeldfoto's die ik genomen heb

              Comment


              • #82
                Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                MadMax hartelijk dank voor de youtube movies. Ik heb er zojuist even vluchtig naar gekeken want het is nl al ver voorbij bedtijd ( ben nog maar een jonkie) maar morgen ga ik zeker nogmaals alles op het gemak bekijken en bezien of ik dat ook toe zou kunnen passen in mijn fotografie.
                Nogmaals dank voor je genomen moeite.

                Mvg Vmotion
                Durf bijna niks meer te zeggen

                Comment


                • #83
                  Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                  wow prachtig gewoon!!!
                  onbaatzuchtig delen van waardevolle info!!!
                  respect man! veel bijgeleerd
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #84
                    Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                    Geweldige video´s, héél erg duidelijk.
                    Mijn flitsset ligt nog in de doos, heb hem zojuist binnen gekregen maar ik ga er komend weekend mee aan de gang. Heb alvast behoorlijk wat opgestoken van je film.

                    Heb nog wel een vraag: ik ga geen modellen maar katten fotograferen. Ik heb dus niet te maken met een huidskleur en die schaduwen zoals je die wel op de paspop liet zien. Kan ik om een goede belichting in de vacht te krijgen ook met een reflectiescherm werken en om een volledig witte achtergrond te krijgen deze met de 2e lamp dan ook 1 of 2 stops over belichten?
                    Mijn foto´s zijn hier te bekijken: http://www.pbase.com/marga_dd
                    en hier http://www.als-kat-en-hond.nl
                    Ik fotografeer met Olympus E3 en E 510

                    Comment


                    • #85
                      Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Ik krijg steeds vaker vragen van mensen (vooral van BD) of ze een keer een WS kunnen volgen.
                      Dat is heel lastig omdat ik a) geen leraar ben en b) de tijd (voorlopig) niet kan vinden om zoiets te organiseren.

                      Toen dacht ik.. laat ik eens een paar simpele dingen voor de beginner op de film zetten. Uiteindelijk is het toch nog 52 minuten geworden.. met een hoop bla bla en andere onzin.
                      Hopelijk niet te saai.. ben geen filmster en heb ook een paspop gebruikt.

                      http://youtube.com/watch?v=Lwq1nIlLD1E

                      Saai ? Ik heb ze nu al 3 keer achter elkaar bekeken! Voor mij was belichting iets ontastbaars, oncontroleerbaars. Je vertelt het ook heel plezierig, lekker los.
                      Enorm bedankt en wat een onwijs goed initiatief! Ik heb er veel aan gehad.
                      (De andere filmpjes waren ook leuk)

                      Comment


                      • #86
                        Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                        Beste Jörgen,

                        Zeer leerzaam en ook dank aan je model Annie, wat een meid zeg en zo geduldig
                        Ik heb nog een vraag over licht meten. Ik heb de bekende Kenko lichtmeter gekocht (werd vroeger verkocht onder Konika Minolta). Moet je bij het licht meten het witte bolletje met de meetsensor naar de lamp richten of naar de lens van de camera?

                        Groeten Michael

                        Comment


                        • #87
                          Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                          Super cursus, ben net begonnen en kan niet wachten om alles zelf te proberen !!!

                          Good work!

                          Comment


                          • #88
                            Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                            Ademloos zitten kijken, dit is iets waar je wat aan hebt. Zeer duidelijk uitgelegd, zelfs voor superbeginners op dit gebied Complimenten, en super dat je je kennis op deze manier wilt delen ! Geen leraar zeg je ? Nou, het zou zomaar kunnen hoor
                            Canon EOS 300D

                            Comment


                            • #89
                              Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                              Heel goed
                              Bedankt Max!
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #90
                                Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                                SUPER!!

                                Bedankt voor de informatie!!!

                                Comment

                                Working...
                                X