Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope flitsverzachter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Goedkope flitsverzachter

    Meesterlijke uitleg weer..waarvoor dank!
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

    http://pallenhoven.be

    Comment


    • #17
      Re: Goedkope flitsverzachter

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Dag
      Bij volgende foto kan je het verschil met en zonder verzachter zien.
      Hoezo, die vlieg bleef gewoon zitten?
      Of is die opgezet? ;-)
      Canon 30D
      http://www.flickr.com/photos/pascal_s/

      Comment


      • #18
        Re: Goedkope flitsverzachter

        Oorspronkelijk geplaatst door pascalsn Bekijk bericht
        Hoezo, die vlieg bleef gewoon zitten?
        Of is die opgezet? ;-)
        Bij sommige exemplaren kan je een dozijn foto's nemen met flits......bij andere heb je enkel nog het uiteinde van hun pootjes op de foto. Ze zijn soms weg voordat de flits uitgedooft is.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #19
          Re: Goedkope flitsverzachter

          Een duidelijke uiteenzetting!
          Eenvoudig, vernuftig en bovendien goedkoop.
          Bedankt.

          Roland

          Comment


          • #20
            Re: Goedkope flitsverzachter

            Weer bijgeleerd, bedankt!

            grt, otof

            Comment


            • #21
              Re: Goedkope flitsverzachter

              Bedankt rupselkopke om het artikel online te mogen zetten.

              Comment


              • #22
                Re: Goedkope flitsverzachter

                Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                Een duidelijke uiteenzetting!
                Eenvoudig, vernuftig en bovendien goedkoop.
                Bedankt.

                Roland
                Mooie foto reeks,prachtig

                Comment


                • #23
                  Re: Goedkope flitsverzachter

                  Dank voor de tip.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Goedkope flitsverzachter

                    Toch nog even meegeven dat deze oplossing het beste werkt bij close-up en macrofotografie. Zulke flitsverzachter is minder geschikt om grotere onderwerpen of ruimtes te fotograferen.Daar is een echte opzetflits een betere oplossing.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Goedkope flitsverzachter

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Toch nog even meegeven dat deze oplossing het beste werkt bij close-up en macrofotografie. Zulke flitsverzachter is minder geschikt om grotere onderwerpen of ruimtes te fotograferen.Daar is een echte opzetflits een betere oplossing.
                      toch niet hoor;

                      dé oplossing voor grotere onderwerpen is een groter flitsoppervlak zoals een softbox van 1m op 1m of zo.... Je moet het altijd in verhouding bekijken.
                      -=- Light is the key...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Goedkope flitsverzachter

                        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                        toch niet hoor;

                        dé oplossing voor grotere onderwerpen is een groter flitsoppervlak zoals een softbox van 1m op 1m of zo.... Je moet het altijd in verhouding bekijken.


                        En wat gebruik je dan om de softbox genoeg licht te geven????? Ik kan me voorstellen dat een softbox 1x1meter wel wat meer kracht nodig heeft dan de ingebouwde cameraflits?? Wat ik wilde zeggen was dat het achterover gebogen papier en de ingebouwde flits niet toereikend zijn om verder van de camera en grotere voorwerpen te voorzien van voldoende licht.
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 13 maart 2007, 08:33.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Goedkope flitsverzachter

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          En wat gebruik je dan om de softbox genoeg licht te geven????? Ik kan me voorstellen dat een softbox 1x1meter wel wat meer kracht nodig heeft dan de ingebouwde cameraflits?? Wat ik wilde zeggen was dat het achterover gebogen papier en de ingebouwde flits niet toereikend zijn om verder van de camera en grotere voorwerpen te voorzien van voldoende licht.
                          externe flits hé... Zelf gebruik ik softboxen tot 20cm voor macro's... Wat perfect is voor 1:1 tot 2,5:1. Voor vergrotingen meer dan 2,5:1 tot 10:1 is dan weer een kleinere softbox nodig omdat het onderwerp toch ook weer kleiner is. (verhoudingen hé )

                          En als het onderwerp 1mm groot is, kan je onmogelijk met je softbox van 20cm nog je onderwerp proper belichten omdat je lens <-> onderwerp te klein is...

                          Lesley.
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Goedkope flitsverzachter

                            Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                            externe flits hé... Zelf gebruik ik softboxen tot 20cm voor macro's... Wat perfect is voor 1:1 tot 2,5:1. Voor vergrotingen meer dan 2,5:1 tot 10:1 is dan weer een kleinere softbox nodig omdat het onderwerp toch ook weer kleiner is. (verhoudingen hé )

                            En als het onderwerp 1mm groot is, kan je onmogelijk met je softbox van 20cm nog je onderwerp proper belichten omdat je lens <-> onderwerp te klein is...

                            Lesley.
                            Dus gebruik je wel degelijk een grotere flits Lesley. Dat kan een opzetflits of externe flits zijn met een softbox. Bijgevolg is een opzetflits of externe flits dus wel de betere oplossing voor grotere onderwerpen. De ingebouwde flits is met papieren diffuser is dus enkel geschikt voor de kleinere onderwerpen kort bij de cameralens. Zoals ik hierboven reeds aangaf.
                            Last edited by RUPSELKOPKE; 14 maart 2007, 22:45.
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Goedkope flitsverzachter

                              Als je dan wel veel geld uit gegeven hebt voor een goede extrene flitser krijg je (neem ik aan het) hetzelfde effect als je de witte kap op de flitskop set..?

                              Dan is het alleen nog een kwestie van de hardheid van de flits instellen.

                              Maar wel goed gevonden met dat papiertje!!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Goedkope flitsverzachter

                                Het werkt echt kom ik achter.
                                hier ga ik verder mee.
                                Bedankt voor de tip.

                                Gr kees
                                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                                Comment

                                Working...
                                X