Re: Falcon Eyes Studio Flitsset
De flitser verder weg plaatsen zal het licht idd harder maken. En dat wil je dus ook niet altijd. Een flitser met wat minder Ws zal dus misschien wel beter zijn in dat geval. Of toch je diafragma meer knijpen, naar f11 ofzo.
Wil je gebruik maken van grotere softboxen e.d. dan heb je denk ik wel weer meer vermogen nodig en dan zal een 200Ws vermoedelijk wel weer te weinig vermogen hebben. Als ik jou was zou ik daarom toch voor een 400Ws gaan denk ik, en m'n diafragma eventueel wat meer knijpen.
Zoals ik al zei ben ik erg tevreden over mijn set 400Ws maar zal ik een tweede set erbij kopen dan wordt het hoogstwaarschijnlijk wel een 200Ws. Dan heb ik de keuze welke ik gebruik
En da's nog goedkoper ook. Hoeveel stops verschil er zit tussen een 400Ws en een 200Ws weet ik eigenlijk ook niet precies. Ik ben ook nog maar sinds kort met studiofotografie bezig (eerder wel alleen met speedlites) Er zullen echter vast wel ervaren rotten hier zijn die daar meer over kunnen vertellen...
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert
Bekijk bericht
Wil je gebruik maken van grotere softboxen e.d. dan heb je denk ik wel weer meer vermogen nodig en dan zal een 200Ws vermoedelijk wel weer te weinig vermogen hebben. Als ik jou was zou ik daarom toch voor een 400Ws gaan denk ik, en m'n diafragma eventueel wat meer knijpen.
Zoals ik al zei ben ik erg tevreden over mijn set 400Ws maar zal ik een tweede set erbij kopen dan wordt het hoogstwaarschijnlijk wel een 200Ws. Dan heb ik de keuze welke ik gebruik
![Smile](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/smile.gif)
Comment