Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope triggers, een overzicht...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Goedkope triggers, een overzicht...

    Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Je kan dan via kabeltje nog andere flitser triggeren.
    waarom zou je dat doen? phottix strato werkt wireless hoor!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #32
      Re: Goedkope triggers, een overzicht...

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      iTTL en eTTL wordt doorgegeven vanop de camera, doorheen de zender naar z'n voetje erboven op... (niet naar de ontvanger)

      de andere triggers, RF603 en V5 doen dat niet en geven alleen een sync signaal door, dus nieks signaal op de andere pinnetjes

      kan handig zijn om een externe flash op te zetten en om van z'n focus licht gebruik te maken...
      Kun je met strato draadloos ettl flitsen? Wat bedoel je juist? Vooral die laatste zin is onduidelijk.

      Comment


      • #33
        Re: Goedkope triggers, een overzicht...

        Nee.

        Je kan wel de flits op de zender/camera ettl blijven gebruiken. Ettl signaal wordt doorgegeven.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #34
          Re: Goedkope triggers, een overzicht...

          Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
          Het zullen dan de RF602 worden. Nu nog een goede deal op Ebay zoeken
          We hebben ze onlangs in Wommelgem nog gebruikt remember?
          Moest het volgende nog even meegeven.
          Mijn set was besteld met vermelding NIKON voor mijn D700...
          Ik kan die op mijn Canon 20D NIET gebruiken, de zender gaat gewoon niet af op de hot shoe. Er waren andere Canon modellen aanwezig, op de ene ging het wel, op de andere dan weer niet (model). Geen idee meer wie ze allemaal heeft geprobeerd met welk toestel.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

          Comment


          • #35
            Re: Goedkope triggers, een overzicht...

            Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
            Ik kan die op mijn Canon 20D NIET gebruiken, de zender gaat gewoon niet af op de hot shoe. Er waren andere Canon modellen aanwezig, op de ene ging het wel, op de andere dan weer niet (model). Geen idee meer wie ze allemaal heeft geprobeerd met welk toestel.
            de zenders hebben een aparte layout voor canon en nikon in functie van de extra pinnetjes en om de flashes uit wake-state te halen... dus best een juiste versie kiezen...

            er is vooral een impact op de sync time als je een verkeerde versie neemt.
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #36
              Re: Goedkope triggers, een overzicht...

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              de zenders hebben een aparte layout voor canon en nikon in functie van de extra pinnetjes en om de flashes uit wake-state te halen... dus best een juiste versie kiezen...

              er is vooral een impact op de sync time als je een verkeerde versie neemt.
              Oh, OK!
              En een horshoe via de Sync schijnt het ook niet op te lossen, just lettign it know!
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #37
                Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                overzicht:



                de rode kleur staat voor een duidelijk gebrek
                de groene kleur staat voor een toegevoegde waarde

                in testaankoop termen:

                Phottix strato = beste product van de test
                RF602 = beste koop

                zie ook hier
                Goedemiddag fotografen

                Ik ben vorig weekend naar mijn vertrouwde fotohandelaar gestapt om de RF 602 trigger te kopen. De verkoper kende de RF 602 niet en bood me een alternatief aan.
                Ik wilde wel weten of dit alternatief TTL gegevens doorzond,neen dus.
                Ik heb een Canon 5D II Mark en een EX 580 flits.
                Mijn vraag is nu : stuurd de RF 602 TTL-gegevens en,zo ja, waar kan ik deze aanschaffen?

                Alvast bedankt voor julie reacties

                P.S. Vele benamingen uit de lijst zijn voor mij "latijn",kan er iemand wat meer uitleg geven a.u.b.?

                Comment


                • #38
                  Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                  Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                  Goedemiddag fotografen

                  Ik ben vorig weekend naar mijn vertrouwde fotohandelaar gestapt om de RF 602 trigger te kopen. De verkoper kende de RF 602 niet en bood me een alternatief aan.
                  Ik wilde wel weten of dit alternatief TTL gegevens doorzond,neen dus.
                  Ik heb een Canon 5D II Mark en een EX 580 flits.
                  Mijn vraag is nu : stuurd de RF 602 TTL-gegevens en,zo ja, waar kan ik deze aanschaffen?
                  TTL doorsturen naar off-camera flitsers is eigenlijk helemaal niet interessant...
                  Want TTL betekent "Through the lens", wat impliceert dat je camera de beslissingen zal nemen in plaats van jij. Dit werkt relatief goed wanneer er een flits op het toestel zit, maar absoluut niet wanneer die opzij staat... hoe kan de camera immers weten waar er al dan niet schaduw moet zijn... hoeveel omgevings licht er al dan niet moet zijn...

                  het enige 2 voordelen van deze TTL triggers is de High speed sync of FP sync capaciteit (om bijvoorbeeld te kunnen werken bij sterk tegenlicht) en ten tweede het op afstand kunnen instellen van je flits, terwijl je bij een gewone trigger naar de flits toe moet stappen (zoals in de studio)

                  dus neen... je hebt geen TTL nodig

                  De triggers die Highspeed FP sync en remote control van de flitsers ondersteunen (op voorwaarde dat het merkeigen flitsers zijn), zijn pocketwizards...

                  prijskaartje... +200€ per trigger (setje dus +400€) en merkeigen flitsers dus +300€ per flitser.

                  zonder die snufjes: RF602 setje (canon versie) vanaf minder als 20€ en een YN460II flitser vanaf 31€

                  da's 700€ tegenover 50€ voor een gelijke hoeveelheid licht...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    Dit werkt relatief goed wanneer er een flits op het toestel zit, maar absoluut niet wanneer die opzij staat... hoe kan de camera immers weten waar er al dan niet schaduw moet zijn... hoeveel omgevings licht er al dan niet moet zijn...
                    Koen, normaal volg ik je visie en mening steeds 100% maar bovenstaande uitspraak vind ik iets te kort door de bocht.

                    Wil je creatieve belichting toepassen waarbij je duidelijk gebruik maakt van flitslicht als hoofdlicht dan is TTL nutteloos maar om te stellen dat het niet werkt vind ik verkeerd van je. Afhankelijk van een eigen stijl en het gewenste resultaat zal het ene systeem t.o.v. het andere zijn voordelen hebben.

                    Draadloos TTL werkt maar de leercurve is erg steil en daardoor onvoorspelbaar, het is toegankelijker om volledig manuele controle te hebben over je belichting. Draadloos TTL is beïnvloedbaar door vele factoren waarbij gericht meten en compenseren voor de meeste gebruikers een valkuil of knelpunt is.

                    En bijkomend voordeel van de duurdere TT5 triggers is dat je deze ook perfect steeds manueel kan gebruiken en daarbij op afstand het flitsvermogen van je merkeigen flitsers kan regelen, je hoeft dus niet steeds over en weer te rennen naar je flits om het vermogen te regelen. Daarbij kan je tot 3 verschillende groepen instellen, in de praktijk bv. 3 flitsers die je afzonderlijk in vermogen kan regelen, vanop de camera.

                    Dat die dingen duur zijn is een feit, ik kan best geloven dat de meeste mensen deze investering te hoog vinden.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Koen, normaal volg ik je visie en mening steeds 100% maar bovenstaande uitspraak vind ik iets te kort door de bocht.
                      hé hé :-) daar had ik nu op gehoopt sé... een ervarings deskundige die m'n stelling relativeert! je hebt gelijk, m'n woordkeuze was nogal extreem... thanks voor de bijdrage!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #41
                        Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        hé hé :-) daar had ik nu op gehoopt sé... een ervarings deskundige die m'n stelling relativeert! je hebt gelijk, m'n woordkeuze was nogal extreem... thanks voor de bijdrage!
                        LOL,
                        Wetende dat ik persoonlijk ook nog gezegd heb dat TTL géén goede keuze was ... tot ik het CLS systeem herontdekte ... en later het TT5 systeem.

                        Momenteel ben ik erg tevreden van TTL, ik gebruik het steeds meer tijdens mijn werk.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #42
                          Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                          Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                          Goedemiddag fotografen

                          Ik ben vorig weekend naar mijn vertrouwde fotohandelaar gestapt om de RF 602 trigger te kopen. De verkoper kende de RF 602 niet en bood me een alternatief aan.
                          Ik wilde wel weten of dit alternatief TTL gegevens doorzond,neen dus.
                          Ik heb een Canon 5D II Mark en een EX 580 flits.
                          Mijn vraag is nu : stuurd de RF 602 TTL-gegevens en,zo ja, waar kan ik deze aanschaffen?

                          Alvast bedankt voor julie reacties

                          P.S. Vele benamingen uit de lijst zijn voor mij "latijn",kan er iemand wat meer uitleg geven a.u.b.?
                          Bedankt mannen voor de tips en raad.
                          Nu blijft er nog de vraag : waar kan ik mij een RF 602 aanschaffen,alleen via Ebay?

                          Grtjs

                          Comment


                          • #43
                            Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                            Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                            Nu blijft er nog de vraag : waar kan ik mij een RF 602 aanschaffen,alleen via Ebay?
                            ja...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #44
                              Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                              Oorspronkelijk geplaatst door josr Bekijk bericht
                              Bedankt mannen voor de tips en raad.
                              Nu blijft er nog de vraag : waar kan ik mij een RF 602 aanschaffen,alleen via Ebay?

                              Grtjs
                              Het goedkoopste gaat natuurlijk via Ebay zijn, maar je vind ze ook op andere plaatsen;
                              http://www.fotoshopaalten.nl/flits-s...-c-64_185.html
                              http://www.cameranu.nl/nl/index.php?...64&sg_id=19194
                              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                              Comment


                              • #45
                                Re: Goedkope triggers, een overzicht...

                                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Het goedkoopste gaat natuurlijk via Ebay zijn, maar je vind ze ook op andere plaatsen;
                                http://www.fotoshopaalten.nl/flits-s...-c-64_185.html
                                http://www.cameranu.nl/nl/index.php?...64&sg_id=19194
                                klopt... was die vergeten... maar wel dubbele prijs!
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                                Comment

                                Working...
                                X