Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor Reiniging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sensor Reiniging

Ha, ik ben bij Roland geweest, en hij heeft alles in huis om te tonen hoe het NIET moet, en vervolgens hoe het WEL moet. Hij laat je eerst even trainen op een kartonnen 'sensor', die hij voor de gelegenheid in elkaar geknutseld heeft.
    Heel simpelweg: geen canned air, geen borsteltjes, GEEN PLAKBAND, geen sensorswabs.
    Wel een op maat gesneden pannenlikker, pec-pad errond en methanol erop na de blaaspeer. Mijn sensor is nog nooit zo schoon geweest, en nu begin ik er met een gerust gemoed zelf aan.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bananaman Bekijk bericht
      En ik die dacht dat een forum diende om ervaringen uit te wisselen en van mekaar iets te leren...
      Als ik hier lees, dat bij een "gereputeerde dealer" uit de Kortrijksepoortstraat (om de één of andere reden durft hier niemand gewoon Focilux te zeggen) de sensor reiniging niet correct gebeurt, als ik dan hoor dat Roland Vandenbulcke dat wel goed kan, maar het om persoonlijke redenen niet meer kan doen, als ik dan in de filmpjes zie, dat ik het eigenlijk zelf wel kan proberen, dan waag ik het er maar eens op.
      En als ik dan toch nog een probleem tegenkom, dan lijkt het me logisch om hier bij de experts (NIET ironisch bedoeld!) om raad te vragen.
      En dan komt er zo'n antwoord.
      Dank u voor de raad.
      Tot later.
      beste,
      roland kuist wel nog sensors ( dagelijks ...) maar maakt hier geen reclame mede, en dit eerst en vooral omdat hij niet meer op BD komt voor door insiders gekende redenen. Een opmerking echter die men steeds vergeet indien een externe voeding noodzakelijk is( zoals bij de D100)..... sluit deze dan aan op een UPS( en vergeet deze niet eens eerst te testen), daar bij eventuele stroomuitval je de resultaten wel kunt raden, dus een sensor kuis met volledig opgeladen batterij ( indien mogelijk) is steeds aan te raden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bananaman Bekijk bericht
        En dan komt er zo'n antwoord.
        Dank u voor de raad.
        Tot later.
        beste,

een forum is VOORAL een schat aan informatie.
        jou specifieke vraag (i.v.m. de netstroomvoeding)
        kun je - dacht ik - zelf beantwoorden.

sorry als je hierdoor op je tenen bent getrapt ...

mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
          Ja, Stefaan,

Hopelijk heb je daar goed aan gedaan. Ik was ook eerst bij de "pro's" langs gegaan maar die zaten meer in hun haar te krabben dan wat anders. Dan had ik ook liever dat ze niet in mijn sensor krabben.

Gisteren bij Roland Vandenbulcke - hier goed bekend - langs geweest om mijn sensor te kuisen. Ik mocht onmiddellijk komen. Super, want ik vertrek spoedig op reis. Stuur je het nr de "pro's" dan weet je niet wanneer en hoe je het soms terugkrijgt.
          Heel erg vriendelijk ontvangen. Hij heeft echt al alle methoden verkend en weet dus hoe en ook hoe niet een sensor te kuisen. Alles werd heel overzichtelijk en duidelijk uitgelegd zodat je het zelf ook kunt.

Mijn sensor was ook heel erg vuil maar elk pluisje moest eraan geloven . Daarna telkens een testshot op F22 met autolevels erop.
          Je betaalt ook enkel voor wat onkosten ; "'t is voor niet".

Hij ontwikkelde ook zelf een device waarmee hij pluisjes op uw sensor kan demagnetiseren zodat ze gemakkelijker eraf komen. Alleen met dit device en een blaaspeer kwam er al heel wat af. Deze methode is ook superveilig want je komt nooit in contact met de sensor.

Een aanrader
          Nog eens bedankt Roland.

Roland kan je contacteren op **********@skynet.be .

Hallo hallo daar,

Zeg mag ik eens vragen waar die Roland ergens te localiseren is. Ik wil gewoon maar zeggen een kwestie dat die niet aan de andere kant van het land woont alvorens ik hem contacteer. Alvast bedankt!
          Groetjes

Comment

Gent.

Comment

handige tip met die bijgesneden pannelikker, hoef je zelfs niet met vinger of dergelijke in aanraking te komen met de sensor

Comment

Ik heb me een paar weken terug met bevende handen aan het sensorreinigen gezet want het was nodig. Man man man.
                Ik had de handleiding van de camera bij me, de uitgave van Chip Foto met den uitleg ernaast en veel stress.
                Wat denk je ?
                Der zit NOG meer stof op dan goed is voor mijn tikker... ik heb er al bij zitten janken... tis niet meer om aan te zien.

Ik heb dan maar een mailtje gestuurd naar de befaamde Roland... ik hoop dat hij me snel kan helpen want ik word nog zot !
                Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

Comment

welke fotowinkel in Gent is dat?
                  canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

Doet Art & Craft geen sensorreiniging?
                    Mvg Tim

Comment

Art & Craft reinigt inderdaad sensoren. Christof heeft daar enige tijd geleden mijn sensor gereinigd, nadat ik er met mijn visible dust een vetveeg op maakte. 10 minuutjes werk en brandschoon. Lage prijs omdat ik zelf al het meeste stof verwijderd had.

't Blijft mijn favorite winkel.
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koekje Bekijk bericht
                        Ik heb me een paar weken terug met bevende handen aan het sensorreinigen gezet want het was nodig. Man man man.
                        Ik had de handleiding van de camera bij me, de uitgave van Chip Foto met den uitleg ernaast en veel stress.
                        Wat denk je ?
                        Der zit NOG meer stof op dan goed is voor mijn tikker... ik heb er al bij zitten janken... tis niet meer om aan te zien.

Ik heb dan maar een mailtje gestuurd naar de befaamde Roland... ik hoop dat hij me snel kan helpen want ik word nog zot !
                        Bij Roland keert men tevreden terug!

Grts Jan
                        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Vorige woensdag naar Gent getuft naar Roland. Wat nen toffe pee !
                          Streng maar rechtvaardig en boordevol tips.
                          Mijne paniek was blijkbaar een beetje "maniakaal" te noemen zei Roland maar 't was echt niet om over naar huis te schrijven. Weg stress
                          Het meeste vuil zat eigenlijk in de zoeker (deels door mijn eigen schuld) maar daar moet ik maar mee leren leven gelijk elke fotograaf.... ik zou nog veel aan hem denken met mijn 40D-tje.... ik geloof hem nie graag

Heel tevreden teruggekeerd naar huis ! Veel slimmer geworden... maar vooral gekalmeerd
                          Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koekje Bekijk bericht
                            .... ik zou nog veel aan hem denken met mijn 40D-tje.... ik geloof hem nie graag
                            www.digitalclickx.com

Comment

@pieterjan :
                              Jaaaa ik geloof hem nie graag als hij zegt dat er in mijnen 40D ook stof terecht zal komen.... ik ga gegarandeerd terug flippen... ik ken mezelf ... het flipkonijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                                Art & Craft reinigt inderdaad sensoren. Christof heeft daar enige tijd geleden mijn sensor gereinigd, nadat ik er met mijn visible dust een vetveeg op maakte. 10 minuutjes werk en brandschoon. Lage prijs omdat ik zelf al het meeste stof verwijderd had.

't Blijft mijn favorite winkel.
                                Ook m'n sensor laten reinigen bij Art & Craft in Mariakerke.
                                Alles weg en sensor terug netjes en klaar om terug aant werk te gaan

€ 40, hij vertelde mij wel dat hij er een uur werk aan gehad heeft.
                                Lichtjes overdreven neem ik aan ?

Comment

Working...
                                X