Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photos at a dark festival

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Photos at a dark festival

Ik ben sinds kort begonnen met fotograferen als hobby.
    Nu ga ik binnenkort naar het Metal Female Voices Fest 4 in de photopit en vroeg ik me af hoe ik het scherpste beeld kan verkrijgen met mijn fototoestel (Panasonic DMC-FZ7). Aangezien het in de Oktoberhallen is (zaal), is het daar erg donker en er zal dus, tijdens de optredens van de verschillende band, enkel kunstlicht van oa spots aanwezig zijn.
    Please, help me ! ! !

Greets
    Tim . . . . . . . .
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Re: Photos at a dark festival

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
    Ik ben sinds kort begonnen met fotograferen als hobby.
    Nu ga ik binnenkort naar het Metal Female Voices Fest 4 in de photopit en vroeg ik me af hoe ik het scherpste beeld kan verkrijgen met mijn fototoestel (Panasonic DMC-FZ7). Aangezien het in de Oktoberhallen is (zaal), is het daar erg donker en er zal dus, tijdens de optredens van de verschillende band, enkel kunstlicht van oa spots aanwezig zijn.
    Please, help me ! ! !

Greets
    Tim . . . . . . . .

Ik zal in de pit naast je staan.. lol
    Gewoon hoge ISO nemen en diafragma openzetten (2,8) en wat spelen met sluitertijd.

Comment

Op basis van de specificaties kan je max tot iso 400 (tenzij crop-mode), verwacht dus zelfs aan f 2.8 geen echt korte sluitertijden. Het lijkt me dat je meeste kans op scherpe foto's hebt bij stilstaande fases en met de stabilisatie aangeschakeld.

Volledig inzoomen voor close-ups lijkt verleidelijk, maar ik zou me daarin eerder beheersen en eventueel achteraf op de pc wat croppen. met 6MP heb je wel wat ruimte, zeker als het voor een web-album is.

Comment

Ik doe vrij vaak concertfotografie.
        Ik werk steeds op min 800ISO en meestal op 1600 ISO, sluitertijd 1/80.
        Steeds zonder flits.
        Resultaten kan je zien op mijn site: www.mdb.phoice.com
        Vooral de series van Terneuzen zijn in extreem donkere omstandigheden getrokken.
        MDB-VL
        Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

Comment

en hoe is het gegaan?

Comment

Alles is prima gegaan, heb enkele prachtfoto's en sta met bijna alle bands op foto ;-)
            Dank je wel voor de tips
            canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gothtim Bekijk bericht
              Alles is prima gegaan, heb enkele prachtfoto's en sta met bijna alle bands op foto ;-)
              Dank je wel voor de tips
              en je hebt er zin in(na een jaar), gezien het aantal wat je aan het posten bent.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
              X