Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Direct beeld op laptop?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Direct beeld op laptop?

Ik heb de D200. De beelden kunnen direct gezien worden op een tv terwijl je ze maakt. Nu, bestaat er een mogelijkheid om hetzelfde te bereiken op een laptop? Wat is er voor nodig, ... ?
    (Doel is beter het resultaat te kunnen zien op groter scherm i.p.v. op het kleine schermpje.)

Re: Direct beeld op laptop?

Nikon Capture,dacht ik
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Naast Nikon Capture nu ook Bibble Pro en binnenkort Capture One (voorlopig beta versie).

Helaas allemaal betalende soft.

Jo.
      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
      Nikon stuff

Comment

Dus, niet via een connetor 'S' zoals voor de tv? Rechtstreeks met de USB-kabel en dan via software?
        Bedankt al voor de reacties!

Comment

Als je dat signaal met je pc kan opvangen en direct tonen wel ja, maar de kwaliteit zal bedenkelijk zijn, zeker om te beoordelen (net zoals direct op televisie trouwens).

Jo.
          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan D
          Dus, niet via een connetor 'S' zoals voor de tv? Rechtstreeks met de USB-kabel en dan via software?
          Bedankt al voor de reacties!
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

Comment

Bedankt! Idee afvoeren dus! Het zou handig zijn om direct op een groter scherm een resultaat te krijgen. Kwestie belichting, ...

Comment

Ik weet niet hoe het met de D200 zit, maar bij de D70 kun je dat inderdaad met de USB kabel doen, en met Nikon Capture dacht ik. Het is alleen niet even onmiddellijk als op je lcd'tje, maar ik schiet altijd in NEF, dat zal er dus ook wel voor tussenzitten.
              ViV - Mijn foto's

Comment

J e kan Capture trial downloaden bij Nikon, je kan het dan 30 dagen proberen. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar was er niet er blij mee, gaat traag en de foto kwam maar klein op het scherm, maar ik heb er niet lang mee gespeeld.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt iedereen. Voorlopig ga ik er dus niks mee doen.
                  Apture zou gratis moeten zijn vind ik.
                  Dat geld geef ik er niet aan! Allé, mijn vraag zou nog een uitdaging mogen zijn voor de digitalen!
                  Zou toch fijn zijn om direct een goot beeld te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
                    J e kan Capture trial downloaden bij Nikon, je kan het dan 30 dagen proberen. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar was er niet er blij mee, gaat traag en de foto kwam maar klein op het scherm, maar ik heb er niet lang mee gespeeld.
                    Nikon Capture is onmisbaar voor studiowerk! Ik weet niet hoe jouw instellingen waren, maar een gecomprimeerde NEF van m'n D2X (10MB) staat bij mij 6-7 sec later in volle glorie op mijn 23" LCD!
                    Een TIFF zal natuurlijk langer duren. Vergeet niet dat 12 miljoen pixels door je USB lopen!
                    Verder heb ik echt geen klagen over de Nikon soft.
                    'k Maak ook dagelijks gebruik van Nikon View.
                    Al heb ik al gelezen dat gebruikers meer en meer de voorkeur geven aan de browser in Photoshop.

Comment

Nikon Capture is onmisbaar voor studiowerk!
                      Volledig mee eens, en dat niet alleen voor studiowerk, ook kan je een NEF bestand gaan oprekenen naar dubbele lengte en breedte, zo bekom je een vier maal groter bestand, vooraleer je dit gaat bijwerken en bv. gaan omzetten naar tiff.
                      Het resultaat dat je daarvan krijgt, valt met geen enkel ander programma te vergelijken
                      Adobe toont niet voor niets belangstelling in de software door Nikon Capture gebruikt, hopelijk komen ze op deze mannier eens tot een akkoord om een standaart RAW te ontwikkelen

Comment

Working...
                      X