Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

phottix ppl 400 portable flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: phottix ppl 400 portable flitser

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    en waarom geen 1000Watt versie... ???
    ik hoor het graag zeggen , altijd licht tekort, maar 1000w is voor mij overkill....
    ik kom "meestal" toe met men speedlights, een beetje meer zou handig zijn waar ik dan ook wat meer toebehoren kan op gebruiken...
    meer moet da ni zijn....
    de quadras zijn oke, alleen zijn ze belachelijk geprijst voor de rommel die je ervoor krijgd.....moesten ze nu een beetje "normaal" geprijst zijn oke dan direkt .....maar ondertussen komen er alternatieven he kijk maar naar die ppl 400....
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #17
      Re: phottix ppl 400 portable flitser

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      hmmm is geen vergelijk he,kijk eens naar de flits snelheid.....nog maar te zwijgen van de herlaadtijd.....
      http://www.youtube.com/watch?v=OIHm44i_bRY in vergelijk met de quadra's
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #18
        Re: phottix ppl 400 portable flitser

        volgens mij is de Phottix het zelfde als de LiteTrek 4.0 zie de film van: Lightenupandshoot.com van
        Hier een hele lijst van fabrikanten die dezelfde type flitser op de markt brengen.
        Je kunt de accu pack ook voor je speedlite gebruiken (met je juiste kabel, moet je los bestellen)

        Groeten Michael

        Comment


        • #19
          Re: phottix ppl 400 portable flitser

          Wat mij vooral zou interesseren is de consistentie in flitskracht en kleurtemperatuur bij die goedkopere systemen. Voor velen onder ons is dit bijzaak maar als je bv. steeds dezelfde lichtopstelling gaat gebruiken en er zit tussen de verschillende opnames een wezenlijk verschil hebt dan is batch afwerking géén optie meer.

          Is er iemand die daar zicht op heeft?
          www.fotofolio.be

          Comment


          • #20
            Re: phottix ppl 400 portable flitser

            je hebt hier wel een punt.....langs de andere kant.....is er bij de andere goedkope merken dan zo een groot verschil te merken tov de duurdere merken?


            Ik ben ook benieuwd naar gebruikservaringen van dit systeem want gezien de prijs en de specs spreekt het mij in ieder geval erg aan....
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #21
              Re: phottix ppl 400 portable flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
              je hebt hier wel een punt.....langs de andere kant.....is er bij de andere goedkope merken dan zo een groot verschil te merken tov de duurdere merken?
              De reden waarom ik naar de "duurdere" merken gestapt ben is omwille van dit probleem dat ik ondervond. Het is erg vervelend als je bij elke opname steeds de belichting & witbalans moet bijregelen.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: phottix ppl 400 portable flitser

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                http://www.youtube.com/watch?v=OIHm44i_bRY in vergelijk met de quadra's
                in de praktijk blijkt de herlaadtijd idd mee te vallen, maar eigenlijk is dat het minst van mijn zorgen.....ne sec meer of minder maakt ni zoveel uit (voor mij althans niet) flitssnelheid zeker wel....om snelle bewegingen te bevriezen, om die reden deed ik destijds mijn bxri 500 set van de hand, was gewoon onbruikbaar ...
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #23
                  Re: phottix ppl 400 portable flitser

                  Nog nieuws rond portable power?
                  Tronix met D-lite lijkt me idd. alleen handig als je eerder studio doet en toch eens mobiel wil gaan. Aangezien ik nu reeds voorkeur heb voor mobiel, valt die optie (momenteel toch) af.
                  In de portable series heb je bij betaalbaar dus: Jinbei, Phottix (alias LiteTrek 4.0 etc) en de Calumet Genesis 300B + pack. Allemaal Bowens vatting zeker... dus niet zo handig als je verder met Elinchrom zit. Aparte setjes voor mobiel en studiogebruik dus.
                  En qua lichttemperatuur, recycle, uithoudingsvermogen?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: phottix ppl 400 portable flitser

                    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                    Nog nieuws rond portable power?
                    Tronix met D-lite lijkt me idd. alleen handig als je eerder studio doet en toch eens mobiel wil gaan. Aangezien ik nu reeds voorkeur heb voor mobiel, valt die optie (momenteel toch) af.
                    In de portable series heb je bij betaalbaar dus: Jinbei, Phottix (alias LiteTrek 4.0 etc) en de Calumet Genesis 300B + pack. Allemaal Bowens vatting zeker... dus niet zo handig als je verder met Elinchrom zit. Aparte setjes voor mobiel en studiogebruik dus.
                    En qua lichttemperatuur, recycle, uithoudingsvermogen?
                    Als ik me niet vergis heeft de Calumet Genesis 300B wel een Elinchrom mount. De flitser + pack vallen best mee van prijs maar heb er geen ervaring mee.

                    Comment


                    • #25
                      Re: phottix ppl 400 portable flitser

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.Geert Bekijk bericht
                      Als ik me niet vergis heeft de Calumet Genesis 300B wel een Elinchrom mount. De flitser + pack vallen best mee van prijs maar heb er geen ervaring mee.
                      Euh... juist ja... wat hem dan weer "compatibeler" maakt.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: phottix ppl 400 portable flitser

                        't Is toch de Genesis geworden, was net terug op stock bij Calumet in ANtwerpen. Kan ook high speed syncen. En uit reviews blijkt dat die met het Europees systeem van de 10den werkt. Enige min: van 10 tot 40 volgt hij blijkbaar de lichtmeter exact, maar tussen 40 en 60 zit 1 stop verdeeld over 20 stappen ipv 10. Nu ja, ik gebruik een lichtmeter en dan is die 1/10de stappenregeling wel handig (ipv een draaiknop met streepjes bij 1/2, 1/4,...).
                        Vuurdoop van 't spul zondag.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment

                        Working...
                        X