Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Uilfotografie"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• "Uilfotografie"

volgende week komt er iemand bij me langs die een kleine kerkuil aan het opvoeden/africhten is... het beestje is nu ongeveer 8 à 9 weken oud dacht ik.

hij komt al langs op fotoshoot...

zijn er enige tips of regels waarbij ik rekening moet houden of is een uil een onderwerp als een ander? het zullen voornamelijk portretjes worden van het hoofd of de uil in zijn/haar geheel...

kijk er al naar... fantastische beestjes om vast te leggen...

ik dacht voornamelijk met mijn EF 50mm 1.8 en EF 100mm 2.8 macro te gaan werken (op 400D body). de macro heb ik al getest voor portretten en dat gaat wel mits de juiste afstand...

mijn 580EX zal ik maar ingepakt laten zeker voor die nachtdiertjes?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: "Uilfotografie"

Zorg ervoor dat je een constante lichtbron hebt, niet te hard en geconcentreerd, en stem vooraf je witbalans daarop af. Verder zijn je lenzen prima daarvoor. Zie gewoon dat je je vooraf goed voorbereidt, zodat je op het moment zelf niet nog vanalles moet gaan regelen. Het beestje zal ook niet eeuwig geduld hebben vermoed ik.
    Met je constante lichtbron schrikt ie niet, met je flits wel denk ik.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      Zorg ervoor dat je een constante lichtbron hebt, niet te hard en geconcentreerd, en stem vooraf je witbalans daarop af. Verder zijn je lenzen prima daarvoor. Zie gewoon dat je je vooraf goed voorbereidt, zodat je op het moment zelf niet nog vanalles moet gaan regelen. Het beestje zal ook niet eeuwig geduld hebben vermoed ik.
      Met je constante lichtbron schrikt ie niet, met je flits wel denk ik.
      ok, prima, ik zal alles in acht nemen wat betreft de constante lichtbron...
      morgen komt ie langs dus hopelijk komen er deze week leuke foto's op discussie of showcase
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Laat maar komen!
        ______
        www.vue.photo

Comment

Working...
        X