Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen los van de camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen los van de camera

    Ik wil wat 'studio-foto's' maken met de combinatie Nikon D850 met de flitsers SB 900 en/of SB600. Rechtstreeks op de camera doen beide wat ik ervan verwacht.
    ik wil nu zowel de camera als de flitser draadloos aansturen met de zender/ontvangers van Hähnel Capture. Alles gesynchroniseerd, bij het afdrukken gaat de camera én de flitser af, maar op mijn sensor: zwart. Wat doe ik verkeerd ? Het zal allicht iets te maken hebben met instellingen in de flitsers en of de camera, maar ik kom er niet uit. De Manual van de SB 900 zegt dat ik de flitser moet instellen op Remote, maar dan gaat zelfs de flitser niet af, ook niet op de stand Master. Als ik de aan/uit knop gewoon op On zet, dan gaat de flitser af samen met de ontspanner van de camera, maar de foto is dus zwart....

  • #2
    Domme vraag misschien maar op welke sluitertijd staat de camera ingesteld ?
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Heb verschillende sluitertijden geprobeerd....tussen 1/50 en 1/125...zelfde resultaat...

      Comment


      • #4
        Heb intussen geprobeerd om 1 flitser op de camera te monteren, en eentje los ervan, met optische aansturing dus, en dat werkt perfect....misschien klein flitsertje bij kopen om de twee andere aan te sturen....pfff....Ik ben mij aan het amuseren met druppelfotografie, dan zijn verschillende lichtbronnen wel leuk om te experimenteren...

        Comment


        • #5
          Flitser op Manueel ingesteld?
          Live view uit?
          AF manueel?
          Body manueel?
          Flitser zou normaal op remote moeten staan.
          Body manueel ontspannen en gaan de flitsen dan af??
          Flitsen neutraal gezet,geen master of remote,dan flitsen,en flitsen nog eens contoleren ?
          (Ik heb hier een remotecontrol,als ik die instel op manuele belichting,mijn flitsen ook op manueel zouden moeten staan.Werkt niet.Zij moeten op ETTL staan(drie verschillende flitsers),en na de eerste flits gaan ze over op manueel en de ingestelde waarde op de remote.Eerste flits is ook goed belicht.Toch logisch,niet?)
          Zwart beeld is slechte synchronisatie.Sluiter te vroeg open of te laat.
          Daarom zoveel mogelijk instellingen op neutraal zetten.
          Kan natuurlijk ook aan die Captur liggen,die zijn signalen niet op de goede timing doorzendt.

          Comment


          • #6
            Even wat verder opgezocht:https://blog.zoomacademy.nl/hahnel-c...dule-uitgetest.
            Camera en flits terzelfdertijd aansturen gaat dus niet.Slechte synchro.

            Comment


            • #7
              Bedankt voor de support. Maar ik denk inderdaad dat je laatste conclusie de juiste is. Heb intussen wat geëxperimenteerd met de optische synchronisatie, en dat werkt goed.

              Comment


              • #8
                Waarschijnlijk staat er een flits op ttl
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Toch niet hoor, alles manueel ingesteld. Flitskracht per flitser geregeld volgens mijn eigen 'gevoel'.... Deze gemaakt met een flitser op de camera (naar het plafond gericht) en eentje bij de plaats waar de druppel in het water valt. Met optische aansturing dus. https://www.flickr.com/photos/195449...posted-public/

                  Comment

                  Working...
                  X