Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd

Ik ben bezig met een foto met als thema 'Herfst'. Mijn idee was om Bockbier te fotograferen. Ik heb alleen problemen met de reflecties onder controle te krijgen. Ik hoop dat jullie wat tips hebben om een mooie vooral niet storende reflectie op het glas en flesje te krijgen? zie onderstaande foto.

Alvast Bedankt voor de moeite.

Life is like photography. You use the negatives to develop

Re: Hulp gevraagd

mogelijk kan je dat oplossen met zwart reflectiescherm (of stuk zwart papier)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
      mogelijk kan je dat oplossen met zwart reflectiescherm (of stuk zwart papier)
      Neem je daar niet gewoon alle reflectie mee weg? Mij lijkt reflectie wel belangrijk, omdat het volume geeft aan het flesje en het glas.

Je hebt meer diffuus licht nodig. Dat kan je krijgen door een vel (kalk)papier tussen het invallend licht en je onderwerp te plaatsen. Daarmee verdwijnen de dingen die je in de reflectie kan zien.

Wat tips hierover vind je hier: http://strobist.blogspot.com/2007/07...highlight.html
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Wat Vicberger aanhaalt is correct: je hebt een beetje reflectie nodig om diepte in het glas en flesje te krijgen.

Misschien geeft een klein beetje 'tegenlicht' (zeker voor het flesje) ook een verbetering, zodat de rand van het glas/flesje wat 'loskomt' van de achtergrond.
        Je zou dit kunnen bekomen door bv. linksachter een reflectieschermpje te zetten dat het licht zacht weerkaatst naar de achterzijde van het glas/flesje.

Succes.
        Guy
        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
          Je hebt meer diffuus licht nodig. Dat kan je krijgen door een vel (kalk)papier tussen het invallend licht en je onderwerp te plaatsen. Daarmee verdwijnen de dingen die je in de reflectie kan zien.
          Die dingen die je in de reflecties ziet zijn de bladeren die ik als ondergrond gebruikt heb. Ik denk niet dat dit te voorkomen is of wel?

rechts naast het flesje heb ik een softox gebruikt en links staan 2 reflectieschermpjes, 1 gericht naar het glas en 1 schuin naar de achtergrond om deze wat op te helderen.
          Life is like photography. You use the negatives to develop

Comment

Working...
          X