Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
tja .. met een dergelijk vraag vraag ik me af of je niet best gewoon nog 10k foto's met je huidige lens zou nemen .. als je weet hoe je de foto's gaat nemen, weet je ook welke lens je nodig gaat hebben.
een 2,8 standaard zoom zal zeker een goede keuze zijn. Ik denk dat je met een Tamron 28-75 f2,8 EN een Tokina 12-24 de beste keuze maakt Moet het goedkoper (met één lens) kies dan een tamron 17-55 f2,8 mag het meer kosten .. ga dan voluit voor de Canon 17-55 f2,8 IS
Wat wil je fotograferen?
Als je de "car babes" vanop een afstand zal willen fotograferen dan heb je meer tele nodig (bijvoorbeeld 70-200 f2,8 L IS) dan wanneer je volledige auto's in beeld wil brengen (bijvoorbeeld een 17-55 f2,8 IS).
Met een 24-105 zal het moeilijk worden om volledige auto's in beeld te brengen, zeker als het druk is.
Wat doen we dan, we zorgen als we buiten komen dat we de situatie aankunnen, gewoon U voorbereiden op het onverwachte en elke situatie oplossen naar best vermogen. Als basis aan optiek voor in de tas zie ik een bereik van 16 tot 200 mm in F2.8 over het ganse bereik verdeeld in drie L zooms plus een converter 1.4.
Het beste advies, doe ervaring op experimenteer en trek je conclusie !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment