Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope triggers, een overzicht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goedkope triggers, een overzicht...

Ola, die Viper ziet er ook goed uit!
    Met schermpje en aparte bediening op de zendermodule!
    Ben ik ook zeer benieuwd naar, gewoon iets dat zo simpel te bedienen is als de zone controller van pocket wizard, TTL hoeft allemaal niet, als je maar flash power kan aanpassen van op afstand ben ik al tevreden!

Comment

werkt een rf-602 trigger (gebruikt als zender) met een cactus v5 (gebruikt als receiver).

Kwestie van die rf 602 ook te kunnen gebruiken wanneer in de studio of op de club er een cactus 5 -receiver aan de flash hangt.

Comment

neen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik werk al jaren met de RF602's. Tot grote tevredenheid. Bepaalde moment hebben ze op de transmitter het PC contact laten vallen. Spijtig, maar niet onoverkomelijk.
          Vandaag heb ik een nieuwe levering gekregen. En ik merk dat de transmitter nu ook een schakelaartje heeft gekregen, om het spul uit te schakelen. Veel handiger dan telkens de batterij uit te nemen.

Het is aangenaam om zien dat een relatief oud product nog steeds verder ontwikkeld wordt!
          https://waltertalboom.be-
          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Walt Bekijk bericht
            Ik werk al jaren met de RF602's. Tot grote tevredenheid. Bepaalde moment hebben ze op de transmitter het PC contact laten vallen. Spijtig, maar niet onoverkomelijk.
            Vandaag heb ik een nieuwe levering gekregen. En ik merk dat de transmitter nu ook een schakelaartje heeft gekregen, om het spul uit te schakelen. Veel handiger dan telkens de batterij uit te nemen.

Het is aangenaam om zien dat een relatief oud product nog steeds verder ontwikkeld wordt!
            info dat ik vorig jaar op 6 juni al vermeld heb
            Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
              ik zit nog met YN-622 die ik moet gaan uittesten maar het is tijd vinden en een behulpzaam slachtoffer
              En al tijd gehad om ze te testen? Ben benieuwd naar de resultaten.

Gr, V.
              http://www.catchlight.be
              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                En al tijd gehad om ze te testen? Ben benieuwd naar de resultaten.

Gr, V.
                Awel, vandaag

Aangezien er vandaag toch wat zon aanwezig was, eens gaan kijken om te experimenteren ermee.

Als je met manuele settings gaat werken qua F-waarde & sluiter en dan de flits/trigger laat berekenen, zit de flits / trigger er toch wel vrij goed op qua meting.
                Doch zit je nog niet echt met een 'uitgebalanceerde' belichting.
                Tot 1/1000ste zat ik vrij goed vond ik persoonlijk maar 1/4000ste en de background is zo goed als zwart.
                Het kan natuurlijk wel handig zijn, de kortere sluitertijd maar op zich ben je nog enigzins beperkt of je moet echt een hel van zon hebben op de background.
                Ook helpt het niet echt om dus een 'blauwer' gekleurde lucht te hebben zoals ik had gehoopt.

Als je de camera & triggers / flits zelfs volledig automatisch & TTL laat werken, vind ik dat het vrij aanvaardbaar werkt aan meting / belichting, doch springt hij eenmaal naar iso 400 zelfs in gewoon outdoor licht en ook is het flitslicht een beetje 'overpowered', maar toch niet teveel om enigzins weg te werken in de nabewerking.
                Een belangrijk detail daar toch wel is dat als je de EXIF nakijkt, er geen enkele foto is die boven de gewone sync-tijd gaat qua sluitertijd dus het diafragma wordt gewoon dichtgeknepen. Dus op dat vlak is de Hi-Speed Sync dus eigenlijk een 'lachertje'.

Basisconclusie voor mij persoonlijk:
                - bruikbaar tot sluiters van ongeveer een 1/1000ste, nadien gewoon veel te donker op de background / geen background duidelijk zichtbaar
                - automatische metingen zijn vrij correct uitgevoerd wat het handig maakt als je met meerdere flitsers wil gaan werken in hele donkere locaties om achtergrond wat op te lichten maar geen tijd hebt om alles in te stellen (kerk + huwelijk)
                - mogelijkheid om flitsers vanop afstand in te stellen (indien TTL-flits natuurlijk) wat handig kan zijn als je licht qua positie goed staat maar je er moeilijk aankan

Voor mij blijft het enigzins een twijfel of ik ze nu zou bijhouden of niet.
                Enigzins is de enige meerwaarde de mogelijkheid voor het aanpassen van de instellingen t.o.v. de RF-602's.
                Daarnaast kan ik daarmee even goed blijven werken en diafragma dichtknijpen als ik een uitgebalanceerde belichting wil i.c.m. met flitslicht in 'volle' zon. Ofwel zodanig meten dat ik voldoende flitslicht heb om een gebalanceerde belichting te hebben volgens lichtmeter maar als ik een te 'scherptediepte' diafragma heb gemeten en wil werken met een open diafragma, dat flitslicht combineren met ND-filter om tot een meer open & dus 'onscherp-diepte' diafragma te komen

Test is trouwens gebeurd met volgende uitrusting:
                - 7D
                - 50 1.8
                - 600 EX-RT

EDIT: extra info nog

de bouwkwaliteit is vrij degelijk.
                trigger / receiver kan vastgeschroefd worden
                hou er dus wel rekening mee dat je een cold/hot-shoe nodig hebt op je swivel of gebruik maakt van de stand die bij je flits wordt geleverd.

een belangrijk minpunt vind ik wel de plaatsing van de knoppen, vnl de on-off switch
                die is vrij 'soepel' en bevindt zich aan de zijkant dus in een rugzak is het toch wel aangeraden om batterijen eruit te halen of toch een zodat die niet per ongeluk leeglopen
                Last edited by SVIS; 14 juni 2013, 22:57. Reden: add technical info

Comment

SVIS, bedankt voor het delen van je bevindingen!
                  In hoeverre is deze ook geldig voor de Nikon versie?

Gr,V.
                  http://www.catchlight.be
                  Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                  https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                    SVIS, bedankt voor het delen van je bevindingen!
                    In hoeverre is deze ook geldig voor de Nikon versie?

Gr,V.
                    dat zal je aan de nikonians moeten vragen die deze set al hebben aangeschaft of winkels hebben waar ze deze kunnen lenen

paly had een setje gekocht, dacht ik

ik ga trouwens nog een kleine toevoeging doen aan de info

Comment

• Re: Goedkope triggers, een overzicht...

Ze werken met gewone AA batterijen. Het is dus minder een probleem als je batterijen per ongeluk leeglopen.
                      Nikon versie
                      i-ttl werkt goed.
                      ABC groepen zoals ook met CLS. Meer kanalen.
                      Met master op de transmitter....werkt het zoals CLS
                      Settings aanpassen zonder master op de transmitter....is beetje vreemd, maar eens je het doorhebt.
                      Manueel en ttl mixen werkt niet zonder CLS master.
                      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik merk al een tijdje dat pixel pawn, soldier, king... Hier weinig aan bod komen. Heeft dit een reden of zo?
                        Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
                          Ik merk al een tijdje dat pixel pawn, soldier, king... Hier weinig aan bod komen. Heeft dit een reden of zo?
                          nieks verkeerd mee... doch niet erg populair in belgie vermoed ik...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ik heb even getwijfeld om de pixel king aan te schaffen als TTL / HSS trigger maar de youngnuo was toch nog eens de helft goedkoper bijna dus voor een test vond ik toch wel ook een eigenschap om rekening mee te houden

de pawn's zijn ook niet slecht, ik ken een studio waar er momenteel nog van gebruik gemaakt wordt, toekomst gaat hij toch de bowens-triggers invoeren, dit omdat hij de bowens octo ook heeft en zo die niet steeds open moet gedaan worden om de kracht te wijzigen

soldier zegt me niets eerlijk gezegd

er zijn zoveel triggers op de markt en het wordt er niet minder op want intss is er een 2de versie in aantocht of reeds uit van de kings ook
                            je hebt nog een andere ttl-trigger van pixel ook
                            dan is er ook nog het systeem van hahnel maar dat zal nog minder gekend zijn, net zoals vele PT-series van ebay/ishoot

Comment

Bij aankondiging leek de pixel king interessant te zijn.
                              Toen kwam de canon versie uit, die erg interessant is.
                              Maar de nikon versie is een stuk minder.
                              Hahnl is enkel nog voor canon beschikbaar
                              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik gebruik hier de pixel pawn, ik mag zeggen dat ik ze toch betrouwbaar vind.
                                Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Working...
                                X