Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Automatiseren USM in PS voor meerdere fotos?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Automatiseren USM in PS voor meerdere fotos?

Hoi,

In een serie van 200 fotos heb je natuurlijk een aantal die je tot in de details bewerkt.
    Maar als ik de rest in 1 keer van een bepaalde waarde USM wil voorzien, kan dat? En hoe leg je die handelingen dan vast zodat de bewerking inclusief opslaan, automatisch gaat? Zonder dat je steeds op play moet drukken en de boel constant moet bevestigen.

Of is het beter omdat via RAW te toen? Maar dat is maar 1 schuif. Je kan daar niet de Straal en Drempel aanpassen.

Thnx.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Re: Automatiseren USM in PS voor meerdere fotos?

Eerst sla je 1 keer de USM op, onder 'actions', 'new action'.
    Dan kan je bij file, automate, batch deze actie en de source selecteren. Photoshop zal dan automatisch op elk van de geselecteerde afbeeldingen dezelfde USM toepassen.

Of je dat beter bij RAW kan doen, weet ik niet. Dat vraag ik me ook af!
    Don't shoot harder, shoot smarter

Comment

Ik doe zoiets door éénmaal de gewenste waardes te gebruiken op een foto en die dan ook gelijk op te slaan en te sluiten. Al de bewerkingen leg je vast door deze op te nemen in een action. Je geeft de actie een naam en bewaar die. De te bewerken beelden plaats je een map, en maak gelijk een lege map aan voor de bewerkte beelden. Dan gaan we naar automate in het menu en kies voor de batch verwerking kiest de gemaakte actie der uit en als source geeft je de map op waar de werken staan als doen de map waar de bewerkte beelden moeten komen, in de vierkanjes kies voor het negeren. druk nu op start en zie wat er gebeurt, is het van de eerste maal niet perfect kan je wijzigingen in de actie aanbrengen. Normaal met dit werken, het is alleen wat moeilijk om uit te leggen. Ik heb zo verschillende acties lopen en steeds met een goed resultaat.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Ik doe zoiets door éénmaal de gewenste waardes te gebruiken op een foto en die dan ook gelijk op te slaan en te sluiten. Al de bewerkingen leg je vast door deze op te nemen in een action. Je geeft de actie een naam en bewaar die. De te bewerken beelden plaats je een map, en maak gelijk een lege map aan voor de bewerkte beelden. Dan gaan we naar automate in het menu en kies voor de batch verwerking kiest de gemaakte actie der uit en als source geeft je de map op waar de werken staan als doen de map waar de bewerkte beelden moeten komen, in de vierkanjes kies voor het negeren. druk nu op start en zie wat er gebeurt, is het van de eerste maal niet perfect kan je wijzigingen in de actie aanbrengen. Normaal met dit werken, het is alleen wat moeilijk om uit te leggen. Ik heb zo verschillende acties lopen en steeds met een goed resultaat.

MVG, Jeff
        @lyn & digipics. Dank voor de uitleg. Ik ga het vanavond eens uitproberen.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
        X