Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine scherptediepte?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine scherptediepte?!

    Heyla

    Ik hoop dat ik deze vraag op de juiste plaats stel, ben namelijk nieuw hier.

    Ik probeer al een hele tijd foto's te maken met een kleine scherptediepte, maar ik slaag er jammer genoeg niet in. Groot diafragma, grote brandpuntafstand, dicht bij het onderwerp,.. Helpt allemaal niet?! Alles op de foto is steeds even scherp, enkel een verschil in over/onderbelichting, wat ik wel nog snap...

    Ligt dit nu aan mijn camera (compact: konica minolta dimage f200) of aan mij?

    Merci'kes
    .: Konika Minolta DiMAGE F200 :: Canon EOS 400D + 17-85mm + 50mm :.

  • #2
    Re: kleine scherptediepte?!

    je moet es proberen van iets verder te trekken en in te zoomen... dan wordt de achtergrond wel onscherp
    Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
    by elien_photography, on Flickr

    Comment


    • #3
      Re: kleine scherptediepte?!

      Oorspronkelijk geplaatst door elien_2007 Bekijk bericht
      je moet es proberen van iets verder te trekken
      Nee, je moet juist dichterbij gaan staan.

      Let wel: compacts hebben over het algemeen een grotere scherptediepte dan een DSLR.

      Comment


      • #4
        Re: kleine scherptediepte?!

        Oorspronkelijk geplaatst door tineke Bekijk bericht
        Ligt dit nu aan mijn camera (compact: konica minolta dimage f200) of aan mij?
        Ligt 100% aan je F200. Ik heb zelf 'n F300 (is quasi zelfde lens-configuratie) en je zal daar niet snel een kleine DOF mee krijgen. Als je 'n kleine DOF wil schakel dan over op 'n dSLR, met de Nikon cash-back op de D40 komt de prijs al mooi beneden de €500.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: kleine scherptediepte?!

          Oké, merci voor de reacties!

          Ik wil me al langer een dslr aanschaffen, maar vond dat ik eerst maar eens het onderste uit mijn compactje uit de kan moest kunnen halen. Zien of ik wel met al die instellingen op weg kon, vooraleer te investeren, maar blijkbaar werk k mezelf op die manier in een catch-22 :-( Ik vind dat k ervaring nodig heb vooraleer zo'n reflex aan te schaffen, maar k heb er zo één nodig om ervaring te kunnen krijgen! (tenminste toch voor die dof..)
          .: Konika Minolta DiMAGE F200 :: Canon EOS 400D + 17-85mm + 50mm :.

          Comment


          • #6
            Re: kleine scherptediepte?!

            Met je compactje kan je eigenlijk alleen maar ervaring opdoen qua compositie. Voor de rest ben je nogal gebonden aan de zeer beperkte mogelijkheden van je compactje.
            ______
            www.vue.photo

            Comment

            Working...
            X