Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

californe sunbounce

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: californe sunbounce

    Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
    we zijn hier toch op het forum om ervaringen te delen en info te vragen
    mag ik toch vragen voor evt later

    Vragen staat inderdaad vrij. Maar als je zelf weet te vertellen dat je het toch niet gaat kopen zie ik er het nut niet van in.

    In ieder geval succes met datgene dat je wel gaat kopen...
    Greetz, Evolutionneke

    Comment


    • #17
      Re: californe sunbounce

      bedankt

      en de beslissing is pas deze morgen gevallen op het werk betreft mijn studie
      dus wordt het voorlopig enkel mijn sb 900 op statief met plu en gewoon 5in1reflectie
      we zien wel wat het wordt en is het echt mijn ding dan doe ik na mijn studie zeker verder in het ontdekken van fotografie
      ik zal zeker mijn communiefoto's eens posten

      mvg

      Comment


      • #18
        Re: californe sunbounce

        Voor de volledigheid:

        Opzetten Sunbounce http://www.youtube.com/watch?v=CBKZ1XAIjLc

        Opzetten 5 in 1 http://www.youtube.com/watch?v=JmMEA_KB-QY



        Over de kwaliteiten van een Sunbounce wil ik niet discuteren, maar over snelheid van opzetten daarentegen
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #19
          Re: californe sunbounce

          Toch maar een vraagje over een 5-in-1

          En misschien wel een hele domme vraag

          Ik heb nu een ronde relector met doorsnede van 80 cm

          Ga je verschil zien , als je dit vergelijkt met een ovale reflector van bijv 91x122cm

          Ik snap wel hoe groter de reflector, hoe groter het oppervlak is wat je kunt reflecteren, maar ovaal in plaats van rond... ga je daar verschil in zien?
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #20
            Re: californe sunbounce

            maakt ni uit wat de bovenstaande discussie zegt.. (kheb ze niet gelezen)

            Ik heb zelf 3 verschillende sunbounce's, een 5in1, en nog 3 andere schermen...

            In de studio maakt het niet zoveel uit.. daar werk ik zelfs liever met de andere schermen wegens de grootte..

            Maar als je buiten werkt is er absoluut niks dat ook maar in de buurt komt van de sunbouncers.. Je mag discussiëren zoveel je wil, zagen over het prijs verschil en noem maar op.. nothing beats the sunbounce.
            En dat heeft er niks mee te maken dat ik sunbounce gebruik maar het is gewoon een feit.
            Eerlijk gezegd kan je er pas over meespreken als je het zelf geprobeerd hebt. (het verschil te testen)

            En zeker ook zoals Tom als vb. geeft... licht maar eens iets uit van 5m of meer breed of van een grotere afstand..

            Enjoy uwe 5in1 dan maar
            poof

            Comment


            • #21
              Re: californe sunbounce

              California Sunbounce verkoopt hun stock demo producten die we gebruikt hebben tijdens onze EU tournee met Mike Larson in het najaar 09.

              Ik weet dat de meeste van deze producten enkel als demo uitgestald geweest zijn, dus misschien het moment om een mooie korting mee te pikken.

              Link naar de shop
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #22
                Re: californe sunbounce

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                @zunoel: laat me raden ... een scherm die minstens 6 keer goedkoper is dan een Sunbounce paneel waarbij je net hetzelfde kan bereiken van resultaat?

                Goed voorbeeld, maar mijn vraag is of je met je 5in1 ook onderstaande foto kan belichten, bv een zone van 5m breed?



                Of deze ... ik gok dat het paneel op +/- 15m van de kinderen stond en een zone belicht van 12m breed.

                Tom, Als ik zie welke beelden je maakt met NIKON gecombineerd met de sunbounce-panelen zou ik zo mijn CANON-spul aan de haak willen hangen. hihihihihi.

                Trouwens nog de groetjes van Pauline aan de gekke fotograaf.

                Greetz, Peter.
                CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                Comment


                • #23
                  Re: californe sunbounce

                  Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                  maakt ni uit wat de bovenstaande discussie zegt.. (kheb ze niet gelezen)

                  Ik heb zelf 3 verschillende sunbounce's, een 5in1, en nog 3 andere schermen...

                  In de studio maakt het niet zoveel uit.. daar werk ik zelfs liever met de andere schermen wegens de grootte..

                  Maar als je buiten werkt is er absoluut niks dat ook maar in de buurt komt van de sunbouncers.. Je mag discussiëren zoveel je wil, zagen over het prijs verschil en noem maar op.. nothing beats the sunbounce.
                  En dat heeft er niks mee te maken dat ik sunbounce gebruik maar het is gewoon een feit.
                  Eerlijk gezegd kan je er pas over meespreken als je het zelf geprobeerd hebt. (het verschil te testen)

                  En zeker ook zoals Tom als vb. geeft... licht maar eens iets uit van 5m of meer breed of van een grotere afstand..

                  Enjoy uwe 5in1 dan maar
                  Beter eerst het ganse topic doorlezen
                  Ik discuteer helemaal niet over de kwaliteiten van de sunbounce.
                  Maar het feit is gewoon dat de meesten dit dure ding helemaal niet nodig hebben.
                  Of ga je iedereen ook meteen aanraden een Frofoto flits te kopen want daarmee kun je makkelijk de zon overpoweren en met speedlights niet .

                  In dit forum raden we mensen aan om op e-bay goedkope, triggers te kopen, niet om direct maar PocketWizards te kopen omdat deze veel beter zijn.

                  Dus een goedkoop strobist-alternatief voor een Sunbounce is een 5 in 1

                  Niet iedereen moet een D3 kopen om foto's te kunnen nemen, met een D90 gaat het ook

                  De sunbounce gaat door de opgespannen reflectordoek gerichter kunnen weerkaatsen, maar het reflectievermogen wordt niet door het frame bepaald maar door de zilveren laag op de doek

                  Wel als jij beweerd dat een sunbounce meer licht geeft dan een 5 in 1 wel dat is dan goed nieuws, want dat wil dan zeggen dat ik met een 5 in 1 zachter licht ga krijgen en dat is nu net wat ik graag zie, een diffuse zachte verlichting in plaats van platbelicht
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #24
                    Re: californe sunbounce

                    Lastolite SkyLite zit minstens even strak als de sunbounce...

                    Maar wel wat minder en minder handige formaten. Voorlopig week ik met de Lastolite Trigrips. Ook een heel mooi produkt. En met één poot van een oud statief, wat klemmen en een touwtje maak je er een goedkoop Lastolite KickerLight van.
                    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: californe sunbounce

                      @Peter, doe ze terug

                      @Iedereen, ik denk dat we de discussie pro/contra Sunbounce niet verder moeten voeren, dit is een beetje uit de hand aan het lopen. Iedereen moet voor zichzelf uitmaken welk budget hij/zij wil spenderen aan een reflectiescherm, en wat je ook gebruikt als paneel - het ding zal op de één of andere manier wel voldoende licht reflecteren!

                      In de "strobist" gedachtegang proberen velen een goedkoop (meestal DIY) alternatief te vinden voor de duurdere commerciële oplossingen. 5in1 schermen zijn hier een perfect alternatief voor de meeste toepassingen, ik heb ze ook "jaren" gebruikt - tot ik besloten heb om te investeren in Sunbounce materiaal.
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: californe sunbounce

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht

                        Wel als jij beweerd dat een sunbounce meer licht geeft dan een 5 in 1 wel dat is dan goed nieuws, want dat wil dan zeggen dat ik met een 5 in 1 zachter licht ga krijgen en dat is nu net wat ik graag zie, een diffuse zachte verlichting in plaats van platbelicht
                        Alle gekheid op een stokje, deze stelling is wel héél "kort" door de belichtingsbocht
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: californe sunbounce

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Alle gekheid op een stokje, deze stelling is wel héél "kort" door de belichtingsbocht
                          Ik weet het maar als men begint met....
                          Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                          maakt ni uit wat de bovenstaande discussie zegt.. (kheb ze niet gelezen)

                          ......Je mag discussiëren zoveel je wil, zagen over het prijs verschil en noem maar op.. nothing beats the sunbounce.

                          En zeker ook zoals Tom als vb. geeft... licht maar eens iets uit van 5m of meer breed of van een grotere afstand..

                          Enjoy uwe 5in1 dan maar
                          ... dan kan ik het soms niet laten


                          Maar telkens heb je in een topic wel iemand die zonder het topic te hebben gelezen komt vertellen dat er geen andere keuze bestaat dan het duurste professioneel product en dat iedereen dat dan maar moet kopen wil je een geslaagde foto maken

                          Indien men gans het topic leest zal men merken dat ik de kwaliteiten van een sunbounce niet betwist, enkel het feit dar er nog alternatieven zijn die voor de doorsnee gebruiker meer dan voldoen en soms zelfs handiger zijn.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #28
                            Re: californe sunbounce

                            Ken inderdaad zelf mensen genoeg die zeer goede resultaten boeken met goedkopere alternatieven.

                            Zelf gebruik ik alleen nog maar sunbounce, maar ik heb uiteraard makkelijk praten.

                            Test die spullen gratis uit en kan ze dan nog eens kopen tegen een serieuze reductie.

                            Dus begrijp ik wel dat niet iedereen zoveel centjes wil spenderen aan een paneel, hoewel ze echt wel hun geld waard zijn hoor.
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: californe sunbounce

                              Mag ik ook een vraagje stellen in dit topic? Wilde niet weer een nieuw topic openen, maar mis nog wat info over de sunbounce.
                              Ik zoek al een poos info over de sunbounce op het innet, omdat ik zeer binnenkort er zelf een wil aanschaffen. Ik wil deze in de studio en buiten gebruiken.
                              Zilver is me net even te koud, maar ik vind het verschil in keurwarmte met de zebra dan weer zo groot (misschien lijt het maar zo op de filmpjes en voorbeelden). Hebben mensen hier ervaring met deze verschillende tinten sunbounces? Als ik een ietwat warm effect wil krijgen zonder dat de belichte delen oranjig ogen, heb ik dan een goede reflector aan de zebra sunbounce?
                              Ik zal vrees ik voor het grote formaat moeten gaan, aangezien ik 'm vooral gebruik bij "van top tot teen" portretten en dan ook vaak foto's maak van meerdere kids tegelijk.

                              Ik zou tussen deze willen kiezen:

                              Comment


                              • #30
                                Re: californe sunbounce

                                De Pro is inderdaad aangewezen voor Full-Body.
                                Als je het zilver te koud vind en zebra te warm van kleur, gebruik dan de witte (geeft zacht neutraal licht).

                                In studio gebruik ik zelden een zilveren of gouden reflector, meestal wit
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                                Comment

                                Working...
                                X