Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshoot

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshoot

Hoihoi,
    binnenkort heb ik een photoshoot met een vrouwelijk persoon.
    Als ik mijn externe flits gebruik (430EX) op mijn canon eos 400D, hoe krijg ik dan een zo zacht mogelijke huid (als het model geen make-up draagt) en weet ik op voorhand (onmiddellijk) welke sluitertijd de beste is (zowel voor binnen als buiten inforamtie aub; als ik in M-fotografeer).
    Nog meerdere tips voor zo'n fotoshoot (zonder studioverlichting) waar ik rekening mee moet houden zijn welkom (vooral dan ivm de camera-instellingen).
    Alvast bedankt voor de hulp.
    PS: hoe weet ik op voorhand hoe intens mijn flits mag staan?
    Hoe pakken jullie meestal zo'n fotoshoot aan?
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Re: photoshoot

niemand een antwoord op mijn vraag?
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Je moet zeker al eens rondzoeken op het forum hier. Je zal zoveel tips vinden dat je de eerste dagen wel weet wat doen. Je vragen zijn ook behoorlijk uitgebreid om snel op te antwoorden. En zelfs nog geen uurtje geduld is wel heel opdringerig.

De beste tip die ik je kan geven voor flashfotografie is een link naar de strobist website. Zo uitgebreid kan ik het hier nooit vertellen. Ik hoop dat Engels geen bezwaar is.

Een paar andere, zeer nuttige tips die ik kan geven:
      - lees aandachtig de handleiding van zowel flits als camera door en test het uit
      - gebruik een offshoe flashcord
      - meng natuurlijk licht met flitslicht
      - werk zoveel mogelijk manueel als je toch de tijd hebt voor een uitgebreide shoot
      - gebruik desnoods je flash manueel en bepaal de afstand tov je onderwerp adhv testshots als je niet over een lichtmeter beschikt
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

mijn ervaring is dat make up en losse poeder eigenlijk een must is...tegen glimmen en transpireren, vooral op de voorhoofd en wangen.

Comment

Als je platbelichte foto's wenst, dan moet je die flits gebruiken ...
          Leg die flitser in de kast en ga achter u een reflectiescherm ...
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik volg Lieven en voor de rest bestaat er gewoonweg géén "gulden" camera instelling. Alles is zo afhankelijk van locatie, natuurlijk licht ... etc...

Trial & error
            www.fotofolio.be

Comment

Hoihoi,
              binnenkort heb ik een photoshoot met een vrouwelijk persoon.
              Als ik mijn externe flits gebruik (430EX) op mijn canon eos 400D, hoe krijg ik dan een zo zacht mogelijke huid (als het model geen make-up draagt)

De zachte huid die je op bepaalde foto's hier ziet is zeer vaak bekomen door postprocessing , een niet te onderschatten onderdeel in het maken en afwerken van modelshoots. Nu zijn een goede make-up van groot belang, en ik weiger modellen zonder make-up .

En weet ik op voorhand (onmiddellijk) welke sluitertijd de beste is (zowel voor binnen als buiten inforamtie aub; als ik in M-fotografeer).

Als ik invulflits wil gebruiken meet ik eerst mijn omgevingslicht en stel mijn camera in volgens de meting alsof ik de opname zonder flits zou maken dus zuiver manueel, de flits zet je in ETTL en high sync mode en eventueel kan je de intensiteit van de flits terugzetten met 2/3 stop.

Ik hoop U van dienst te zijn met deze info.
              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

bedankt voor de tips

Comment

Working...
                X