Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera stilhouden?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Camera stilhouden?

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    en niet Zaligmakend.
    grt,bouk.
    vandaar dat ik het relativeerde met "zal zijn duit in het zakje doen" maar inderdaad, ik heb ook ondervonden dat IS soms wat overroepen is...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreetje Bekijk bericht
      ik denk dat dreetje tips wil om het gebruik van statief uit te stellen zodat je dat niet altijd moet meesleuren...

Neen, zeker niet ik heb pas een Manfrotto 055proB met 488rc2 balhoofd gekocht en wil hem maar al te graag gebruiken
      Maar of drukke plaatsen zoals beurzen en dergelijke heb niet altijd plaats om het op te stellen (door het gedrum en gesjouw) en de mensen bekijken je alsof je van een ander planeet komt wanneer je je statief opzet

Is een lens met IS daarvoor een oplossing?
      Dreetje

Misschien is een monopod een oplossing ... valt niet zo op als een statief.

Grt,
      JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

En als 't echt niet anders kan is er nog de bonenzak of het touwtjesstatief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Misschien is een monopod een oplossing ... valt niet zo op als een statief.
          Zelf ga ik geregeld naar bijv. dierenparken en dan nam ik alles uit de hand, maar er zijn nu voor mij 2 redenen om dat anders aan te pakken.

a)- ik heb de Canon 70-300 mét IS, maar dan nog moet ik bij minder licht te lange sluitertijden gebruiken wat zo uit de hand niet te doen is.

b)- mijn leeftijd, misschien voor sommigen onder ons moeilijk toe te geven maar ik merkte dat ik niet meer zo'n vaste hand had dus moest er daarvoor een oplossing komen.

Rekening houdend met (vooral) bovenstaande feiten neem ik nu in elk geval mijn monopod mee en gebruik deze ook als het nodig is, want het is ook niets als je denkt dat je plaatjes wel goed zijn maar thuis achter de pc kom je tot de ontdekking dat er erg veel onscherpe plaatjes tussen zitten.

Overigens, ik ben 56 jaar en neem de gebreken die gepaard gaan met de leeftijd maar voor lief.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Bedankt voor de talrijke reacties,

'k heb vandaag een manfrotto eenbeenstatief + balhoofd besteld bij geheugenkaart.be en zal hem donderdag in de bus krijgen
            En IS lens zit er momenteel niet in (de prijs) hetzij een 17-85 IS in tweedehands wat is?
            Ik heb gezien dat er 2 te koop zijn op het forum, alleen heb ik gehoord dat er wat vervorming optreed of is dat te verwaarlozen?

Dreetje

Comment

met dat statief zal je al wel wat verbetering zien denk ik hoor...

Wat betreft die lens : het is een goeie maar geen superlens...

Review op photozone.de
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreetje Bekijk bericht
                Ik heb gezien dat er 2 te koop zijn op het forum, alleen heb ik gehoord dat er wat vervorming optreed of is dat te verwaarlozen?

Dreetje
                Ja, hij vervormd wat bij de 17 mm. maar dat is minimaal en eenmaal in gebruik wen je weer vlug aan dit kleine manco, als je het al merkt.
                Voor mij is deze lens beslist zijn geld waard en als je lang zoekt op het internet dan vind je van alle lenzen wel ergens voor en tegenstanders.
                (ik weet niet waar je vandaan bent maar je mag hem altijd eens testen)
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Wat kan helpen is je camera ietsje vaster tegen je gezicht drukken, ellebogen tegen je lichaam aandrukken (of beter nog : ergens laten steunen indien mogelijk) en gecombineerd hiermee je camerariem strak in je nek en rond je handen draaien zodat die gespannen staat.

Klinkt misschien simpel en dom maar kan helpen en ik zie toch wel vaak mensen fotograferen op relatief lange sluitertijden met hun ellebogen op schouderhoogte
                  Sony NEX 7 ... Glaswerk in opbouw

Comment

Om je camera stabieler te houden, kun je de camerariem net over je elleboog en langs lateraal om rond de pols leggen en klem trekken.

Dit is een techniek (wurggreep) beschreven in een boek van Scott Kelby en werkt vrij goed na wat oefenen.
                    Mvg.
                    Mvg, Tin_tin
                    Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Working...
                    X