Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dia's omzetten naar digitaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dia's omzetten naar digitaal

Heeft er iemand enig idee hoe je dia's kan inscannen (of zoiets) om die daarna via de pc op een cd of dvd te branden?

Het is voor een oom die nog een aantal oude dia's heeft en die op zijn pc zou willen zetten.

Bedankt.
    Last edited by Consiglieri; 11 december 2006, 08:45.
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Re: Dia's omzetten naar digitaal

Bij Konijnenberg kan je hier je keuze maken uit 3 negatiefscanners van Nikon.

Comment

of deze iets meer budget-vriendelijke oplossing.

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
        of deze iets meer budget-vriendelijke oplossing.mm
        Heb jij - of iemand anders - daar reeds ervaring mee?

Comment

ik heb een bovenstuk dat ik op mijn gewone scanner kan plaatsen. is een hp scanjet xpa. ( ik heb hem al een tijdje geen idee wat het koste)

dat werkt ook redelijk goed, het probleem is dat de kleuren wat groen uitvallen. Maar in ps kan je dat wel bij trekken.

het is een wel een werkje dat een tijd duurt.
          Dat 2de toestel voor op de camera lijkt me sneller om mee te werken.

groetjes Erwin
          D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

Comment

35mm dia's met een flatbedscanner lijkt me niet zo geweldig - het scanoppervlak is werkelijk te klein.
            Beter is de Nikon te gebruiken ofwel anders de solutie van MM.
            Een foto is slechts een deel van een seconde

Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

Comment

Een beetje fotograaf doet dit ook wel. Dan moet je zelf geen investering doen in materiaal dat je daarna niet meer zal gebruiken. Dit kan interessant zijn afhankelijk van het aantal dia's die moeten gescand worden.

Comment

Ik wil dit ook al een hele tijd doen ... Ik heb mooie dia's van mijn tochten in de Zwitserse Alpen, destijds genomen met mijn analoge AE1. In Nederland kan je zelfs een professionele negatief/diascanner huren, maar in België weet ik niet of dat al bestaat.
                Mocht iemand daarvan op de hoogte zijn, gelieve me dan een PM te sturen... Met dank !

Ronny
                Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Wel ik heb de mijne gekocht via ebay.

Is een PLUSTEC OpticFilm 7200 met SilverFast SE software.
                  Was toen ong.€200,00 voor een splik splinter nieuwe scanner.

Toestel en soft werken naar tevredenheid sinds 1j.

Maar natuurlijk zijn er koopjes te doen op Ebay.

Succes
                  Canon 5D MkIII met Canon EF 28-135mm F/3,5/5,6 IS AF, Canon L 28-300mm f/3,5-5,6 IS USM , Canon L EF 16-35mm f/2.8 USM II, Sigma 105mm 2.8 Macro, Canon Speedlite 430 en 580 Ex II met ST-E2

Comment

Ik heb vorige week een "Photo Scanner" HP Scanjet 4850 gekocht om dia's en de negatieven van foto's te kunnen inscannen. Prijs bij Media Markt EUR 159. Ge kunt in één beweging 4 à 5 dia's inscannen of 6 negatieven formaat 24x36. Software om ingescande beelden te verbeteren is bijgeleverd. Ik heb ondertussen een reeks dia's ingescand die ik meer dan 40 jaar geleden getrokken had en het resultaat op scherm van PC is meer dan behoorlijk. Het gaat er bij om om de herinneringen te bewaren.
                    Andere scanners zijn te vinden op de website van HP of Epson

Comment

Heeft er iemand, zoals Larah&Bo op 11/12 vraagt, practische ervaring met het "Soligor-systeem". Ik denk dan vooral in de trend van:
                      - welk objectief is nodig om een goed resultaat te boeken
                      - is een macro-objectief noodzakelijk (1:1-maatstaf???)
                      - welke lensdoormeter kan dit systeem aan (adapterringen beschikbaar?)
                      - voorbeeld van opstelling om een goeie belichting te krijgen (gebruik flits, lampen...)
                      - gebruiksgemak, beeldkwaliteit

Ik weet het, dit zijn veel vragen. Dus laat de antwoorden maar komen :-)
                      Groeten, Peter

Comment

peter, geplukt vanop de aangeboden link:
                        Duplicates 35mm slides (5x5cm) with a ratio of 1:1. For cameras with a focal length equivalent to 110 mm in 35mm format or for cutouts of slides in case of larger focal length
                        dus elke 110mm-FF equivalent.
                        bij de meeste dslr's is dit dan ongeveer een 70mm lens.
                        geen macro nodig, want dat is net wat het systeem doet, dacht ik.
                        screwmount 52mm (adapter rings for other screwmount diameters available)
                        dus 52mm filtermaat, anders step-up/down ringen gebruiken.

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vermoed dat je best zou werken
                        met een externe flitser op een neutraal wit reflectiescherm achter opstelling.
                        maar er zijn er zeker die ervaring hebben met dit òf een dergelijk systeem.
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

mm, bedankt

is er iemand die dit systeem gebruikt. Kwestie van te horen wat de resultaten effectief geven.

Groeten, Peter

Comment

Working...
                          X