Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

T&T gevraagd : Een studio voor duiven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• T&T gevraagd : Een studio voor duiven

Ik wist niet goed waar het topic te plaatsen, maar ik zou dus wat tips en tricks willen Sinds jaaaaaren zijn wij hierthuis duivenmelkers en in die boekskes ziet ge altijd zo'n schoon foto's van duiven. Nu hebben wij ook een keer een prijsbeestje zitten , en zouden wij graag ook zo'n foto's nemen. Maar ik heb geen benul van wat ik daarvoor nodig heb ( Een camera natuurlijk ). Iemand die weet wat ik nodig heb voor een duivenstudio?

Bedoeling is dit zoiets :

Re: T&T gevraagd : Een studio voor duiven

De goedkope ministudio met enkele halogeenlampen op...? Misschien de duif best op voorhand al opvullen met erwtjes

Nee, 't best zou je voor zo'n foto's gebruik maken van studioflitsers en een rol wit achtergrondpapier. 't lijkt misschien veel voor zo'n klein beestje, maar 'k vermoed dat je met halogeenlampen nooit zal kunnen bereiken wat je voor ogen hebt.

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Misschien de duif best op voorhand al opvullen met erwtjes
      Denk dat dit nog geen garantie is dat die duif heel de studio doorvliegt

Blijkbaar werken fotografen voor duiven met een soort bak waarvan de onderzijde, achterzijde en de twee korte zijden in een witte materie zijn zoals sigaretproof of zo. Bovenzijde glas of iets anders dat doorschijnend is. Voorzijde ben ik niet zo zeker. Heb al gehoord niets maar heb ook al gehoord van een doorschijnend stuk misschien ontspiegeld. Dit valt te proberen.
      Allesinds mag blijkbaar die bak niet diep zijn want de duif mag niet de neiding hebben om te draaien en te keren. Verlichting blijkt langs bovenaan te gebeuren. De kamer moet wel pikdonder zijn zodat de duif geen zin heeft om in een donker gat te vliegen.
      Sommige maken blijkbaar ook op de bodem een soort draaischijf om de duif desgevallend een kleine draai te geven zodat hij perfect staat.
      Met een pen of zo kan dan de ring gedraaid worden dat hij zichtbaar wordt. Alhoewel ikzelf al gewoon de ring appart gertokken heb en dan in de foto geïntegreerd.
      Eerlijkheid gebied van te zeggen dat wij ook eens aan zo een bak moeten beginnen (mijn echtgenoot is ook duivenliefhebber ). Mijn man heeft ooit zo een fotograaf aan het werk gezien en dat was wat ik ervan gehoord heb. Hopelijk ben je er ietsje mee.
      Groetjes, 4ginie

Photography is a way of life...

Comment

Daar ben ik zeker iets mee Alleen de uitwerking is nog een vraagteken Zo nen handige ben ik wel niet, zal dus es hulp moeten zoeken
        Alleen de verlichting, daar weet ik niets van. Is zo'n bouwlamp van den brico goed? (Ik las dat in een ander topic over een eigen ministudiootje)

Comment

Erwtjes - bouwlampen ???

Mijn grootmoeder deed dat gewoon met pruimen en bruin bier...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

als je er voor zorgt dat de duif in een goed verlichte bak zit in een donkere ruimte blijft ze mooi zitten...vogels vliegen dan niet naar de duisternis
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Purple Ice Bekijk bericht
              Daar ben ik zeker iets mee Alleen de uitwerking is nog een vraagteken Zo nen handige ben ik wel niet, zal dus es hulp moeten zoeken
              Alleen de verlichting, daar weet ik niets van. Is zo'n bouwlamp van den brico goed? (Ik las dat in een ander topic over een eigen ministudiootje)

Eventueel kan je altijd bijvoorbeeld ervoor gebruiken op zo een lamp wat softer te maken. Op het idee van een softbox. Heb ooit iemand geweten die gewoon een grote TV doos had genomen. Een zijde uitgesneden en daar kalkeerpapier opgeplakt. Aan de tegenovergestelde zijde zat er een gat om over de lamp te doen. Hoeft niet altijd zo duur te zijn om een effectief effect te hebben
              Groetjes, 4ginie

Photography is a way of life...

Comment

ik heb me laten vertellen dat een vogel, anykind of bird, blijft zitten als je hem in het donker op een stok zet en er één spotje op plaatst...
                www.scalle.be/blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mushu Bekijk bericht
                  Denk dat dit nog geen garantie is dat die duif heel de studio doorvliegt
                  In mijn raamloze studio doe ik steeds alle lichten uit om geen storende ongewenste belichtingen te krijgen. Enkel de pilootlichten branden op een minimum. Ik denk dus niet dat die duif wat gaat rondvliegen als je het zo doet
                  Maar een bouwlamp op een duif plaatsen, amai dat beest. Tegen dat je klaar bent is hij gaar. Vandaar dat je hem best op voorhand al opvult met erwtjes

Mvg,

Comment

Euhm, volgens mij is die foto gewoon eruit geknipt in PS
                    Is natuurlijk ook een optie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                      Euhm, volgens mij is die foto gewoon eruit geknipt in PS
                      Is natuurlijk ook een optie!
                      Ik heb de eerste de beste foto van google gepakt, maar er zijn sowieso fotografen die daar een "ministudio" voor gebruiken.

@FDS : Geen bouwlampen dus? Wat dan wel?

Comment

@FDS : Geen bouwlampen dus? Wat dan wel?
                        Studioflitsers.

Mvg,
                        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Studioflitsers.
                          Allemaal veel te duur

Comment

Allemaal veel te duur
                            De mooiste foto's zijn in dat geval de beelden die in je in gedachten houdt
                            Volledig gratis!

Mvg,

Comment

Probeer die maar eens op je website te zetten

Comment

Working...
                              X