Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen bij sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Flitsen bij sportfotografie

    heb het al eens aangekaart, maar waarom flitsen die fotografen die op de motor een wielerwedstrijd volgen altijd.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Flitsen bij sportfotografie

      Invullicht
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #18
        Re: Flitsen bij sportfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
        Invullicht
        op zo,n afstand..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Flitsen bij sportfotografie

          Weet niet welke afstand, kijk geen wielrennen
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #20
            Re: Flitsen bij sportfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
            Weet niet welke afstand, kijk geen wielrennen
            op alle afstanden.
            soms rijden ze er wel zo,n 50 meter voor.
            heb dat nooit begrepen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Flitsen bij sportfotografie

              renners pesten
              5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

              Comment


              • #22
                Re: Flitsen bij sportfotografie

                Hallo,
                Kijk eens naar deze foto’s tijdens een veldrit, 1 en 3 zijn genomen met een kitlens (17/85) en een flits (580 EX) de eerste is op 1/250 F8 de derde met 1/400 F6.3.
                De middelste foto is met een macrolens 100 F2.8 en zonder flits gemaakt op 1/400 F2.8.

                Mvg: LFR.
                Last edited by LFR; 17 oktober 2011, 21:03. Reden: Tikfout aangepast

                Comment


                • #23
                  Re: Flitsen bij sportfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                  Hallo,
                  Kijk eens naar deze foto’s tijdens een veldrit, 1 en 3 zijn genomen met een kitlens (17/80) en een flits (580 EX) de eerste is op 1/250 F8 de derde met 1/400 F6.3.
                  De middelste foto is met een macrolens 100 F2.8 en zonder flits gemaakt op 1/400 F2.8.

                  Mvg: LFR.
                  focus lijkt mij bij alle drie niet spot-on... ligt er volgens mij telkens achter... ik zie geen toegevoegde waarde van het flitsen...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Flitsen bij sportfotografie

                    Hallo,
                    @ d_oracle
                    Dat dit geen topfoto’s zijn weet ik ook daarom staan ze in fotobeoordeling.
                    Het gaat hier alleen om te tonen wat men met eenvoudige middelen kan bereiken zoals gevraagd door Tim76.

                    Mvg: LFR.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Flitsen bij sportfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door LFR Bekijk bericht
                      Hallo,
                      @ d_oracle
                      Dat dit geen topfoto’s zijn weet ik ook daarom staan ze in fotobeoordeling.
                      Het gaat hier alleen om te tonen wat men met eenvoudige middelen kan bereiken zoals gevraagd door Tim76.

                      Mvg: LFR.
                      begrijp ik wel... maar ik zie het niet... hoe de middelen die je aangewend hebt een verschil moeten geven...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Ik fotografeer veel indoorkarten. Meestal donkere hallen, slecht verlicht en veel hogere snelheid dan MTB.

                        Mijn sluitertijden liggen veel lager dan 1/400. (Overigens is je sync lager) Rond de 1/50-1/15e wel. Icm flitsen op je 2e gordijn, pannen en je diafragma tevoren bepalen, krijg je zeer veel snelheid in de foto, zijn de rijders bevroren en is het resultaat spannend.

                        Ditzelfde pas ik ook toe bij wielerwedstrijden, wel hogere sluitertijden vanwege lichtsituatie.
                        Reken in het begin op veel verlies. Het meebewegen vraagt veel oefening.

                        'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                        Comment


                        • #27
                          Re: Flitsen bij sportfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                          Ik fotografeer veel indoorkarten. Meestal donkere hallen, slecht verlicht en veel hogere snelheid dan MTB.

                          Mijn sluitertijden liggen veel lager dan 1/400. (Overigens is je sync lager) Rond de 1/50-1/15e wel. Icm flitsen op je 2e gordijn, pannen en je diafragma tevoren bepalen, krijg je zeer veel snelheid in de foto, zijn de rijders bevroren en is het resultaat spannend.

                          Ditzelfde pas ik ook toe bij wielerwedstrijden, wel hogere sluitertijden vanwege lichtsituatie.
                          Reken in het begin op veel verlies. Het meebewegen vraagt veel oefening.
                          Bedankt voor de info en het lijkt mij heel moeilijk om die snelle karts te hebben. Gaat wat oefening vragen voor dat ik dat kan.
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                          Comment


                          • #28
                            Re: Flitsen bij sportfotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                            A) Ik was niet frontaal aan het flitsen maar omhoog. Ik kreeg de fietser niet bevrozen vandaar de combinatie. Dus best gewoon naar voor flitsen.

                            B) Gaat er een verschil zijn tussen 1ste en 2de gordijn want indien je pant wil je natuurlijk niet alles bevrozen hebben. Ik dacht dat je bij pannen 2de gordijn moest flitsen?

                            C) Zie boven
                            Ja, en als 't een beetje mogelijk is, het liefst op het moment dat de fietser jouw richting uitkijkt. Dan worden de ogen heel mooi opgelicht met sterretjes in de pupillen. En alle sporters zullen jou oh zo graag zien komen
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #29
                              Re: Flitsen bij sportfotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              En alle sporters zullen jou oh zo graag zien komen
                              Nog nooit naar een wielerwedstrijd gekeken? Nagenoeg al die foto's zijn ingeflitst. Bij invulflits werkt de flitser meestal op 1/16 tot 1/64, dat merk je niet eens.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment


                              • #30
                                Re: Flitsen bij sportfotografie

                                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                                En alle sporters zullen jou oh zo graag zien komen
                                Ze zien je dan staan.

                                Comment

                                Working...
                                X