Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westcott Apollo kloon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Westcott Apollo kloon

    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
    Vandaag een paar uurtjes met de Phottix bezig geweest.

    Geen hot-spots gehad en het licht was goed te richten. Ik kan niet vergelijken met een Westcott softbox maar ik ben er wel tevreden van.

    Gewerkt met een zwarte studio achtergrond.
    Instellingen, F 5,6 , varierend tussen 1/80- 1/125 en iso 100 met één Yongnuo 580 flits die telkens dicht bij het model stond.
    Regelmatig de flits op volle kracht moeten zetten om voldoende licht te hebben.
    Waarschijnlijk zal dit met een Westcott ook zo wel geweest zijn.
    Persoonlijk had ik graag wat meer power gehad en had sterk het gevoel dat ik een 2de flash in de softbox wel kon gebruiken.
    waarom smijt je je iso dan niet ietsje hoger? ik werk in mijn studio continu op iso200 met 40d en F6.3 en ik gebruik de YN460-II meestal op een 1/4de ofzo, wel 2 stuks als front links en rechts
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #47
      Re: Westcott Apollo kloon

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      waarom smijt je je iso dan niet ietsje hoger? ik werk in mijn studio continu op iso200 met 40d en F6.3 en ik gebruik de YN460-II meestal op een 1/4de ofzo, wel 2 stuks als front links en rechts
      Das waar daar heb je een punt en inderdaad een 2de flitser miste ik ook, eigenlijk zelfs een derde. We leren het met vallen en opstaan .
      Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

      Comment


      • #48
        Re: Westcott Apollo kloon

        Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
        Das waar daar heb je een punt en inderdaad een 2de flitser miste ik ook, eigenlijk zelfs een derde. We leren het met vallen en opstaan .
        vwalla

        idd, veel vallen en opstaan

        ik heb er een aantal op dit moment en voor studio met dergelijke flitsers moet je toch 3-4 stuks hebben of degelijke modifiers,

        ik hoop om in de toekomst bvb een mooi octo aan te schaffen (liefst 120 ofzo) waar ik meerdere flitsers kan plaatsen als het om reportage-flitsers gaat en voor studio maar hoop toch ooit eerder een degelijke studioflits aan te schaffen met een bijhorende octo en dan enkel nog de reportage voor de background / rimlight / ...
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #49
          Re: Westcott Apollo kloon

          Inderdaad ik ga een statiefke en ontvanger bijkopen voor mijne speedlite zodat ik dieje ook kan benutten en misschien nog ne Yongnuo er bij zodat we eventjes goed kopen verder kunnen, maar voor in de studio ga ik toch maar sparen voor een Elinchrom setje.

          Het enige leuke aan sukkelen en prullen is dat je er ook veel uit leert en hopelijk de volgende maal die fout niet meer maakt.
          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

          Comment


          • #50
            Re: Westcott Apollo kloon

            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
            Inderdaad ik ga een statiefke en ontvanger bijkopen voor mijne speedlite zodat ik dieje ook kan benutten en misschien nog ne Yongnuo er bij zodat we eventjes goed kopen verder kunnen, maar voor in de studio ga ik toch maar sparen voor een Elinchrom setje.

            Het enige leuke aan sukkelen en prullen is dat je er ook veel uit leert en hopelijk de volgende maal die fout niet meer maakt.

            voor strobist en studio momenteel gebruik ik niets anders dan youngnuo

            mijn 'studio' laat het momenteel niet echt toe om meerdere studioflitsen te plaatsen dus daarom een degelijke met een grote octo, die zou moeten volstaan in combinatie met de yn460 II voor background
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #51
              Re: Westcott Apollo kloon

              Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
              @Userke,

              Ik gebruik nu (soms) al 3 flitsen maar met een plu.

              Vraag is in hoofdzaak of de Apollo's even snel omvallen als een plu en of de Apollo's dan sterker zijn.

              In elk geval is een ranger QUADRA met Ezybox een heel mooie en compacte combi. Maar de QUADRA kost wel wat. Voorlopig doe ik het met de SB's. Al zijn die per WS uitgerekend weer veel duurder.
              Misschien is dit iets (400 Ws) http://shop.studio73.be/photo/studio...sh-set-gxb-400
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #52
                Re: Westcott Apollo kloon

                meerdere reportageflitsers gebruiken in een plu of box is dat niet een beetje omslachtig?

                de quadra's zijn idd overprijst maar er zijn nog tal van alternatieven , en eentje steekt daar wel bovenuit vind ik en das de genesis 300B , zowel voor studio als strobist gebruik
                heb deze nu ook al een tijdje en kmoet zeggen, ze presteren beter dan ik ooit had durven hopen...
                meerdere flitsers gebruiken vind ik toch maar een gedoe eigenlijk en uitijndelijk is het ok ni echt goedkoop, als je voor merk flitsers gaat is het nog duurder ......
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #53
                  Re: Westcott Apollo kloon

                  Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                  meerdere reportageflitsers gebruiken in een plu of box is dat niet een beetje omslachtig?

                  de quadra's zijn idd overprijst maar er zijn nog tal van alternatieven , en eentje steekt daar wel bovenuit vind ik en das de genesis 300B , zowel voor studio als strobist gebruik
                  heb deze nu ook al een tijdje en kmoet zeggen, ze presteren beter dan ik ooit had durven hopen...
                  meerdere flitsers gebruiken vind ik toch maar een gedoe eigenlijk en uitijndelijk is het ok ni echt goedkoop, als je voor merk flitsers gaat is het nog duurder ......
                  die genesis... is toch ook niet gratis... 250€ + 150€ voor de powerpak... 400€

                  een flash met stand, swivel en trigger... vanaf 80€
                  een tweede flash erbij is vanaf 32€ + de houder aan 20€ +trigger 20€

                  da's 150€

                  wil je nog een stop meer licht dan komt daar bij
                  twee flashes, twee triggers en één houder = 104€

                  dus 250€ dan zit je ongeveer aan de licht opbrengst van de genesis...

                  maar inderdaad... 't wordt al een hele constructie
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #54
                    Re: Westcott Apollo kloon

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    die genesis... is toch ook niet gratis... 250€ + 150€ voor de powerpak... 400€

                    een flash met stand, swivel en trigger... vanaf 80€
                    een tweede flash erbij is vanaf 32€ + de houder aan 20€ +trigger 20€

                    da's 150€

                    wil je nog een stop meer licht dan komt daar bij
                    twee flashes, twee triggers en één houder = 104€

                    dus 250€ dan zit je ongeveer aan de licht opbrengst van de genesis...

                    maar inderdaad... 't wordt al een hele constructie
                    en ben je dan niet beter af met 1 genesis? ik heb beide systemen, en weet wel wa dak moet kiezen.....

                    en je haalt nu wel echt het goedkoopste van het goedkoopste aan , en eerlijk blijven , die dingen zijn ook niet meer waard dan een paar euro he, ikzelf heb er heir een heel setje van liggen, en je moet ook alles dubbel kopen want de helft werkt niet of niet zoals het zou moeten ....als je dat meerekend ben je wel duur uit denk ik en wat heb je dan....?

                    trouwens het hoeft geen genesis te zijn er zijn nog aanbieders van goede flitsers die ook op batterijen werken....

                    als je met SB kes kan werken heb ik niks gezegd, want die zijn super natuurlijk, maar dan ben je wel erg duur uit ook .....
                    Last edited by jvs; 24 oktober 2011, 08:58.
                    http://www.jvs-photography.be/

                    Comment


                    • #55
                      Re: Westcott Apollo kloon

                      Meerdere flitsen is met een Lastolite Triflash Bracket geen gedoe hoor. Toegegeven, je flits uit het centrum, maar met een shootTrough is dat niet zo'n probleem.

                      Maar het blijft wel complex om je flitsers bij te stellen. Da's met een ranger en Skyport zo geregeld. Als je met PW gaat werken kan je syncen tot 1/4000 (Niet dat ik dat nodig heb, want ik kan met honden nauwelijks lager dan f8)

                      ik zal de kleine SB's nooit thuislaten. Ze zijn perfect als haarlichtje of effectlicht.

                      Maar ik treed JVS bij, STROBIST met premium componenten is vaak duurder dan studio materiaal (Zelf A brand studio materiaal.) en erg complex in gebruik en transport.
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment


                      • #56
                        Re: Westcott Apollo kloon

                        Octo is nu ook met grid:
                        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                        Comment


                        • #57
                          Re: Westcott Apollo kloon

                          Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          awel, dees spreekt mij nu meer aan dan de softbox, zeker met de grid erbij

                          kan dan ook perect dienen als een rim-light / hair-light in een studio bvb waar je dan vrij easy indien voldoende ruimte voor de full body hair light kunt gaan
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Westcott Apollo kloon

                            ze worden best goedkoop!

                            50X70

                            octa 80cm

                            70X70

                            60X90

                            grid voor octa

                            octa met grid
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #59
                              Re: Westcott Apollo kloon

                              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                              Al iemand deze laatste getest? Ik twijfel nu tss de Phottix en deze nog veel goedkopere ebay softbox.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Westcott Apollo kloon

                                Oorspronkelijk geplaatst door Fotoshooter Bekijk bericht
                                Al iemand deze laatste getest? Ik twijfel nu tss de Phottix en deze nog veel goedkopere ebay softbox.
                                zoveel goedkoper???????????

                                prijs staat wel in pond he, geen dollar

                                de phottix octo kost rond de 50-60 dacht ik dat ik betaald had inclusief verzending bij de phottixstore zelf. Geleverd via koerier bij de buren aangezien ik niet thuis was.

                                Getest en goed bevonden, kan wel geen vergelijking maken
                                Website: http://www.svisimaging.be

                                Comment

                                Working...
                                X