Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

avondfeest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• avondfeest

hallo,
    binnenkort is er in de familie een avondfeest dat binnen in een opslagruimte zal plaatsvinden > betekent: weinig licht, veel beweging, ...
    Net startende met fotografie is mijn materiaal beperkt tot m'n 400D + sigma 18-200 + 2e extra batterij en sdcard 2GB.
    Met deze beperkingen : op wat let ik het best, dat ik niet zomaar kiekjes heb die je met een compactje ook kunt weergeven?

wat zijn de basisbeginselen voor portret- en groepsfoto's?
    En wat is het meest belangrijkste dat ik mij mss nog kan aankopen, statief of flits? Of kan ik hiervoor alternatieven gebruiken, welke?

alvast bedankt voor jullie hulp!
    sorry dat ik het jullie niet gemakkelijk maak ...
    xx
    Canon 400D - Canon 10-22 - Sigma 18-200 - Canon 50mm 1.8 - Canon 17-55 2.8

Re: avondfeest

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

Comment

Statief zal niet helpen tegen bewegingen van de mensen. Ik heb zelf recent geprobeerd foto's te trekken op een avondfeest, en achteraf heb ik vooral een degelijke flits gemist, dat zou'k persoonlijk wel suggereren.

Maar eh, wel veel oefenen op voorhand, degelijk flitsen is niet zo evident heb'k gemerkt. Indien mogelijk in Raw schieten, dat maakt witbalans achteraf makkelijk te verbeteren
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

mja tprobleem is een beetje: tbudget is wat krap en flits en statief waren eigenlijk uitgesteld tot eind 2007... hmm zal dan maar morgen noges vlug gaan kijken voor een flits dat ik nog wat kan oefenen zoals je zegt...

wat is trouwens een 'goede prijs-kwaliteit voor amateur' flits voor een canon 400D ??

is bvb de speedlite 220 ex- flitser een goed keuze?? valt nog binnen het budget
        of zijn er nog budgetvriendelijkere?
        Last edited by nyla; 18 augustus 2007, 09:17.

Comment

Ik heb een 2de hands 420EX hier op BD gevonden..
          Misschien ben je daar (of de 430) meer mee?
          Kijk eens bij 'aangeboden'

Comment

ja opgelost, ik mag de flits van een vriend lenen en kan zo nog wat sparen en wachten op mn eindejaarspremie mss kan ik eens vragen aan mn baas of ik die iets vroeger krijg
            bedankt voor jullie hulp !!
            xx

Comment

ik maak m'n foto's in musea e.d. met een hoge iso,als je geen vergrotingen maakt van 50 op 70cm valt dat goed mee,ik zie dat je met canon werkt,die kunnen goed om met ruis op hoge iso waarden!
              probeer s'avonds eens in je woonkamer te fotograferen met iso 1600 of 3200 of op iso high als dit gaat!
              je steekt gewoon een paar sfeerlichten aan en testen maar!
              als je flitst val je ook meer op,men houdt je dan meer in de gaten en weg zijn de spontane poses!

suc6!
              grts; M

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meuwi Bekijk bericht
                ik maak m'n foto's in musea e.d. met een hoge iso,als je geen vergrotingen maakt van 50 op 70cm valt dat goed mee,ik zie dat je met canon werkt,die kunnen goed om met ruis op hoge iso waarden!
                klopt, maar niet vergeten dat het op een avondfeest waarschijnlijk veel meer donkere kleuren zijn dan in een musea. Net in die tinten, zwart, donkergrijs,.. gaat de ruis meer opvallen, zeker als je de foto's een tikje wil oplichten achteraf.
                Dus er zeker voor zorgen dat de belichting goed zit. Ookal zie je zo weinig ruis op de foto, vanaf dat de 'm lichter gaat maken zal er veel ruis tevoorschijn komen!

Comment

ahzo alweer een stukje slimmer thx

en wat mocht ik een 50mm f1.8 hebben?
                  ben ik zowiso wel beter uitgerust, maar kan deze het aan zonder externe flits?
                  en wat juist met die gewone en dat vaste brandpunt? voordelen, nadelen??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nyla Bekijk bericht
                    ahzo alweer een stukje slimmer thx

en wat mocht ik een 50mm f1.8 hebben?
                    ben ik zowiso wel beter uitgerust, maar kan deze het aan zonder externe flits?
                    en wat juist met die gewone en dat vaste brandpunt? voordelen, nadelen??
                    Moet je hebben!
                    Voordeel: Vaste brandpunt= veel scherper dan een zoomlens.
                    Nadeel: Je benen moeten.
                    De 1.8 is zeker handig. Maar voor de zekerheid de flits op je toestel laten!

Comment

ahzo ...
                      heb intussen eens geinformeerd voor die 50mm
                      f1.8: € 123
                      f1.4: € 455

Is qua budget toch een heel verschil, hoe komt dit precies, veel schelen ze toch niet van elkaar?
                      kan ik die stop ook met de computer aanpassen en voor die 1.8 gaan (>amateurfotografie)?
                      kan mij dan nog die externe filts bijhalen

en die beentjes: tmag wel eens wat beweging in komen

Comment

Ga maar voor die f1.8, zo groot is het verschil met de f1.4 niet (toch niet bij Nikon, ben geen Canon-kenner).

Hou er wel rekening mee dat waarschijnlijk wel foto's zonder flits zal kunnen maken bij f1.8, ISO400 bijvoorbeeld, maar dat bij f1.8 je ook een zeer kleine DOF hebt. Bij portret kan het bijvoorbeeld zijn dat de ogen scherp zijn, maar neus en oren al niet meer. Als je niet meer veel tijd hebt om er mee te experimenteren: gewoon veel foto's trekken, zowel zonder flits (hoge iso, laag f-getal) als met flits (invulflitsen en probeer ook zeker wat foto's met laag f-getal zodat omgevingslicht nog mooi in je foto zit).

Hier trouwens een bijzonder goede site over flitsen: http://planetneil.com/tangents/flash...hy-techniques/

Comment

Die 1.8 is zeer lichtsterk maar je krijgt er geen 2 personen scherp mee !!

Ik zou kiezen voor een hoge iso, als het toch waar is dat canon zo goed met ruis kan omgaan is er toch geen probleem he !
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Working...
                          X