Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Led lampen ter vervanging van flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Led lampen ter vervanging van flits

    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    ik denk dat deze set : http://www.fotovoordeel.eu/nl/produc...vergelijkbaar/ waarschijnlijk wel voldoet? Ik zou dan 's avonds werken zodat het atelier in het donker gehuld is en niets kan reflecteren in het schilderij.

    Walter

    ja, lijkt me geschikt! het grote voordeel van continu licht is dat je wysiwyg werkt!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #17
      Re: Led lampen ter vervanging van flits

      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
      Uit de beroerde quotes van Michel:
      "Flitslicht is vast licht van heel korte duur"
      Ik bedoel eigenlijk dat het licht van een flitser perfect reproduceerbaar is, vast van (hoge) kwaliteit en van intensiteit.

      Daarbovenop is een flitser niet erg duur (in verhouding tot krachtig vast kwaliteitslicht), compact, energiezuinig, de flitskracht pas je aan met een druk op een knopje...
      En, je hebt je flitsers.

      Het argument wysiwyg is vandaag redelijk achterhaald, zeker bij statische objecten in een studio-omgeving of gelijkaardig. Maak een proeffoto, bekijk die op je schermpje of hang een groot scherm/PC aan je camera. Dit is de nieuwe versie van wysiwyg.
      In de goede oude tijd (met film) heb ik ook met vast licht (halogeen, kwikdamp, alles wat ik vond) gewerkt op reflecterende objecten, toen ongetwijfeld de enige oplossing om de reflecties in te schatten of te elimineren.

      Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk HD
      Last edited by mnoach; 2 februari 2013, 19:45.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

      Comment


      • #18
        Re: Led lampen ter vervanging van flits

        Dat flits je niet op. Best case scenario: oplichten via een massief raam bij bewolkte (zacht egale) belichting. Kleurcorrectie, indien nodig voor print of publishing, achteraf uitvoeren (eenmaal gedigitaliseerd).
        Done,
        F.

        Comment


        • #19
          Re: Led lampen ter vervanging van flits

          Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
          Dat flits je niet op. Best case scenario: oplichten via een massief raam bij bewolkte (zacht egale) belichting. Kleurcorrectie, indien nodig voor print of publishing, achteraf uitvoeren (eenmaal gedigitaliseerd).
          Done,
          F.
          Ondertussen met die dingen aan het werk: schitterend resultaat, had ik al veel eerder moeten aanschaffen!

          Walter
          D850

          Comment


          • #20
            Re: Led lampen ter vervanging van flits

            Recentelijk zou ik willen werken met modellen/voorwerpen die belicht worden met de door mij aangekochte lampen, echter, als dit mogelijk is , met rode of andere kleurzweem. ( bedoeling is licht en tegenlicht in andere kleur )Bestaat er een soort van kleurfolie die men over het lampenhuis kan trekken?

            Walter
            D850

            Comment


            • #21
              Re: Led lampen ter vervanging van flits

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Recentelijk zou ik willen werken met modellen/voorwerpen die belicht worden met de door mij aangekochte lampen, echter, als dit mogelijk is , met rode of andere kleurzweem. ( bedoeling is licht en tegenlicht in andere kleur )Bestaat er een soort van kleurfolie die men over het lampenhuis kan trekken?

              Walter
              Gelfilters, die vind je bij jongens die toneelverlichting etc verkopen/verhuren. Ook winkels met grafisch materiaal hebben dergelijke filters. Ze zitten op rol, je koopt het per strekkende lengte. Niet duur, en makkelijk te gebruiken, schaar en tape volstaan.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #22
                Re: Led lampen ter vervanging van flits

                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Gelfilters, die vind je bij jongens die toneelverlichting etc verkopen/verhuren. Ook winkels met grafisch materiaal hebben dergelijke filters. Ze zitten op rol, je koopt het per strekkende lengte. Niet duur, en makkelijk te gebruiken, schaar en tape volstaan.
                Bedankt! Ik kende deze dingen niet.

                Walter
                D850

                Comment


                • #23
                  Re: Led lampen ter vervanging van flits

                  You're welcome!

                  Van welke streek ben je?
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Led lampen ter vervanging van flits

                    Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                    You're welcome!

                    Van welke streek ben je?
                    Antwerpen, meer bepaald kapellen.

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #25
                      Re: Led lampen ter vervanging van flits

                      Daar ken ik niet zo direct een winkel. In Boortmeerbeek heb je Ampli, op de Leuvense (of Mechelse?) steenweg ('t is in elk geval dezelfde baan, maar of hij daar naar Mechelen of Leuven gaat...)
                      Of in Antwerpen City, Muziek en Visie, achter de Paardenmarkt. Of ook in 't Stad (is die nu van iedereen of niet? 't Wordt tijd dat ze het daar over eens worden... ), in een zijstraat van de Paleisstraat. Op de hoek met de Paleisstraat heb je een grote drumshop, daar de straat in heb je een winkel met lichtdinges.
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #26
                        Re: Led lampen ter vervanging van flits

                        Ik ben van Vilvoorde, en ik schilder ook. Helaas beperkt zich dat tot de muren en plafonds van ons nederig stulpje... Maar ik ben dan weer muzikant.
                        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Led lampen ter vervanging van flits

                          Phlippo Showlights in het Lierse verkoopt ook gel-filters.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment

                          Working...
                          X