Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrond: polyester of vinyl?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: achtergrond: polyester of vinyl?

    Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    Portret met 7200Ws en nog te weinig? Misschien buiten maar in een studio heb je met 500Ws al meer dan genoeg hoor
    Ik geef toe dat het een uitzonderlijke situatie was (Hassy 100iso met zeer veel scherptediepte nodig (f32)). Ik zeg ook niet dat de TS dergelijke flitsers moet gebruiken.
    Maar sterke flitsers kun je dimmen (ik spreek nog niet van het verlies dat je hebt met voorzetten (honingraat / plu's / softboxen) - met zwakke (spreek goedkope flitsers) ben je dan snel aan de (creatieve) limiet.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #17
      Re: achtergrond: polyester of vinyl?

      Als je dan toch goedkoop een achtergrond wil: google even op "DIY photography backdrop"... Met de nodige creativiteit kan je zelf voor een paar centen achtergronden maken. Stap af van de platgetreden paden van "kopen". Zie het als een deel van je creatieve proces: zo heb je voor elke fotoreeks een andere achtergrond dan dat steriele wit. En krijg je meer verhaal. Met kinderen kan dat heel leuke resultaten opleveren; zeker als ze mee mogen "knutselen" aan je achtergrond, dan betrek je ze meer en zullen ze meer gemotiveerd poseren, je kan je fotografie dan ook als hefboom gebruiken in een intenser contact met je kinderen. Veel plezier er mee. Heeft oma lekker veel verschillende foto's op haar kast ook.

      Het is niet omdat je al een "systeem" gekocht hebt dat dat een fataliteit is.

      Voor mezelf gebruik ik NOOIT witte/grijze/zwarte achtergronden omdat ik het saai vind. Enkel op locatie fotograferen. En elke locatie wordt ook maar 1 keer gebruikt. Akkoord, iedere fotograaf z'n eigen creatief artistiek proces, en als zo'n witte achtergrond thuis voor jou wel werkt: doen. Voor mij geven die locatie's telkens andere resultaten en het houdt me scherp en creatief qua licht en compositie.
      www.freddyhelsen.be

      Comment


      • #18
        Re: achtergrond: polyester of vinyl?

        Bedankt allen voor de input! Ik vrees dat ik toch creatief zal moeten zijn, mijn achtergrondsysteem is toegekomen en is toch minder stabiel dan ik dacht. Ik ga toch aan de slag met stof en de hierbovengenoemde "DIY photography backdrop"
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

        Comment

        Working...
        X