Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes Studio Flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

    Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
    Flitser verder zetten geeft toch harder licht? Maar zou het dan in mijn geval niet beter zijn toch maar de 200 versie te kopen?
    De flitser verder weg plaatsen zal het licht idd harder maken. En dat wil je dus ook niet altijd. Een flitser met wat minder Ws zal dus misschien wel beter zijn in dat geval. Of toch je diafragma meer knijpen, naar f11 ofzo.

    Wil je gebruik maken van grotere softboxen e.d. dan heb je denk ik wel weer meer vermogen nodig en dan zal een 200Ws vermoedelijk wel weer te weinig vermogen hebben. Als ik jou was zou ik daarom toch voor een 400Ws gaan denk ik, en m'n diafragma eventueel wat meer knijpen.

    Zoals ik al zei ben ik erg tevreden over mijn set 400Ws maar zal ik een tweede set erbij kopen dan wordt het hoogstwaarschijnlijk wel een 200Ws. Dan heb ik de keuze welke ik gebruik En da's nog goedkoper ook. Hoeveel stops verschil er zit tussen een 400Ws en een 200Ws weet ik eigenlijk ook niet precies. Ik ben ook nog maar sinds kort met studiofotografie bezig (eerder wel alleen met speedlites) Er zullen echter vast wel ervaren rotten hier zijn die daar meer over kunnen vertellen...
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #17
      Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

      Heb hier die studioking set, degelijk spul, maar geen hoogvliegers...in combi met de D700 prima te gebruiken...óók in kleinere ruimtes. Schiet wel op minimaal f8...op f4 zal de scherptediepte, helemaal met FF, net te klein zijn ben ik bang...

      Op half vermogen is de oplaadtijd meer dan prima, output is consistent. Statieven zijn redelijk degelijk, sync kabels niet.

      Bij fotosg eerst even checken of ze op voorraad zijn en ze direct kunnen leveren (telefonisch) dan indien positief bestellen met referentie aan het telefoontje. Ik had de set daarmee, in dezelfde moeilijke levertijden, de volgende dag binnen
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #18
        Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Flitser verder zetten geeft toch harder licht? Maar zou het dan in mijn geval niet beter zijn toch maar de 200 versie te kopen? Ik zal mijn vraag anders formuleren (misschien domme vraag maar ben op gebied van studio een leek): Als men de 400Ws set op minimum zet en men zet de 200Ws op minimum, hoeveel stops verschil geeft dit?
        Zelfs als ik kleine f gebruik, ga ik dan met de 200Ws versie power te kort komen?
        En als ik er ooit een grote softbox voor koop?
        (sorry voor de vele vragen in iemand anders zijn topic, als het stoort stel ik ze in een nieuw topic maar misschien heeft de TS er ook wel iets aan...)
        Voor mij geen probleem hoor je stelt goede vragen
        ik werk ook meestal met een kleine f waarde en ben dan ook aan het denken dat ik misschien beter voor een 200 ws ga
        Groetjes Leen
        Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

        Comment


        • #19
          Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Heb hier die studioking set, degelijk spul, maar geen hoogvliegers...in combi met de D700 prima te gebruiken...óók in kleinere ruimtes. Schiet wel op minimaal f8...op f4 zal de scherptediepte, helemaal met FF, net te klein zijn ben ik bang...

          Op half vermogen is de oplaadtijd meer dan prima, output is consistent. Statieven zijn redelijk degelijk, sync kabels niet.

          Bij fotosg eerst even checken of ze op voorraad zijn en ze direct kunnen leveren (telefonisch) dan indien positief bestellen met referentie aan het telefoontje. Ik had de set daarmee, in dezelfde moeilijke levertijden, de volgende dag binnen
          Ik heb je foto's gezien van de golden retrievers en die zijn prachtig,zijn die genomen met de studioking? is het de 250ws of de 400ws als ik mag vragen
          Groetjes Leen
          Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

          Comment


          • #20
            Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

            Dat is met de studioking inderdaad...400 ws op 1/8 vermogen ongeveer. (1 flits met bijgeleverde plu)
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #21
              Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

              Voorbeeldje op f/5 ff waar ik persoonlijk de scherptediepte zeer mooi vind. klik
              Dus moest er iemand zowel de 400 als de 200Ws versie hebben zou ik het héél tof vinden moest hij de softbox dicht tegen het model plaatsen en het licht meten (op 200iso).
              En dan zeggen aan welk diafragma je dan komt op de minimumstand.
              Wie zich geroepen voelt, velen zullen je dankbaar zijn
              Flickr

              Comment


              • #22
                Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                Ik heb zelf de Falcon Eyes SS serie en zoals men hier al aangeeft, een hoop zwak plasic. Ze werken nog wel en ik gebruik ze in mijn thuisstudio voor achtergrond verlichting.
                Bij Calumet verkopen ze een set van Genisis. De 400 wat set : 2 lampen + 2 statiefen en 2 plu's

                Niet goedkoop, wel goed!

                Comment


                • #23
                  Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                  Ik zal morgen eens kijken op welke waarde ik uit kom met de 400 ws.

                  Niet met softbox (want die gebruik ik niet) maar met de plu, aangezien ik de octabox voor dat doel niet in elkaar ga zetten...



                  Ongeacht merk zou ik overigens wel kijken dat de flitsers een bajonet hebben waar voldoende voor te krijgen is, zoals een bowens vatting. Met FE ben je al behoorlijk gebonden aan FE zelf of universeel spul dat nét niet lekker zit. (terwijl met de juiste vatting universeel spul prima zit)
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                    Als je iets van linkstar wil bestellen kan dat via www.benel.nl.
                    Foto SG zit wat in de problemen, zie hier: http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=43&t=64827
                    De snelste manier om geld te verdienen met fotografie is je camera verkopen!
                    www.tvalk.nl

                    Comment


                    • #25
                      Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                      bedankt voor alle reactie's
                      ik ga me er nog wat in verdiepen en ondertussen wat doorsparen en voor de Elinchrom gaan alleen ben ik nog in twijfel voor de 200ws of de 400ws,
                      maar ook een externe flitser zal nodig zijn dus zal ik die best eerst aankopen,
                      ik dacht aan de speedlite 430ex of heb ik zwaarder nodig?
                      Groetjes Leen
                      Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                        Leen,

                        200Ws is voldoende. Mijn studio is niet veel groter en ik gebruik flitsers van 250Ws.

                        G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                          bedankt voor de snelle reactie dan zal het de 200ws zijn
                          welke extrerne flitser is dan ook best is de 430ex goed
                          Groetjes Leen
                          Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

                          Comment


                          • #28
                            Re: Falcon Eyes Studio Flitsset

                            Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                            Voorbeeldje op f/5 ff waar ik persoonlijk de scherptediepte zeer mooi vind. klik
                            Dus moest er iemand zowel de 400 als de 200Ws versie hebben zou ik het héél tof vinden moest hij de softbox dicht tegen het model plaatsen en het licht meten (op 200iso).
                            En dan zeggen aan welk diafragma je dan komt op de minimumstand.
                            Wie zich geroepen voelt, velen zullen je dankbaar zijn
                            die scherptediepte is wel ook nog afhankelijk van je brandpuntafstand, afstand tot model, FF of crop, dus das niet zomaar te 'simuleren' als je niet alle waarden in rekening brengt.

                            Ik werk met 300W flitskoppen met softbox. Gisteren nog een sessie gehad waarbij ik F2.8 kon gebruiken met lamp op minimum, ISO200 (kan niet lager), 50mm lens, sluiter 1/200. Mijn lamp stond op minimum.

                            Ik gebruik zelden de maximale kracht van mijn lampen, als het is voor portret of klein groepje (bv. 4 kinderen samen).
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment

                            Working...
                            X