Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem achtergrondsupport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probleem achtergrondsupport

Sinds van de week een studioste en heb mijn 1e proeffoto's gemaakt.
    jee wat een gedoe die softboxen!
    Ik had die box eindelijk in elkaar, toen moest ie op dat statief/flitser. Lukte dus niet. Zwart gedeelte eraf en over het statief laten vallen. Eerst dat ding op de flitser vast gemaakt en toen pas het zwart geval terug eroverheen. De 2e had ik binnen 7 minuten klaar haha.
    Het flitsen werkte gelijk perfect, draadloos via infrarood!
    Heb de set van Falcon Eyes, 300T.

Het enige probleem wat ik heb, is het support. Ik weet niet hoe ik de dwarsbalk moet bevestigen!! Er zitten in 2 balken grote gaten, maar de schroef van het statief past daar niet doorheen! Kan iemand me hiermee helpen d.m.v. foto's? Of idee hoe ik het moet doen??
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Re: Probleem achtergrondsupport

Niemand die me kan helpen? Snap er niks van... mijn man ook al niet. Er zitten dus gaten in die buizen, maar daar passen de schroeven van de statieven niet doorheen. Je kan ze er op leggen, maar dat ligt niet stevig...
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

Comment

Misschien een fotoke van nemen, dan zullen we het probleem beter snappen
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Mss een paar foto's van de onderdelen posten.
        Te laat
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Hierbij wat foto's. (zoals je ziet heb ik niet mijn best gedaan op deze foto's )

Ik heb ook al geprobeerd die pinnen te draaien ofzo, zodat ze langer worden, maar het gaat niet. Misschien vergeet ik wel iets heel doms hoor..

Sigma 18mm - 125mm

Comment

Dat zijn de gewone statiefjes om een flitser op te zetten.
            Bij falcon eyes zijn het alvast dezelfde on-dingen...

De flitsers passen er ook niet echt op !!

Ik zou die buis er gewoon opleggen met de ronding naar boven.
            Eens er uw doek of papier op zit zal dat niet weg lopen.

Echt stevig is dat niet maar dat zijn die statiefjes ook niet.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Maar het doek heeft niet voor niets een zoom. Het lijkt mij dat die buis er gewoon doorheen moet. Erg raar hoor. Want de leverancier zegt dit inderdaad ook, maar vind niet kunnen...
              Sigma 18mm - 125mm

Comment

Probeer eens het kleine gaatje over de schroefdraad te steken en dan door het grote gat een moer te draaien zodat alles in de buis verborgen blijft.
                Ik ben ook geen kenner maar aan de foto's te zien zou het zo moeten lukken.

Comment

Nou ben er al aan uit. De statieven die in de doos zaten bij de softboxen zijn beter voor de achtergrondsupport. Dat past wel. Dus heb de statieven omgewisseld van de support en de boxen en het lukt nu!

Foto SG mailde me terug dat tegenwoordig de support statieven EN de lampstatieven gewoon hetzelfde zijn!

Thanks voor de tips!
                  Sigma 18mm - 125mm

Comment

Working...
                  X