Een probleem waar ik mee worstel is hoe ik mijn vloer wit krijg. Dankzij de hulp hier op het forum, ben ik er in geslaagd om mijn achtergrond helemaal wit te krijgen. Echter, omdat mijn achtergrond drie stops overbelicht wordt, is er een duidelijke lijn, een grens, tussen mijn achtergrond en mijn vloer.
Ik heb van FrankD al de raad gehad om plexiglas te gebruiken. Lijkt me een goede oplossing, maar ten eerste is het moeilijk om te vinden en als ik het al vind, kwam ik op prijs van tussen de 30 en 50 euro per vierkante meter.
Een andere manier die ik vond was "tile board", maar ik heb er geen idee van wat dit is in het nederlands en heb bijgevolg niets gevonden dat er voor kan doorgaan.
Het dichtstbijzijnde dat ik vond was hardboard met witte melamine. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wel al gevonden in de Brico en op het eerste zicht is dat niet wat ik zoek (but I could be wrong).
Verder toch even vermelden dat mijn lampen maar 200 en 300 watt zijn, dus werken met een ocotobox van 3 meter om de hele scene te belichten zal hier ook niet van toepassing zijn.
Het kan natuurlijk dat mijn gebrek aan budget en materiaal het onmogelijk maakt om de vloer correct te belichten, maar het zou me verbazen ... Dit moet toch een probleem zijn waar elke studiofotograaf mee te maken krijgt? Heeft er iemand tips om dit op te lossen?
Ik heb van FrankD al de raad gehad om plexiglas te gebruiken. Lijkt me een goede oplossing, maar ten eerste is het moeilijk om te vinden en als ik het al vind, kwam ik op prijs van tussen de 30 en 50 euro per vierkante meter.
Een andere manier die ik vond was "tile board", maar ik heb er geen idee van wat dit is in het nederlands en heb bijgevolg niets gevonden dat er voor kan doorgaan.
Het dichtstbijzijnde dat ik vond was hardboard met witte melamine. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wel al gevonden in de Brico en op het eerste zicht is dat niet wat ik zoek (but I could be wrong).
Verder toch even vermelden dat mijn lampen maar 200 en 300 watt zijn, dus werken met een ocotobox van 3 meter om de hele scene te belichten zal hier ook niet van toepassing zijn.
Het kan natuurlijk dat mijn gebrek aan budget en materiaal het onmogelijk maakt om de vloer correct te belichten, maar het zou me verbazen ... Dit moet toch een probleem zijn waar elke studiofotograaf mee te maken krijgt? Heeft er iemand tips om dit op te lossen?
Comment