Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Techniek achter deze foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Techniek achter deze foto

Hallo,

Ik ben een groentje op vlak van fotografie, maar zeer leergierig. Daarom had ik graag van jullie het volgende geweten:

Op het gedeelte "Foto's" op deze website staat een foto waarvan ik graag zou weten welke techniek hiervoor gebruikt wordt. De foto staat hier: http://www.belgiumdigital.com/fotos/...07_imageid/224 (ik plaats een link omdat ik niet weet of ik die foto hier zomaar rechtstreeks mag plaatsen.

Hoe kan ik zo'n foto maken? Ik beschik vanaf volgende week over een Nikon D70 met 28-80mm objectief.

- Sammy
    Last edited by sdx; 21 februari 2006, 23:03.

Re: Techniek achter deze foto

sdx,
    ik vermoed dat pendragon je zodadelijk van alle repliek zal dienen,
    maar mijn 'guess' is dat het iets met DIT te maken heeft ...
    en straks mag je je topic gaan zoeken onder 'fotobewerking' vrees ik.
    [ edit: keuze van de mods is 'tips en trucks geworden ]
    mm
    Last edited by mm; 21 februari 2006, 18:49.
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

of wat dacht je van lichtmeten op de achtergrond (hier dus landschap) en invulflitsen op het model, de flits heeft geen invloed op de achtergrond in dit geval hoor.

Comment

Ok, alvast m'n excuses als ik dit topic op de verkeerde plaats heb gestart.

Dus als ik het goed begrijp moet men bij een dergelijke foto scherpstellen op de persoon en een flash gebruiken (die toch geen invloed zal hebben op de achtergrond)? Het klint waarschijnlijk weer veel eenvoudiger dan het eigenlijk wel is. Maar goed, ik probeer het wel eens als ik m'n camera heb.

Mvg

Comment

Sdx, in het fotodiscussieforum willen we een foto beoordelen die je zelf maakte. Het subforum 'tips en trucs' is voor deze vraag misschien een betere plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            of wat dacht je van lichtmeten op de achtergrond (hier dus landschap) en invulflitsen op het model, de flits heeft geen invloed op de achtergrond in dit geval hoor.
            Zou je dan geen lichtjes in de ogen hebben ?

Ik gok op :
            Spotmeting en licht meten op de achtergrond ( niet volledig naar de zon richten ).
            Scherp stellen op het model.
            Compo maken en trekken.
            Eens achter de Peecee de hooglichten selecteren - selectie omkeren - en dan de curven optrekken.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
              Zou je dan geen lichtjes in de ogen hebben ?

Ik gok op :
              Spotmeting en licht meten op de achtergrond ( niet volledig naar de zon richten ).
              Scherp stellen op het model.
              Compo maken en trekken.
              Eens achter de Peecee de hooglichten selecteren - selectie omkeren - en dan de curven optrekken.
              Daar heb je wel een punt, maar als ik draadloos flits met mijn st-e2 kan ik flitsen met heel weinig licht, dan nog een omnibounce en er is echt weinig van licht te zien.

Comment

SDX, welkom op het BD-forum, maar wat let je om Pendragon deze vraag te stellen via een PM ?
                Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                  SDX, welkom op het BD-forum, maar wat let je om Pendragon deze vraag te stellen via een PM ?
                  Via het forum kan iedereen die wil, er nog iets van opsteken
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Ik vrees dat naast de uitleg van Pedragon toch ook nog enige ervaring in (digitale) fotografie en nabewerking niet overbodig zal zijn om dergelijke foto's te maken.
                    fotosite

Comment

Ik zou inderdaad een pm kunnen gestuurd hebben naar pendragon, maar ik wou graag weten of er verschillende mensen verschillende technieken zouden gebruiken voor dit soort van foto's. En anderen zou er dus inderdaad misschien ook nog iets van kunnen opsteken.

Comment

ik denk dat de foto gedeeltelijk opgelicht is
                        er zit ruis in haar gezicht

deze foto is gemaakt met spotmeting op de zon en geflitst met de CP5700
                        zou deze graag gemaakt hebben met mijn D70 om 't verschil es te zien

Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                        X