Ik ben al jaren amateurfotograaf (en zeer voorzichtig qua aankopen). Onlangs heb ik een achtergrondsysteem gekocht, echter nog geen achtergrond zelf.
Bij alles heb ik zo wat mijn bedenkingen
- papier: vind ik zo 'wegwerp'
- katoenen achtergronddoek: Ik ben a geen strijkheld
- polyester achtergronddoek: klinkt mooi, weinig kreukels/wasbaar 3x6m wit €95
- vinyl: Klinkt zeer goed en veelbelovend, enkel de prijs: 2x4m grijs/wit €125
Heeft hier iemand bedenkingen bij?
Is 2x4m genoeg voor experimenteer-portretfotografie? (voornamelijk mijn eigen kinderen, neefjes-nichtjes ... misschien moeder de vrouw als ik ze zo ver krijg )
Na wat lezen en videos bekijken schijnt dat een grijze achtergrond zeer veelzijdig is. Daarom dat ik een lichte voorkeur heb naar het vinyl.
Mijn lampen zijn momenteel gewoon een set jinbei delicacy d-180, canon 430exII en een yongnuo reportageflitser
Bedoeling is dat dit bij genoeg interesse nog wordt uitgebreid, maar vind het echt ENORM veel geld voor eenvoudige studioflitsers ...
Bij alles heb ik zo wat mijn bedenkingen
- papier: vind ik zo 'wegwerp'
- katoenen achtergronddoek: Ik ben a geen strijkheld
- polyester achtergronddoek: klinkt mooi, weinig kreukels/wasbaar 3x6m wit €95
- vinyl: Klinkt zeer goed en veelbelovend, enkel de prijs: 2x4m grijs/wit €125
Heeft hier iemand bedenkingen bij?
Is 2x4m genoeg voor experimenteer-portretfotografie? (voornamelijk mijn eigen kinderen, neefjes-nichtjes ... misschien moeder de vrouw als ik ze zo ver krijg )
Na wat lezen en videos bekijken schijnt dat een grijze achtergrond zeer veelzijdig is. Daarom dat ik een lichte voorkeur heb naar het vinyl.
Mijn lampen zijn momenteel gewoon een set jinbei delicacy d-180, canon 430exII en een yongnuo reportageflitser
Bedoeling is dat dit bij genoeg interesse nog wordt uitgebreid, maar vind het echt ENORM veel geld voor eenvoudige studioflitsers ...
Comment