Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westcott Apollo kloon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Westcott Apollo kloon

    Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
    Bij AQ4U kun je deze softbox kopen voor €54,95 met swiffel. Ik heb deze softbox gekocht (de 90x60 cm) Linkje
    Zeer handige softbox, en geeft mooi licht. Gebruik deze nu samen met mijn Phottix Odin.
    De softbox heeft helaas wel het zelfde probleem als de Westcott, je kunt de swiffel wel buigen, maar dan moet de steel van de plu verder naar binnen, dit heeft weer als nadeel dat de flitser te dicht bij de achterkant komt van de softbox waardoor het licht niet goed verdeeld wordt in de softbox. Ik gebruik daarom in combinatie met deze softbox een boom arm van Falcon Eyes LSB-3 zodat ik onder de softbox kan knikken. Er komt binnenkort weer een test op mijn blog/website (ook van de Odin) waarin ik deze softbox laat zien.
    hoe krijg je de keuze want er staat er maar 1 op en geen 2, wel de melding dat ze beide maten hebben bij de specificaties

    en heb je toevallig ook een link van die boom arm van FE? =>intussen al terug gevonden bij cameranu en cameratools
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #17
      Re: Westcott Apollo kloon

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      hoe krijg je de keuze want er staat er maar 1 op en geen 2, wel de melding dat ze beide maten hebben bij de specificaties
      Gewoon Martijn (eigenaar van AQ4U) een mail sturen met de maat die je wilt hebben, prijs is volgens mij gelijk. De swiffel die er bij zit is van goede kwaliteit en is lekker compact.

      Comment


      • #18
        Re: Westcott Apollo kloon

        Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
        Bij AQ4U kun je deze softbox kopen voor €54,95 met swiffel. .
        totaal... 63€... met verzending inbegrepen... da's weer een pak duurder...

        swiffel? of swivel? de swivel ziet er ok uit...
        Last edited by d_oracle; 12 oktober 2011, 14:40.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #19
          Re: Westcott Apollo kloon

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          totaal... 63€... met verzending inbegrepen... da's weer een pak duurder...

          swiffel? of swivel? de swivel ziet er ok uit...
          ik heb gezien dat phottix in zijn store deze combinatie trouwens ook verkoopt en komt net op geen 54 euro ofzo uit
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #20
            Re: Westcott Apollo kloon

            Swiffel .....uh ja bedoel natuurlijk neigkop. (krijg je natuurlijk als je interessant wilt doen ).

            Comment


            • #21
              Re: Westcott Apollo kloon

              Ook eentje besteld

              Benieuwd naar de effecten
              Flickr

              Nikon, NIKKOR AF 50 1.8D, NIKKOR AF 85 1.8D, NIKKOR 35mm 1.8, SB 600

              Comment


              • #22
                Re: Westcott Apollo kloon

                Ik ook, ben ook benieuwd
                Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                Comment


                • #23
                  Re: Westcott Apollo kloon - strobist softbox

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  En ze bestaan ook als octagonale softboxen.
                  Iemand al ervaring met die octagonale softboxen ?
                  Is dit normaal gezien niet interessanter dan vierkante of rechthoekige? ..i.v.m de reflectievorm in de ogen ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Westcott Apollo kloon - strobist softbox

                    i.v.m de reflectievorm in de ogen ?
                    kwestie van smaak imo.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                    Comment


                    • #25
                      Re: Westcott Apollo kloon - strobist softbox

                      Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                      kwestie van smaak imo.
                      Maar toch is rond natuurlijker dan vierkant, de zon en de maan zijn ook rond. Ik zal Phottix eens een mailtje sturen of ze ook een ronde versie op de markt gaan brengen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Westcott Apollo kloon - strobist softbox

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dizze Bekijk bericht
                        Iemand al ervaring met die octagonale softboxen ?
                        Is dit normaal gezien niet interessanter dan vierkante of rechthoekige? ..i.v.m de reflectievorm in de ogen ?
                        de octaboxen bieden een ronde catch light in de ogen, doch de vierkante boxen zijn efficiënter in het controleren van je licht... Neem nu de apollo softbox die heeft een 15cm brede flap aan het eind van de box... daardoor kan je de box goed richten... heb je weinig light-spill
                        een octabox zonder grid is niet veel meer als een bounce paraplu die je dichter kan zetten... maar heeft evenveel light-spill

                        Een erg grote octa is naar volume en opzet echter wel handiger als een erg grote softbox. Maar opnieuw, dan liefst met grid...

                        persoonlijk vind ik de apollo softbox ideaal... tenzij ze met een octabox uit komen met grid... maar dat zal weer een dure zaak worden...

                        De kloon softbox heeft ook maar een flap van ca 5cm... lijkt me interessant om die wat te verlengen...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Westcott Apollo kloon

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          ja, er is toch wel wat verschil... De apollo schermt dit goed af. ik heb er eentje besteld... zal ze eens vergelijken met m'n apollo...
                          is toegekomen... ziet er op 't eerste gezicht keurig uit... wel smallere flaps zoals verwacht... van't weekend eens mee spelen... en eens naast de apollo zetten...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #28
                            Re: Westcott Apollo kloon

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            is toegekomen... ziet er op 't eerste gezicht keurig uit... wel smallere flaps zoals verwacht... van't weekend eens mee spelen... en eens naast de apollo zetten...
                            Mag ik eens vragen hoe lang de leveringstermijn was ?

                            Comment


                            • #29
                              Re: Westcott Apollo kloon

                              Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
                              Mag ik eens vragen hoe lang de leveringstermijn was ?
                              je kan dat hier toch zien? ik heb gezegd wanneer ik hem besteld heb en wanneer hij geleverd is...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment


                              • #30
                                Re: Westcott Apollo kloon

                                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                                je kan dat hier toch zien? ik heb gezegd wanneer ik hem besteld heb en wanneer hij geleverd is...
                                had niet op de datums gelet (lees nog niet goed wakker)

                                Comment

                                Working...
                                X