Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos van kampvuur en nacht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotos van kampvuur en nacht

Graag had ik geweten hoe men het beste sfeerfoto's neemt bij nacht. Vooral wanneer er toch nog ergens een lichtbron is die er sfeervol moet opstaan, zoals een kampvuur. Als ik de flash zou activeren is alles belicht en de sfeer omzeep geholpen.
    Ik heb de Kodak Z740, heeft deze hier een stand voor, of hoe moet ik deze zelf instellen?

Andere vraag is voor macrofoto's te nemen van kleine dieren; wat moet ik hiervoor instellen? Als ik close-up optie gebruik gebeurt het vaak dat de camera mislukt bij het scherp stellen.

Graag wat tips aub....
    Bedankt!

Re: Fotos van kampvuur en nacht

Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR
    Graag had ik geweten hoe men het beste sfeerfoto's neemt bij nacht. Vooral wanneer er toch nog ergens een lichtbron is die er sfeervol moet opstaan, zoals een kampvuur. Als ik de flash zou activeren is alles belicht en de sfeer omzeep geholpen.
    Ik heb de Kodak Z740, heeft deze hier een stand voor, of hoe moet ik deze zelf instellen?
    - kies de hoogste ISO zonder teveel ruis, of verwijder achteraf de ruis met software
    - zet cam in aperture stand en kies het grootste diafragma (kleinste getal; als je niet of weinig inzoomt kan je vanaf 2.8 en zo krijg je het meeste licht binnen)
    - als je hiermee geen te trage sluitertijden krijgt moet dat een beetje lukken
    - met 2.8 heb je wel minimale scherptediepte, dus alles zal er dikwijls niet scherp opstaan, maar als je "sluitertijd overhebt" kan je daartoe ook je diafragma verkleinen (groter cijfer)

Oorspronkelijk geplaatst door CaHoR
    Andere vraag is voor macrofoto's te nemen van kleine dieren; wat moet ik hiervoor instellen? Als ik close-up optie gebruik gebeurt het vaak dat de camera mislukt bij het scherp stellen.
    Als die close-up stand gelijk is aan de eventuele macro-stand:
    - niet dichterbij komen dan de minimum afstand waarop de lens nog kan scherpstellen! [Macro: 12 - 70 cm (W) 1.2 m - 2.1 m (T)]
    - nuchter fotograferen of camera met iets ondersteunen, bij voorkeur een tripod + desnoods afdrukken met afstandsbediening of draadontspanner.

Volgens de review geeft je camera sowieso nogal softe beelden en zit er blijkbaar al een ruisreductie op die zelfs te hevig is.

Comment

Working...
    X