Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand goeie locatie's??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weet iemand goeie locatie's??

    Hey hallo, een onderwerp die ik hier echt wel mis, is locatie's.
    Iedereen komt al wel eens een plekje tegen waarvan hij of zij zegt, dit is de max.

    Dit kan een bouwwerk zijn? een stortplaats een meertje, noem maar op.
    Ik heb enkele modellen te shooten (vrijwilligers geen gebrek in mijn vriendenkring) maar locatie's vind ik niet altijd.

    Misschien daarom een topic waarin iedereen toffe plaatsen kan toelichten al dan niet met foto's.

    Ikzelf ben van het mechelse (belgië), dus mijn streek heeft uiteraard voorkeur vermits ik de vraag stel. Maar ik kan mij voorstellen dat er wel meer mensen met deze vraag opgescheept zitten, vooral beginners zoals ik, die nog veel oefening nodig hebben. Nog even dit, hou aub locaties in streek en buitenland gescheiden, je rijd niet even naar de cote d'azur om te gaan oefenen...

    Dus schiet maar raak
    Last edited by Sergio_Nikon; 6 juni 2007, 20:10.
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

  • #2
    Re: Weet iemand goeie locatie's??

    ...Vrijbroekpark, het "swamphotel", het oude klooster...

    Het Mechelse stikt van fotogenieke en verlaten lokaties maar toch geef ik eerder voorkeur aan zelfgevonden lokaties die nog niet platgelopen zijn door urban fotografen, je ogen en oren zijn hierbij je beste vrienden....
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

    Gratis kijkplezier Coming soon

    Comment


    • #3
      Re: Weet iemand goeie locatie's??

      Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
      ...Vrijbroekpark, het "swamphotel", het oude klooster...

      Het Mechelse stikt van fotogenieke en verlaten lokaties maar toch geef ik eerder voorkeur aan zelfgevonden lokaties die nog niet platgelopen zijn door urban fotografen, je ogen en oren zijn hierbij je beste vrienden....
      Ik woon nog niet zolang in mechelen, dus het "swamphotel" en het oude klooster zijn onbekend voor mij

      Trouwens natuurlijk kijk is zelf uit voor mooie plaatsen, maar tips zijn altijd een hulp, niet iedereen komt die kanppe grafitti muur tegen of die verlaten oorlogsbunker, of een oud gebouw dat leeg staat.

      Dus ja ik zoek zelf, maar ja ik heb ook graag hulp :-)
      www.sergioprodi.com
      Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

      Comment


      • #4
        Re: Weet iemand goeie locatie's??

        Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
        Ik woon nog niet zolang in mechelen, dus het "swamphotel" is onbekend voor mij
        Dan moet je met Google Earth maar eens zoeken in de buurt van het vrijbroekpark. Je ziet het onmiddellijk.... de toegang vinden is iets minder makkelijk... maar de aanhouder wint (in de winter bij weinig begroeiïng kan je het zelfs vanuit het park zeer goed zien liggen)
        Wel opletten voor naalden en iemand laten weten dat je er naartoe gaat... Wegens de "bijna onbereikbaarheid" is het dan ook een geliefd oord voor ander tuig dan fotografen
        When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

        Comment


        • #5
          Re: Weet iemand goeie locatie's??

          Oorspronkelijk geplaatst door Godi Bekijk bericht
          ...zelfgevonden lokaties die nog niet platgelopen zijn door urban fotografen
          Bestaan die dan nog?
          When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence!

          Comment


          • #6
            Re: Weet iemand goeie locatie's??

            Oorspronkelijk geplaatst door Aster Bekijk bericht
            Bestaan die dan nog?
            100den nog te gaan
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Weet iemand goeie locatie's??

              Moesten er tevens nog mensen zijn die goeie locaties weten in het Gentse dan zouden ze mij daar tevens flink mee kunnen helpen .

              Comment


              • #8
                Re: Weet iemand goeie locatie's??

                Oorspronkelijk geplaatst door Janus Bekijk bericht
                Moesten er tevens nog mensen zijn die goeie locaties weten in het Gentse dan zouden ze mij daar tevens flink mee kunnen helpen .

                Eindelijk iemand zoals ik die hulp kan apprecieren :-)
                www.sergioprodi.com
                Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                Comment


                • #9
                  Re: Weet iemand goeie locatie's??

                  Het hangt er een beetje vanaf welk soort lokatie je zoekt. Oude vervallen fabrieken en gebouwen vind je nog wel.(urban) Ongerepte natuur waar je kilometers ver kunt kijken zonder enige vorm van menselijke invloed (fabrieken of electriciiteitslijnen)te vinden wordt zeer moeilijk in Belgie. Op gebied van uitgestrekte natuur is Belgie een grote ramp.(understatement)
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weet iemand goeie locatie's??

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Het hangt er een beetje vanaf welk soort lokatie je zoekt. Oude vervallen fabrieken en gebouwen vind je nog wel.(urban) Ongerepte natuur waar je kilometers ver kunt kijken zonder enige vorm van menselijke invloed (fabrieken of electriciiteitslijnen)te vinden wordt zeer moeilijk in Belgie. Op gebied van uitgestrekte natuur is Belgie een grote ramp.(understatement)
                    Wat is de ideale locatie?! bestaat die wel?

                    Wat ik zoek zijn gewoon toffe plaatsen om personen te fotograferen, oude fabrieken, een brandtrap die vrij toegankelijk is, ook plaatsen die wat afgelegen zijn, zodat je ook intiemere foto's kan trekken. Ik zal het zo zeggen, foto's op locatie boeien mij meer dan foto's in studio.
                    Mijn persoonlijke mening is dat foto's in studio om het model draaien, terwijl foto's op locatie meer om het geheel gaan. Ik kan mij niet ontdoen van het gevoel dat in een studio alles artificieel is. Terwijl je dit op locatie op een natuurlijke manier kan. Nu dat is maar mijn bescheiden mening, en iedereen denkt er anders over. Met alle respect...

                    Vandaar dus dat ik locaties zoek, een mooie brug, een graffiti wal, een verlaten treinstel, een weiland met een schuurtje. Het moet niet altijd een park zijn of een achtertuin
                    Alle voorstellen kunnen, al wat ik binnen krijg ga ik zeker eens verkennen.

                    hoop dat dit een beetje op je vraag beantwoord

                    greetz
                    Sergio
                    Last edited by Sergio_Nikon; 9 juni 2007, 00:00.
                    www.sergioprodi.com
                    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Weet iemand goeie locatie's??

                      In Bonheiden wist ik deze leegstaande boerderij te vinden. Als je wil dan pm ik je de locatie.
                      Ook van het Mechelse spookhotel kan ik je de toegangsweg doorgeven.
                      Wat denk je van het oude goederenstation op de Nekkerspoel. Is nu wel volledig afgesloten maar je kan informeren bij de NMBS om er te mogen rondlopen.
                      In de Mechelse randgemeenten vind je nog wel hier en daar een oude bunker, meestal met grafitti bespoten zoals die in Rijmenam aan de Dijle richting Mechelen.
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                      Comment


                      • #12
                        Re: Weet iemand goeie locatie's??

                        iemand lokaties in de streek waregem-kortrijk?
                        WWW.JOPIX.BE
                        Just one click away...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Weet iemand goeie locatie's??

                          Locaties in het Waasland ook meer dan welkom. Ik weet er eentje, de oude Cocktail discotheek naast het tankstation op de weg naar lokeren dit ligt op die baan van die meubelwinkel.

                          Ben dus echt niet goed in plaatsbeschrijvingen hé
                          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                          Comment


                          • #14
                            Re: Weet iemand goeie locatie's??

                            Ik ben zelf ook van Mechelen, maar nog een absolute beginner. Maar ik denk wel dat er tal van mooie locaties zijn hier hoor (moet ze zelf ook nog wel eens gaan fotograferen). Tivolipark, vrijbroek...qua architectuur heb je de romboutstoren en dergelijk. Stadhuis vind ik ook een geslaagd gebouw om eens op foto te zetten!

                            Voor de rest kan je altijd eens met de fiets langs de dijle rijden, riching mechelen noord. Daar zijn heel wat vogels, eenden, konijnen,...te bezichtigen

                            groetjes

                            Fred

                            Comment


                            • #15
                              Re: Weet iemand goeie locatie's??

                              Dé lokatie, qua dierenfotografie is voor mij met grote voorsprong Park paradisio, voor degene die het niet kennen: www.paradisio.be . In tegenstelling tot andere dierenparken zitten de dieren daar in grote ruimtes, dus kan je makkelijk foto's nemen zonder dat daar een omheining of andere onnatuurlijke zooi opstaat. Het is er heel groot en de verscheidenheid aan dieren is enorm. je hebt er ook elke dag roofvogelshows zodat je ook kan oefenen op vliegende vogels.
                              Een abonnement kost daar maar een prikje en dan ga je zo vaak je wil En nee ik ben er geen werknemer
                              Grtz

                              Btw: ik ga er vaak naartoe, vanuit Waregem, wie wil mag gerust mee rijden voor een dagje foto's schieten.

                              Comment

                              Working...
                              X