Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van een heksenwandeling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's van een heksenwandeling

Nu zaterdag (28 oktober) hebben we hier bij ons een heksenwandeling.
    Nu had ik daar graag wat foto's van gemaakt.
    Ik heb een Fuji S9500.

Waar moet ik op letten?
    Heeft er iemand tips en trucs?
    It's not the size that matters, it's how you use it.
    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

Re: Foto's van een heksenwandeling

f2.8, iso op 800 of hoger, 1been of klassiek statief kan helpen.
    Liefst zonder flitsen om de sfeer te bewaren, maar evt 2de gordijn kan ook leuk zijn
    om het "wandelen" vast te leggen
    Succes

Comment

Bij ons is er ook een heksenwandeling , maar zonder flits? Natuurlijk voor de sfeer......maar krijgt men dan geen bewegingsonscherpte door de bewegende mensen? Want ik denk er ook al over na hoe ik het beste mijn foto's trek.....

grtz
      Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Ik denk dat er bij zo'n heksenwandeling maar heel weinig licht is. Hier en daar een fakkel of petroleumlamp, en dan zal het heel moeilijk worden om daarvan mooie foto's te maken.

Met de flits haal je alle sfeer weg, maar zonder flits zal het zelfs op iso 1600 en een lichtsterke lens een heel probleem worden om foto's te maken. Het zal dus niet meevallen om foto's zonder flits te maken met je Fuji .
        Gebruik in elk geval zo weinig mogelijk zoom, want de meeste compact/prosumer-lenzen zijn op de kortste brandpuntsafstand toch vrij lichtsterk (f2,8), maar zodra je wat inzoomt laat die lens al snel heel wat minder licht binnen.

Een heksenwandeling heb ik nog niet meegemaakt, maar hier vlakbij worden in januari altijd de kerstbomen verbrand. Daar maak ik altijd foto's met en zonder flits, naargelang wat er nodig is op dat ogenblik. Maar zo'n brandende kerstbomen geven nog vrij veel licht af (als ze goed branden natuurlijk ), ik denk dat je zaterdagavond veel minder licht zal hebben.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Dan maar best zo veel mogelijk lantaarns mee doen, geen fakkels he!, anders vliegt het bos in de fik
          Maar dan zou er wel licht genoeg zijn natuurlijk

grtz
          Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Working...
          X