Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

actiefoto's binnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• actiefoto's binnen

hey allemaal

ik zit met een probleemke ik heb een fuji s5500 en zou hiermee graag binnen skatefoto's trekken. dit welliswaar met een fisheyelens er vanvoor opgedraait. nu zit het zo dat er in de meeste indoorskateparken maar beperkt licht is (een paar tl-lampen) wat nu dus ofwel de foto veel te donker maakt of wel beweegt de skater in kwestie nog volop en krijg ik dus vegen. ik heb de waarden van diafragma en sluitertijd al zitte aanpassen maar kom er toch niet echt uit ook met de iso waarde liggen knoeien maar helpt toch nog niet. nu vraag ik mij af of een slaveflits kan helpen want het flitske op mijn toestel blijkt toch ook niet straf genoeg te zijn en bovendien zit de lens dan wat in de weg wat schaduwen veroorzaakt.

nu is mijn vraag hoe lost ge heel de situatie op.

alvast bedankt

anexco
    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

Re: actiefoto's binnen

Hoge iso, laag diafragma, relatief lage sluitersnelheid en slave flitser op 2e gordijn.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan
      Hoge iso, laag diafragma, relatief lage sluitersnelheid en slave flitser op 2e gordijn.
      en ik vermoed uit de mond van iemand met ervaring in het skate-park.
      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Jep, vorig jaar enkele keren gedaan. Jammer genoeg toen nog te stom om foto's in backup te nemen op dvd, en na een HD-crash alles kwijt wat toen niet al gekopieerd stond op HD van nieuwe pc Dus ik kan u momenteel geen foto's tonen als voorbeeld.
        Focaldesign

Comment

hey

mercie voor de tips al dat diafragma en iso en sluitertijd da's nu in orde maar wat bedoel je juist met flits op tweede gordijn?

bedankt

Comment

Met relatief lage sluitersnelheden gaat de sluiter eerst open en registreerd de beweging van de skater. Pas op het moment net voordat de sluiter terug dicht gaat, gaat de flits af. Dus het beeld wordt bevroren op het einde van de belichting. Hierdoor krijg je toch een scherp beeld (flits) en een beweging in de juiste richting.
            Gewoon flitsen gebeurt op 1e gordijn, dus net als de sluiter open gaat. Dan krijg je eerst een scherpe skater, daarna beweging, en dat kan vreemd overkomen.

Neem een skater die simpelweg van links naar rechts op de foto gaat. Op 1e gordijn zie je links de skater scherp, en dan over de foto heen naar rechts de waas van de persoon die voorbij skate.
            Op 2e gordijn zie je eerst de beweging, en rechts op de foto een scherpe persoon. En die beweging klopt.

Neem een auto 's nachts. 1e gordijn. Auto en daarna strepen van de koplampen. Net alsof de auto achteruit reed. 2e gordijn vice versa.

http://www.f-ocaldesign.be/portfolio.../_82_.jpg.html Deze is op 2e gordijn. De skater passeerde van boven naar onder over m'n hoofd. Eerst de beweging vna onder naar beneden, dan scherp.
            Focaldesign

Comment

hey

en als ge nu ne foto weilt hebben met enkel het bevroren beeld? of haalt dit precies de snelheid uit de foto?

anexco

Comment

Dan kan je pannen. Dan heb je wel nog de snelheid doorhet 'meetrekken', maar enkel een scherpe persoon.

vb: http://users.telenet.be/ellebaut/faan/blade_(6).jpg (hier is diafragma uiteraard hoog door het felle zonnetje en toch een lage sluitersnelheid willen hebben..., indoor is dat al veel minder een probleem)
                Focaldesign

Comment

awel ja da moet 'k zeker is proberen. ik zit nu in de blok dus het kan effe duren eer dat ik nog eens ga skaten maar alleszinds kei hard bedankt voor de tips

anexco

Comment

Graag gedaan,
                    veel succes met den blok, zit in hetzelfde schuitje...
                    Focaldesign

Comment

Working...
                    X