Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studiofoto's erg grauw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Studiofoto's erg grauw

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
    Aan de zekerheid waarmee je het zegt veronderstel ik dat je de proef op de som genomen hebt...?
    Als je een custom witbalans maakt met je fototoestel maak je totaal geen foto! De flitsers worden dus ook niet aangestuurd en gaan dus ook niet af. Je maakt dus eigenlijk een custom witbalans zonder dat je flitsers af gaan. Een witbalans die dus helemaal anders zal zijn dan wanneer je dan effectief foto's gaat maken en je flitsers dus wél afgaan, want ook de kleurtemperatuur van de ene flitser is niet dezelfde als van andere!!

In de studio moet je dus je lichtopstelling doen, het model een grijskaart in de handen stoppen die ze vasthoudt in die bepaalde lichtopstelling en aan de hand van die foto achteraf in Photoshop je witbalans uitmeten!

Mvg,
    Als ik een custom witbalans neem MOET ik mijn wit blad beeldvullend fotograferen. En de flitsers gaan ZEER ZEKER af !
    Iedere keer dat ik mijn custom witbalans maak, zoveel als ik maar wil.

Dus op de klik van de custom witbalans gaan de flitsers af bij mijn fuji

Maar de witbalans is geen oplossing voor een ondebelichte foto.
    Zoals frederic laat weten... Uw achtergrond overbelichten.... en jij uw product juist belichten.
    Door naar uw histogram te kijken kan jij zien hoe grijs of wit uw achtergrodn is.
    Last edited by lieven lens; 22 september 2007, 19:40.
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
    X