Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips nodig voor korte shoot met 21 kinderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips nodig voor korte shoot met 21 kinderen

Hey allemaal,

Dit is er eentje voor het goede doel.
    Bij een klasvriendin van mijn dochtertje (3,5jaar) hebben ze een agressieve tumor en uitzaaiingen vastgesteld. Ze ondergaat momenteel een chemokuur en zal tijd afwezig zijn. Om haar en de famillie op te beuren had de juf gevraagd aan de kinderen om tekeningen, foto's,... te verzamelen. Dus ik had voorgesteld om daar eens een minishoot te komen doen van al de kindjes en de juf. Dit zou ik dan willen bewerken om een poster van te maken.

Mijn studio is dus het klaslokaal , dit heeft TL-verlichting aan het plafont en binnenkomend licht via een grote verandadeur.
    Mijn vraag is welke de beste instellingen zijn voor portret in deze situatie (kheb maar een uurtje de tijd en kwil nie teveel aan m'n knopkes prutsen ).
    Flitsen of

Alle tips zijn welkom

Alvast bedankt

Re: Tips nodig voor korte shoot met 21 kinderen

Als je de kans hebt om een studioflitser te gebruiken zou ik daar voor gaan.
    Indien geen studioflitser ter beschikking zou ik ze met hun gezicht naar het venster zetten..

Naast belichting en knopjes-tips geef ik u dit nog mee.
    Zorg voor een speeltje die veel en grappig lawaai maakt.
    Net voordat jij de foto neemt moet er maar iemand achter u met dat speeltje lawaai maken, dan heb je alle kinderen in één keer. Anders zit er hier en daar enen naar het venster te kijken, zit mieke en jantje in hun neus te peuteren, en zit jerommeke met zijn tenen te spelen...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

fotografeer ze spontaan als ze op de speelplaats aan 't spelen zijn, buitenfoto's zijn altijd leuker dan (geflitst) binnen

Comment

Een onfeilbaar trukje:
        Ik heb hier nog een lachzak, en dat werkt altijd - zelfs bij volwassenen.

Bij kleuters doe ik er een heel verhaal bij, van een kaboutertje in de zak, en die begint te lachen als je hem kietelt. En als hij lacht mogen ze meelachen.

Maar natuurlijk moeten ze dan héél aandachtig kijken. Hou de lachzak bij de lens, zet hem aan en maak je foto. Werkt altijd.

En als je dan vraagt "Gaan we dat nog eens doen?", wees dan maar zeker dat de hele klas "JAAAAAH!" roept. Beter dan poppenkast.

Ach, er is weinig verandert sinds het "naar het vogeltje kijken".
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Heykes,

bedankt al voor de reacties en tips

Een studioflitser heb ik niet en het is morgen al te doen.
          Nog een paar vraagjes: kan ik niet het beste in RAW trekken? of raden jullie mij een andere stand aan?
          Welke lens? Ik dacht aan m'n Tamron natuurlijk.

Alle gedachten zijn welkom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smileyke Bekijk bericht
            Heykes,

bedankt al voor de reacties en tips

Een studioflitser heb ik niet en het is morgen al te doen.
            Nog een paar vraagjes: kan ik niet het beste in RAW trekken? of raden jullie mij een andere stand aan?
            Welke lens? Ik dacht aan m'n Tamron natuurlijk.

Alle gedachten zijn welkom.
            RAW is altijd beter als je er de ruimte voor hebt. En de zin/tijd om het te bewerken en naar jpg om te zetten.

Comment

@ParadoX: De zin is er zeker, ben een lerend amateurke
              De tijd is er ook, voordeel van huisvader zijn

Ondertussen nog op een vraagje gekomen: statief of niet??

Comment

Probeer ook de locatie eerst te bekijken/testen zonder 21 kinderen
                Let naast de belichting zeker op de achtergrond, je zal maar een felgekleurde tekening als achtergrond hebben op al je foto's.

Je kan ook eens op de Engelstalige pagina's van Chuck Gardner gaan kijken, bv :
                belichting bij een venster

Alain

Comment

Working...
                X