Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnerstips gevraagd...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnerstips gevraagd...

Hopelijk het juiste forumonderdeel.

Ik ben een beginner op het gebied van plaatjes schieten.
    We hebben net een nieuw toestel gekocht en ben hier wat mee aan het expirimenteren.
    Op autmotische modus wel te verstaan.

Op welke dingen moet ik nu zeker letten?
    Instellingen en handelingen etc...

Hoe zorg ik ervoor dat ik een mooi plaatje schiet, waarbij het voorgrond object scherp is en de achtergrond wazig?

Heeft er iemand links naar website's waar alle termen zoals sluitertijd, diafragma enzo duidelijk staan uitgelegd en hoe je kan spelen met de instellingen?
    Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Re: Beginnerstips gevraagd...

Clioke, de dingen die je vraagt zijn al dikwijls beschreven. Die uitleg is niet te vatten in enkele regels. Je geeft zelf al kernwoorden aan. Probeer deze kernwoorden in onze eigen zoekfunctie eens uit. Als je datzelfde in google ook nog eens probeert, dan heb je al heel veel gevonden.

Op concrete vragen krijg je snel een antwoord. Maar hele boeken schrijven, kun je toch niet van ons verwachten.

Misschien ook eens de rubriek 'tips' doorlopen.

Comment

Kijk ook eens op onze homepage onder links en dan helemaal onderaan onder tutorials daar vind je ook heel veel tips en uitleg over digitale fotografie
      Groetjes Vicky

Comment

Basisbegrippen fotografie

Fotoroos fotolessen

Fotobeurs cursus fotografie

Je ziet als je even Googled kun je veel dingen leren
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Clioke
          Hopelijk het juiste forumonderdeel.

Ik ben een beginner op het gebied van plaatjes schieten.
          We hebben net een nieuw toestel gekocht en ben hier wat mee aan het expirimenteren.
          Op autmotische modus wel te verstaan.

Op welke dingen moet ik nu zeker letten?
          Instellingen en handelingen etc...

Hoe zorg ik ervoor dat ik een mooi plaatje schiet, waarbij het voorgrond object scherp is en de achtergrond wazig?

Heeft er iemand links naar website's waar alle termen zoals sluitertijd, diafragma enzo duidelijk staan uitgelegd en hoe je kan spelen met de instellingen?

De basis van de fotografie is hetzelfde voor analoog of digitaal, dus wat je moet doen is jezelf een beetje verder informeren door bijvoorbeeld is een goed boek te kopen over fotografie. Het is onbegonnen werk om dit allemaal op een forum in vraag te stellen, je moet er zelf ook iets voor doen hé.

Ga is langs bij je plaatselijk bib, ik er zeker van dat ze een ruim aanbod hebben in boeken over fotografie. Dan is het aan U van te experimenten met de nieuwe digitale camera, en bedenk hierbij dat geen enkele test zal mislukken, als het niet is wat je der van verwachte dan weet je hoe je het niet moet doen, en das minstens even belangrijk als weten hoe je het moet doen.

En last but not least: read the fucking manual !

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Wat ik zelf ook wel een goede manier vindt: zet je toestel op een statief, vast. Stel dan alles in en trek een foto, dus voor elke instelling een nieuwe foto. (zo kom je al snel aan 100 foto's hoor). Achteraf kan je kijken welke instelling welk gevolg heeft op jouw foto. Dus bijvoorbeeld het verschil tussen sluitersnelheid van een seconde tegenover een sluitersnelheid van 1/4000 seconde. Hetzelfde met diafragma instelling, witbalans, ISO, .... En dan kan je dat nog uitbreiden door dezelfde reeks in variabele lichtomstandigheden te doen enzo ...

Daar ga ik mij dit weekend eens tegoei mee bezig houden. Kdenk wel dat je daar veel van kan bijleren.
            http://www.dennisclaes.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
              En last but not least: read the fucking manual !

MVG, Jeff
              Ben ik al 2 dagen mee bezig.
              Eer ik al de vele instellingen en mogelijkheden door heb is de camera al verleden tijd denk ik.

Alvast bedankt,
              Konica minolta DIMAGE Z5 - 12x optic zoom (35/420mm) - Anti shake - Rapid AF

Comment

Working...
              X