Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruidsreportage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bruidsreportage

Ik heb 2 weken geleden ook mijn 1e huwelijk gehad, was enorm zenuwachtig en ja het is zwaar en moeilijk vind ik. Had 2 bodies bij, gebruikte ook 2 bodies. Met daarop dus verschillende lenzen. Flitser, volop batterijen. Maar het is niet gemakkelijk. Maar je mag best meer vragen. Je steekt er je uren in, en het bewerken achteraf misschien.
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Comment

als je eens meeloopt met een prof, moet je niet zelf fotograferen, maar de prof in de gaten houden. als koppel naar twee lenzen moet kijken, is er geen enkele foto gelukt. Je zal vooral moeten leren hoe je die dag "aanpakt" en zorgen voor goed materiaal: f2,8 lenzen, 2 bodies en 2 flitsers en per body een reservebatterij en pakweg 16 GB CF kaartjes is een absoluut minimum wat uw materiaal betreft

Comment

Ik heb net even gemaild, nogmaals of ze het zeker wisten en ze vertelden dat ze alleen voor de wet trouwen, en ze willen familie foto's

Het echte bruidsfeest en voor de kerk is pas over 1 jaar!

Ze vertelde dat ze vertrouwen in me had, ze vond de foto's op mijn site erg leuk en ongedwongen, dus dat is een leuk complimentje!

Ik ga gewoon heel hard mijn best doen, en mogen ze niet tevreden zijn, dan is het zo
        Canon EOS 400D + 18-55 - 50 mm F1.8 + 75-300

Comment

Welk is de link van jou site? Ik zou die graag eens bekijken.

Comment

Niet te hard zijn he

Ben nog maar een beginneling
            Last edited by Daniii; 29 oktober 2007, 18:34.

Comment

Ik snap niet waarom iedereen beginnelingen bang willen maken met " niet doen, laat aan proffs over" of dergelijke!!! Ik kreeg hier eerder ook al zo'n reacties maar je laat de mensen toch weten dat je het nog nooit gedaan hebt en dan zijn ze verwittigd! Ik dacht ook van "oh nee waar ben ik aan begonnen omdat iedereen me het niet echt aanbeviel om te doen als beginneling... En weet je wat, ondertussen al mijn derde bruiloft gedaan en de mensen waren supertevreden....(heb zelf 100euro meer gekregen omdat ze zo content waren!
              Dus Daniiiii , gewoon doen hoor!!!!! de mensen zijn verwittigd !
              En 50euro vind ik idd ook wat weinig als je ziet wat werk je er achteraf nog aan hebt...
              Maarja, als je begint kan je beter wat minder vragen en met dat er evaring bijkomt meer vragen he...
              Veel succes!! +Het gaat je wel lukken!

Comment

Ook ik ben gevraagd voor een bruidsreportage van vrienden die een low budget bruiloft hebben. Ik heb ze gezegd dat ik nog niet ervaren ben met het foto's maken en al helemaal niet met bruiloften. Maar dit vonden zij geen probleem en ze wilde mij het liefst als fotografe.

Ik ga in november eerst een soort proeffoto's maken op locatie samen met hun. Zijn ze er tevreden over, dan worden er op de dag zelf ook foto's gemaakt door mij, zijn ze niet tevreden, dan zoeken ze iemand anders.

Zoals misschien duidelijk mocht zijn, ik vraag hier dus helemaal niets voor, omdat ik vind dat ik zelf nog niet ervaren ben en dus vind ik het raar om hier een bedrag voor te vragen. Tuurlijk, als ze er op aan dringen om mij wat te geven dan zou ik dat niet afslaan maar vraag dus in principe niets.

Ook voor de proeffoto's heb ik een hele planning gemaakt samen met hun, en regel ik voldoende materiaal. En neem op de bewuste dag zelf mijn broertje en mijn laptop mee, en 3 geheugenkaartjes van 4 gig. Mocht er eentje vol zijn dan gooit mijn broertje ze over naar de laptop.

Als je informatie wilt hebben, stuur me maar een berichtje.
                Last edited by AngelofLove; 12 oktober 2007, 11:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daniii Bekijk bericht
                  Ik heb net even gemaild, nogmaals of ze het zeker wisten en ze vertelden dat ze alleen voor de wet trouwen, en ze willen familie foto's

Het echte bruidsfeest en voor de kerk is pas over 1 jaar!

Ze vertelde dat ze vertrouwen in me had, ze vond de foto's op mijn site erg leuk en ongedwongen, dus dat is een leuk complimentje!

Ik ga gewoon heel hard mijn best doen, en mogen ze niet tevreden zijn, dan is het zo
                  Ik moet ook Frederic bijtreden. Mogelijke problemen van eender welke aard, kom je te pas en te onpas tegen. Maar als je duidelijke afspraken maakt met de trouwers zijn er mogelijkheden.

Dus als je er uitdrukkelijk op wijst dat er iets kan misgaan, dat je mogelijk beperkt gesteld bent, en dat je de nodige "samenwerking" nodig hebt. Dat je je uiterste best zal doen etc. Bedenk mogelijke oplossingen voor elk probleem!

Wat ik zeker kan aanraden, ga op voorhand eens op wandel met het koppel in de buurt van de locatie, om zo te zien waar je wat familiefotos kan maken. En hoeveel tijd je nodig gaat hebben <> welke tijd je gaat krijgen !

Wat soort fotos zien ze graag? (stijl, locatie)
                  Sprokkel wat info van het web samen (google "buidsfotografie" ) en fotozaken.
                  Desnoods spreek je de dienst voor toerisme aan , of een lokale fotoclub.
                  Aangezien enkel voor de wet, waarschijnlijk geen ceremoniemeester die wat kan helpen leiden?

Volg vooraf eens met een andere fotograaf een trouw van a tot z.

Of je al dan niet de fotos zelf wat wil bewerken is natuurlijk je eigen keuze.
                  Een selectie en basisbewerking zou ik toch aanraden, omdat je mogelijk een veel beter oog hebt hiervoor. (enkele slechte fotos breken mogelijk meer af dan 10 goede )

Dit zijn mijn bevindingen omdat ik ooit een poging gewaagd heb, waarbij de adrenaline duidelijk aanwezig was. Achteraf was ik toch blij, want onder dergelijke stress leer je toch heel wat bij. En als er dan ook een aantal mooie herinneringen tussenzitten, moeten ze maar tevreden zijn.

Persoonlijk vind ik dat geld bijzaak is als je het nog moet leren. Als je achteraf iets krijgt voor de moeite, geeft dit ook aan hoe tevreden ze zijn.
                  (moet natuurlijk in verhouding staan met het afgeleverde werk.

Veel succes!

Comment

Hallo Danii,

Ik zie dat je al heel wat reacties hebt ontvangen op je vraag en waarschijnlijk kan ik niet veel toevoegen aan al deze tips. Echter heb ik in mijn speurtocht over het internet een interessant "Do-it yourself Weddingphotography" pdf'je gevonden. Hierin stan in het engels een paar handige tips en voorbeelden van waar je op moeten letten bij een complete bruidsreportage.

Mocht je interesse hebben stuur maar ff een mailthe dan kan ik hetje toemailen. +/- 5 Mb.

Succes alvast en laat ons wel een foto zien na afloop kunnen we zien of al de tips geholpen hebben.

PS. Wat betreft de lens. Ik zou kiezen voor de 50 f/1.8 als er foto's in de kerk worden gemaakt, omdat hierover het algemeen niet veel licht is. Ik heb zelf een doop gefotografeerd met deze lens en ik was zeer blij over het resultaat. (De ouders ook by the way)
                    Last edited by Nippel; 13 oktober 2007, 22:30. Reden: Niet compleet

Comment

mmm... 't werd al ettelijke keren behandeld...

d'r staan heel veel tips en tricks op deze site, ga maar eens zoeken...

onlangs nog hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=181768

tussen de waarschuwingen in, zal je zeker veel tips vinden...

de trouw voor de wet, is niet makkelijk, gaat heel snel en je moet met heel veel rekening houden... altijd staat er wel iemand in de weg zowel op de voorgrond als de achtergrond... je hebt een goeie flits nodig en/of een lichtgevoelige lens, beter nog allebei...

de familie foto's, da's een makkelijke start! denk aan de achtergrond en aan het licht, kijk naar alle details... het tasje van de grootmoeder, de kledij zit slecht, ogen open of dicht... neem telkens een paar foto's van elke setting... zorg dat je camera level staat... gebruik een grijskaart voor de whitebalance...

enzovoort...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Misschien haal je hier wel wat uit : http://tips.romanzolin.com/articles/article006.php
                        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Tips :

vervang de 18-55 kitlens door de 17-55 IS 2.8
                          vervang de 75-300 door de 70-200 2.8

neem minstens een 420/430/550/580 ex flits mee , zodat je kan invullen

Zorg voor een reservebody

ga kijken in gemeentehuis hoe de trouwzaal er uit ziet (ik heb es meegemaakt dat de trouwzaal geschilderd werd , en de trouw in een of andere vergaderzaal met knalrode muren en plafond doorging -> bye-bye bouncen.
                          Welke verlichting hangt er ... in de donkere dagen heb je weinig invallend buitenlicht.

Volg eventueel een paar huwelijken zodat je de volgorde van de gebeurtenissen leert kennen. Ik heb dikwijls dat men tijdens de trouw aan mij vraagt wat er nu volgt

Let op Nonkel Video en Tante wegwerpkodak die overal in de weg lopen en voor je springen.
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Neem zeker een extra body mee, of beter een extra fotograaf.
                            Als ze je zelf hebben gevraagd, dan is dat die mensen hun keuze.
                            € 50,00, tja daar kom je amper met uit de kosten, maar je moet dat bekijken als reclame (portfolio).

Lichtsterke lenzen, ok een voordeel, maar hier op het forum veel te veel opgeblazen.

Als je geen deftige foto kan maken met een nikon met kitlens, dan maar overschakelen op een canon met een lichtsterke lens...
                            Mijn reactie hierop : hahahaha....

Belangrijkste is dat de mensen die jou vragen jou werk hebben gezien.
                            Vinden zij je werk goed, wel dan zullen ze ook tevreden zijn van de foto's...
                            Tenzij het volledig mis loopt, vandaar dus de backup hé.

Veel plezier en veel succes...
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Er zijn vele discussies hieromtrent.
                              Persoonlijk volg ik ook de meningen van zij die zeggen dat je best meegaat als "ervaren fotograaf"-achternahuppelaar... (voor zover dit woord bestaat).
                              Niet dat het je niet gegund is om de shoot te doen, maar ook weer eerder uit het oogpunt van de "klant". Als er op een of andere manier iets mis gaat met de foto's... hebben ze niets he... behalve dan het materiaal van Nonkel Video en Tante Wegwerpkodak.

Wat betreft geld: Ikzelf ben eerder van het principe, zolang ik geen knallers van platen kan tonen, vraag ik geen geld. Maar denk dat dat bij mij eerder een principekwestie is. Eerst bewijzen, dan geld vragen...

Mocht je er toch aan beginnen... succes... Ben benieuwd naar het resultaat.

Comment

Ik heb de fotoshoot inmiddels gehad, en ze waren er erg blij mee

Comment

Working...
                                X