Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfeest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huwelijksfeest

Hey,

Ik ben gevraagd om binnenkort wat foto's te maken op het huwelijksfeest van een kennis. Voor de plechtigheid tijdens de kerk, het gemeentehuis en de fotoshoot is er een professionele fotograaf. Enkel het feest en de receptie zou dus voor mij zijn.

Via de 'search' lees ik vooral veel informatie voor foto's in kerk en gemeentehuis, maar weinig voor het feest en receptie zelf.

Alle tips zijn dus welkom...
    Nikon D80 - Sigma 18-200mm - Nikon 50mm f/1.8 - SB800

Re: Huwelijksfeest

Hier staan alvast enkele tips...

Comment

Enkele tips voor de receptie :

1)Maak portretfoto's met een zoom ( min 200 mm ).
      Zo kan je van redelijk ver fotograferen zonder dat de personen u in de gaten hebben. Dan krijg je spontane portretjes
      2)Maak veel foto's van kinderen, daar zijn de oma's zot van ( waarom weet ik niet ) .
      3)vergeet zeker niet om in groothoek een overzicht foto te nemen.
      4)Neem uw statief ( meestal redelijk donker ) mee en ga binnen in de feestzaal foto's nemen terwijl nog niemand binnen is, vraag indien mogelijk dat ze u eens komen roepen vlak nadat ze alle kaarsen aangestoken hebben en VOOR ze het volk binnen laten. Trek uit alle hoeken en kanten.
      Vergeet ook niet de details op tafel te trekken ( ZEKER OP DE TAFEL VAN DE TROUWERS ) ...
      5)De genodigden staan altijd zo rond die tafeltjes he !
      Trek uw stoute schoenen aan en vraag of je een foto mag nemen van hen.
      Trek er 2 of 3 want nokel fons zal er anders opstaan met zijn ogen dicht en tante zulma was juist nog iets aan het vertellen...
      Let er ook op dat hun kledij goed zit ( kol, rits toe, plastron, enz... ).
      Laat ze een beetje schuin draaien, anders staan ze er zo stijf op!
      6)let op details ! Fotografeer het bordje met het koppel hun naam op ( als je binnenkomt ), trek het touwboeket tussen al de geschenken op tafel...
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb hier op het forum ook al gelezen dat flitsen op het tweede gordijn de sfeer van dansen blijft behouden. Maar eerlijk gezegd ben ik niet zo voor zulke foto's. Het is niet echt mijn ding. Toch zou ik ervoor willen zorgen dat het geen sfeerloze beelden worden door verkeerd te flitsen. Als ik mijn lichtsterke lens gebruik, is dat voldoende?

Ik hoor jullie al denken, dat gaat verkeerd aflopen. Ik weet het, kheb hier totaal geen ervaring mee, maar zelf vinden ze dit niet erg. Anders hebben ze totaal geen foto's.

Comment

Als je geen ervaring hebt—maar ook wanneer je wel ervaring hebt—probeer dan veel te variëren. Je zal dan nog meer foto's moeten nemen, maar je zal ook wat meer feeling krijgen dan wanneer je altijd op dezelfde manier foto's neemt. Neem er eens een aantal met flits (eerste en tweede gordijn), neem er een aantal zonder, gebruik je flits in volledig manuele stand of in ETTL bij manuele stand van je camera. Je ontwikkelt zo een zin voor wat safe-shots oplevert (foto's met een goeie compositie en scherp, maar misschien wat overflitst) en wat meer artistieke foto's kan opleveren (wat bewegingsonscherpte, zeer beperkte scherptediepte, ...).

Wat je niet mag doen is bang zijn om verkeerd te flitsen en dat dan helemaal niet proberen. Het is zinvol om te proberen juist te flitsen. Ga desnoods met wat vrienden vooraf naar een café waar je kan oefenen.

Dat experimenteren kan je nagenoeg alleen tijdens receptie en avondfeest; wat ervoor gebeurt heb je of heb je niet (daar moet je gewoon zorgen dat je het hebt, dat is al genoeg pressure). Je zit dus in een redelijk comfortabele positie en bovendien legt het bruidspaar de verwachtingen niet te hoog. Een ideaal uitgangspunt om ervaring op te doen.

Maak er het beste van?
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
            Als je geen ervaring hebt—maar ook wanneer je wel ervaring hebt—probeer dan veel te variëren. Je zal dan nog meer foto's moeten nemen, maar je zal ook wat meer feeling krijgen dan wanneer je altijd op dezelfde manier foto's neemt. Neem er eens een aantal met flits (eerste en tweede gordijn), neem er een aantal zonder, gebruik je flits in volledig manuele stand of in ETTL bij manuele stand van je camera. Je ontwikkelt zo een zin voor wat safe-shots oplevert (foto's met een goeie compositie en scherp, maar misschien wat overflitst) en wat meer artistieke foto's kan opleveren (wat bewegingsonscherpte, zeer beperkte scherptediepte, ...).

Wat je niet mag doen is bang zijn om verkeerd te flitsen en dat dan helemaal niet proberen. Het is zinvol om te proberen juist te flitsen. Ga desnoods met wat vrienden vooraf naar een café waar je kan oefenen.

Dat experimenteren kan je nagenoeg alleen tijdens receptie en avondfeest; wat ervoor gebeurt heb je of heb je niet (daar moet je gewoon zorgen dat je het hebt, dat is al genoeg pressure). Je zit dus in een redelijk comfortabele positie en bovendien legt het bruidspaar de verwachtingen niet te hoog. Een ideaal uitgangspunt om ervaring op te doen.

Maak er het beste van?
            Dank je! Dat zal ik zeker proberen! Inderdaad de hele nacht tijd om te experimenteren. Ik hoop alleen maar dat ik de openingsdans er deftig kan opkrijgen. De belangrijkste dans van de avond en eerst eens oefenen lukt niet hé.

Comment

Working...
            X