Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mix fight gala in Genk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mix fight gala in Genk

Hallo iedereen,

Morgen trekken we met onze Free Fight Club naar het MMA (mixed martial arts) gala in Genk, enkele van onze leden gaan hieraan deelnemen.
    Nu is er me gevraagd om enkele foto's van de gevechten te trekken.
    Ik weet niet of ik aan de ring zelf zal geraken, maar denk het wel.

Anyway, ik dacht morgen mijn Canon EF 70-200 f2.8L IS lens te gebruiken met mijn Eos 20D. Op Iso 800 en f2.8. Flitsen zal niet toegelaten zijn denk ik en de belichting daar zal wel erg slecht zijn.

Iemand enige tips / aanraders ? Thanks.

Re: Mix fight gala in Genk

Met een beetje ellebogen werk moet je wel tot bij de ring geraken,succes
    Zo objectief als mijn objectieven.....
    bd 616 be MVG Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
      Met een beetje ellebogen werk moet je wel tot bij de ring geraken,succes
      Ik denk met de verzorgers mee te gaan, die aan de ring zelf staan. Op zo'n mix fight gala ellebogen gebruiken kan gevaarlijk zijn

Comment

Persoonlijk denk ik dat het onmogelijk is om zonder flits dit soort acties te fotograferen. Het is één ding om een zanger op een concert te fotograferen die praktisch stilstaat, maar het is een ander om mensen te fotograferen in duistere lichtomstandigheden wiens hobby het is om sneller te bewegen dan het oog kan zien ...

Je beste gok is inderdaad alleszins te fotograferen op F2.8 en ISO 800 Mijn toestel gaat zelfs tot ISO 1600, maar daar haal ik bijna nooit nog goede resultaten uit.
        http://www.dennisclaes.be

Comment

M'n Eos20D kan ook op Iso 1600, maar ik vrees voor de ruis. Ga beginnen op Iso 800 en verhoog indien nodig. Het zal experimenteren worden.

Heb op het forum toch al goede foto's gezien van Thai-Boks, getrokken zonder flits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
            Persoonlijk denk ik dat het onmogelijk is om zonder flits dit soort acties te fotograferen.
            Zeker wel hoor, en met mix fight maak je nog meer kans op scherpe foto's!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Tuurlijk lukt dat om scherpe foto's ervan te trekken. Maar wat ik wel zou doen is een andere lens gebruiken. Als je ringside staat ga je niet veel hebben aan die 70-200. Ik zou dan eerder gaan voor een 17-55 of iets anders in die richting.

Comment

Gebruik voor de lichtmeting "deelmeting (9% van het midden)" , of probeer de gemiddelde meting met nadruk op het midden. Dan ga je de actie juister belichten, de achtergrond zal waarschijnlijk toch heel wat donkerder zijn.

Als je toch vlak bij de ring zou geraken, dan heb je volgens mij eerder een kortere lens nodig dan de 70-200. (in de ring lijkt mij toch wat te gevaarlijk ).

En als er toch te weinig licht is, gebruik dan eerder een hogere iso (zelfs 1600) om de actie te bevriezen. Aan bewogen foto's heb je minder dan aan foto's met wat ruis. Iso 1600 bij een 20D geeft zonder ruisreductie in de nabewerking toch nog heel goede foto's op 20x30cm, op voorwaarde dat je de foto's niet lichter moet maken. Correct belichten is dus heel belangrijk.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Thanks voor de reply's. Ik heb mijn Sigma 18-50 zeker bij de hand aan de ring ! Ga effe die lichtmeting instellingen nakijken.

Greetz Ripaf !

Comment

met iso 1600, f2,8 en een sluitertijd tussen de 1/80 en 1/350 naargelang het aantal spots op de ring kom je goed .. MAAR .. de 70-200 is te lang .. je bent beter af met een 28-75 .. anders fotografeer je de ringtouwen ipv de vechters.

fotografeer tussen de ronden de verzorgers, dan kan je wel flitsen.

zorg dat je toelating van de organisator krijgt om aan de ring te fotograferen, loop dan niet in de weg van de scheidsrechters (die zullen wel in jouw weg lopen)

een voorbeeld van thai, kick en Mix fight dat ik ongeflitst fotografeerde vind je bv. op http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?t=63965
                    (geen externe fotolinks)

Comment

Wel, er moet nog veel geoefend en gesleuteld worden :
                      - er mocht wel geflitst worden (580Ex gebruikt)
                      - ik zat op zo'n 10m v.d. ring, dus toch de 70-200 gebruikt

Veel foto's met bewegingsonscherpte, maar geen probleem gehad met de belichting (sommige zelfs iets overbelicht). Heb met de 580Ex direct en via het plafond geflitst.
                      En ook zoals Visio vernoemde, veel foto's waar lens zich scherp gesteld had op de touwen

Zal even enkele Vb'en posten waar het misliep.

Comment

Had het toestel op f2.8 gezet, Iso200 met flash. De berekende sluiterstijd was 1/25 waardoor je deze mooie waas krijgt in je foto's

Aangezien het het licht redelijk goed was met externe flash, had ik zeker beter de Tv stand geselecteerd op het toestel en sluiterstijd gekozen i.pv. diafragma ?

Comment

Working...
                        X