Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Simpele achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Simpele achtergrond

Hoi,

Ik ben een beginner....
    Heb een canon 40d en een 17-85 is usm lens
    Mijn vrouwke is zwanger en wou wat foto's maken.
    Ik heb hier geen studio met een goede achtergrond
    en vraag nu of er wat tips zijn om dat simpel zonder veel geld uit te
    geven te kunnen maken.
    Anders zie je heel duidelijk de overgang tussen muur en vloer en ook
    muur en plafond.
    Waar moet ik op letten bij belichting. Is indirect licht het best?

Alvast bedankt voor de tip(s)...

Groeten

Re: Simpele achtergrond

Als je grote vensters hebt met lange witte gordijnen zet je haar aan het venster, draai haar in de gordijnen, zet er haar achter, zet er haar voor, enz...
    Een gewone muur kan ook meer dan voldoen. Zet haar tegen de muur...
    Niemand verplicht je om haar voeten ook op de foto te zetten, het gaat hem over de buik he !
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Wanneer heb je een simpele achtegrond ,dat is natuurlijk iets waar een ander niet kan over oordelen ,maar dan zou ik in mijn living bevoorbeeld een schapenvelletje op de grond leggen ,en achter de zwangere vrouw wat bloemen of en beeldje dat je ergens hebt thuis staan op de achtergrond zetten ,of laat haar in de zetel zitten met een paar teddyberen of op de kinderkamer als achtergrond maar dat is nogal druk waarschijnlijk voor je .

Maar ik zou de optie van lieven lens ook eens proberen ,zal waarschijnlijk ook wel een aparte achtergrond zijn ,en mss wat spelen met de lichtinval .

Maar zet gewoon je foto's hier ,en de meesten hier zullen je wel opbouwende kritiek meegeven hoe je zoiets best aanpakt .

M.v.g

Ardesign
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

In de doe het zelf zaak twee staanders aanschaffen die gebruikt worden om isolatiepplaten tegen het plafond te plakken (gaan dus zeker tot 2,5m hoog.
        Rolgordijn (kleur uit te kiezen) van minstens 2m breed (niet doorschijnend) en dus ook minstens 2m hoog.

Kies je wit, dan kan je met een wit beddelaken de overgang naar de vloer organiseren en een goede ondergrond. Kijk ook dat het laken niet al te doorschijnend is want afhankelijk van de vloer krijg je dan wat storingen (tekening en kleur)

Wat kosten maar je kan het recupereren (?)
        André Langenus (EFIAP)

Comment

Hoi,

Bedankt voor de reacties.
          De info met de witte achtergrond door middel van een laken ga ik zeker eens uitproberen.
          Dan nog wat experimenteren met licht en denk dat we er dan wel komen.

Alvast bedankt,

Groetjes

Comment

Working...
          X