Ik heb onlangs een Nikkon D50 gekocht. Naast de standaardlens zat er bij het pakket ook nog een 70-200 lens. Met die lens zou ik nu willen leren werken (ben een beginneling). Met zo'n lens is het uiteraard aan te raden te fotograferen vanop statief maar hoe wordt er best "afgedruk" ? Bestaat er een draadloos systeem voor dit toestel of welke mogelijkheden zijn er.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Draad(loze) ontspanner
Collapse
X
-
-
Re: Draad(loze) ontspanner
Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk berichtOf voor 3 euro een Xiron universele afstandsbediening halen bij bijvoorbeeld de Blokker. Doet het ook prima in combinatie met de d50
Afstandbediening kost 20 euro. Geen fortuin.
Comment
-
-
Persoonlijk vind ik dat het raadzaam is -vooraleer nog eens naar de winkel te hollen- eerst foto's te leren maken op de gewone manier, met je wijsvinger en uit de hand dus. Kies een zonnige dag in open lucht en je zou zonder problemen acceptabele foto's moeten kunnen maken. Let op je techniek, ellebogen tegen je romp en blijven ademen. Zo leer je de limieten van het mogelijke kennen.
Eens je de limieten kent, zal je zelf kunnen beslissen wanneer je een statief nodig hebt. Remote is m.i. niet nodig om acceptabele foto's te maken, de zelfontspanner werkt net zo goed.
Zoiets als kruipen -> stappen -> lopen
Gegroet,
Tom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mothman Bekijk berichtDie Xirion universele ontspanner, werkt die ook met een D200? Iemand ervaring ermee?Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk berichtPersoonlijk vind ik dat het raadzaam is -vooraleer nog eens naar de winkel te hollen- eerst foto's te leren maken op de gewone manier, met je wijsvinger en uit de hand dus. Kies een zonnige dag in open lucht en je zou zonder problemen acceptabele foto's moeten kunnen maken. Let op je techniek, ellebogen tegen je romp en blijven ademen. Zo leer je de limieten van het mogelijke kennen.
Eens je de limieten kent, zal je zelf kunnen beslissen wanneer je een statief nodig hebt. Remote is m.i. niet nodig om acceptabele foto's te maken, de zelfontspanner werkt net zo goed.
Zoiets als kruipen -> stappen -> lopen
Gegroet,
Tom.
Comment
-
Weet niet voor een D50, maar vb een 350D/400D heeft zowel een 'IR-oog' en een 'plug'.
De draadloze IR remotes (25euro) zijn eigenlijk vooral bedoeld voor als je zelf op de foto wilt. Het oog zit vooraan dus je kan je niet van achter het toestel hem aansturen.
De draad-remote (30euro) lijkt mij persoonlijk wel interessant. Je hebt geen beweging van je vinger. Bovendien is dit heel handig voor lange belichtingen (bulb).
Er zijn mensen die deze zelf maken voor de 350D/400D en als de D50 ook een dergelijke connectie heeft, zullen er ook wel mensen die dit zelf maken (google!). En er zijn er ook die deze connectie gebruiken om de camera aan te sturen gebaseerd op andere 'impulsen'.Canon R | Leica Q
EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes[/COLOR]
Comment
-
KDM,
Als je uit de hand fotografeert,vergeet dan niet als je enigszins bewegings onscherpte wil vermijden, moet uw sluitersnelheid minimum 1/brandpuntafstand zijn. Als je 20% gaat wegecroppen moet je dit er ook bijvoegen.
Op de stand 200mm is uw sluitersnelheid dus minimum 1/200 sec.
Ik heb een aantal testen gedaan met de IR remote voor de D70, je kunt het terugvinden op mijn site , en ook een paar web adressen als je iets zelf wilt maken.Last edited by Beertje2; 26 oktober 2006, 17:36.Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR
Comment
-
Comment