Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sephia met Canon 30D???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sephia met Canon 30D???

hey,

kben ier vrij nieuw opt forum, dus mss eerst een klein "hallo-woord"...
    ik ben Chris, 24, graduaat automechanica en gepassionneerd door oudere wagens, muziek, fotografie, vliegtuigen en ...

in 2005 stond ik in de spotters zone op Koksijde Airshow, met mijn kleine Sony DSG... te midden van alle grote venten met superzoom-lenzen..
    daar moest verandering in komen, dus vorig jaar in de zomer een Canon 30D aangeschaft! zomer 2006 heb ik dagenlang buiten gestaan en foto's genomen... geweldig stukje techniek die Canon!!!

nu heb ik wel een vraagje, kben nog vrij groen achter de oren qua fotografie enzo, ma ik zou graag in sephia (bruintinten) foto's maken.. maar ik heb enkel monochroom (zwart-wit) als voorgeprogrammeerde setting. weet iemand hoe ik (ongeveer) de kleur moet samenstellen om tot bruintinten te komen?

thx mannekes!
    VW Scirocco 1.8 16V - VW Scirocco 1.6 GTI - VW Jetta 1.3 Coupé
    Canon EOS 30D - 17-85mm IS USM - 75-300mm IS USM - Metz Mecablitz 58 EF2

Re: sephia met Canon 30D???

In Photoshop kan je je foto's omzetten naar sepia of collodion of bromoil of....
    Je kan dat zelf doen of een plug-in gebruiken. Persoonlijk gebruik ik B/W Styler.

Comment

Re: sephia met Canon 30D???

Ik zou je ook adviseren de foto gewoon in kleur te fotograferen.
      Achteraf kun je dan met b.v. photoshop een zw-wit of sephia omzetting doen.
      Voordeel is dat je nauwkeuriger kunt omzetten en dat je ook nog een kleurenfoto ter beschikking hebt.

Werken met de zw-wit of sephia instellingen van de camera doe ikzelf nooit. Daar is photoshop veel beter in, en je kunt het zelf beïnvloeden.

Peter.
      www.dpix.nl event photography

Comment

Working...
      X