Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's donkerder op pc dan op laptop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's donkerder op pc dan op laptop?

Hallo,

Sinds een paar maand werk ik met een laptop om mijn foto's te bewerken en van m'n camera op m'n pc over te zetten.
    Ik ben tot op heden best tevreden over het resultaat, tot vandaag...
    Vandaag heb ik namelijk mijn online album eens bekeken van op een andere pc.
    Ik was heel erg verbaasd toen ik daar de foto's te zien kreeg. Die waren allemaal een heel stuk donkerder dan de foto's die ik als eindresultaat klaar had op m'n laptop en die ik dus goed vond.
    Nu vraag ik mij dus af of er een probleem is met het scherm van mijn laptop of het eerder aan het ander scherm ligt.
    Ik heb hier al eerder foto's geplaatst en nooit commentaar in die zin gekregen.
    Ik hoop dat het probleem niet bij mijn pc ligt, want anders wil dat zeggen dat ik al mijn foto's veel te donker gemaakt heb
    Dit is eigenlijk een heel banale vraag, maar ik had voorheen nooit bij het probleem stil gestaan.
    Kunnen jullie eventueel goeie schermen aanraden?
    Alvast bedankt

Re: Foto's donkerder op pc dan op laptop?

Hoe zien de histogrammen er uit?

Comment

Probeer er gewoon voor te zorgen dat je op je scherm alle vakjes (26) van onderstaande grijswaardenbalk afzonderlijk kan waarnemen:

(staat op iedere pagina van dit forum bovenaan).

Maar er zullen altijd bezoekers zijn die hun monitor te licht of te donker hebben afgesteld; of inderdaad niet alles deftig zullen kunnen weergeven. Ik geloof dat er op het forum al behoorlijk wat te vinden is om je monitor goed te calibreren.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Is de monitor van uw PC nog een CRT?
        Dan is dit normaal. Een TFT scherm is veel duidelijker dan een oude CRT.

Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Je moet elke monitor wat aanpassen in contrast en helderheid.
          Heb even deze post vergeleken op 3 schermen.

CRT (8 jaar): 2 eerste zijn wit; 4 laatste zijn zwart (helderheid max + driverhelp)
          LCD (2jaar): alle witte ok; 2 laatste zijn zwart. (helderheid +6%)
          Laptop (0,5j): alle witte en alle zwarte ok. (standaardinstelling)

De CRT zit aan het einde van zijn latijn want zijn hardware-instellingen staan al lang op het maximum en dus heb ik de CRT via de NVidea driver verder opgepompt om dit resultaat te krijgen.

Groeten
          The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
            Hoe zien de histogrammen er uit?
            Daar had ik idd nog niet aan gedacht, ik kan geen afwijking in het histogram vast stellen op mijn laptop, dus vermoedelijk ligt het probleem bij het pc scherm

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
            Probeer er gewoon voor te zorgen dat je op je scherm alle vakjes (26) van onderstaande grijswaardenbalk afzonderlijk kan waarnemen:

(staat op iedere pagina van dit forum bovenaan).
            Ok, bedankt ik kan ze alle 26 waarnemen

Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
            Is de monitor van uw PC nog een CRT?
            Dan is dit normaal. Een TFT scherm is veel duidelijker dan een oude CRT.

Hans
            Het is een TFT, van een 2 tal jaar terug, maar vermoedelijk is deze niet optimaal ingesteld, na het lezen van al deze posts.

Iedereen alvast bedankt
            Grtz

Comment

Working...
            X