Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waarop letten bij fotograferen golfsurfers?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waarop letten bij fotograferen golfsurfers?

Hallo,
    waarop moet ik voornamelijk letten wanneer ik in november foto's van golfsurfers op fuerteventura zal nemen? En wat is dan de beste lens die ik zou kunnen gebruiken?

Re: waarop letten bij fotograferen golfsurfers?

jij zal vermoedelijk veilig droog op 't strand willen zitten, en de surfers zitten in de branding .. dus een snelle tele (AF) zou goed zijn .. licht ga je vermoedelijk genoeg hebben, dus niet noodzakelijk een 2.8 lens .. een f4 zal zeker volstaan.

Comment

Meestal ga ik fotograferen vanop het strand, of soms vanuit een boot.
      Ik zal me waarschijnlijk een Canon 40D aankopen, welke lens neem ik er dan best bij, als je zegt dat ze snel genoeg moet zijn...

Comment

Canon 70-200 f4.0 of de Canon 70-200 f2,8 IS als je meer budget hebt.

Comment

dubbele POST: http://forum.belgiumdigital.com/show....php?p=1581485

Mijn antwoord staat daar al maar komt op hetzelfde neer. Ga voor de 70-200 2.8 als je het budget hebt, en anders de 4.0 zoals ik gedaan heb.
          Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
          Meer op: www.xindi.be

Comment

is die 70-200 dan niet te kort, ook al heb ik een 40d camera?
            Als je er een extender opzet, is er dan een groot verschil, of is het dan beter om een lens met groter bereik te nemen 300 of 350mm.

Comment

je zal voor mooie foto's zo dicht mogelijk moeten komen .. een extender zou ik enkel overwegen bij 2,8 lenzen .. en dna nog .. zeker geen 2x converter .; je AF snelheid zal veel te traag worden en zelf durven "hunten"

een 300mm prime of een 400mm prime is mogelijks een beter alternatief als afstand een probleem is. Zeker geen sigma 50-500 of iets dergelijks als je resultaat wilt.

Comment

dan toch eerder bij de canon lenzen blijven? 100-300 IS USM of eerder de L serie, maarnadeel is wel de prijs hier he

Comment

de sigma 100-300 f4 is ook niet slecht

Comment

Heeft iemand ervaring met werken met extender? Twijfel tussen een 300mm met extender 1,4 of een 100-400L lens van canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                      Heeft iemand ervaring met werken met extender? Twijfel tussen een 300mm met extender 1,4 of een 100-400L lens van canon.
                      Als je het geld hebt ga je voor de 100-400.
                      Eerste reden is L-glas wat al beter is en je autofocus zal sneller zijn. En sorry maar die Sigma 100-300 kan je niet vergelijken met de 100-400L van Canon. Het verschil in kwaliteit is er wel degelijk.

Een 1.4 extender kan je gebruiken als je bv een 70-200 koopt van Canon, diafragma mag niet kleiner zijn dan 5.6 of de AF stopt ermee. De 2.0 extender stopt er direct mee dus dat is geen optie. De Canon extender is wat duur maar je kan gerust de Kenko Pro 3000 1.4 kopen. Prijs rond de 190euro bij Konijn. Ik weet wel niet als de AF nog gaat werken op die Sigma lens.
                      Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                      Meer op: www.xindi.be

Comment

Ik denk dat het voorlopig de EF 70-300 4,0-5,6 IS USM zal worden, aangezien ik de 100-400L nog niet kan betalen.
                        Is deze lens degelijk qua kwaliteit en snel genoeg? zou dit een goede koop zijn, Of best toch doorsparen om die andere te kopen?

Comment

Working...
                        X