Hoi allemaal,
Ik ben druk aan het fotograferen in mijn amateur thuis studiotje in de woonkamer. Ik gebruik hiervoor een linkstar 400W/s flitsset.
Ik mag niet klagen over de resultaten, maar bij een witte achtergrond krijg ik vaak wel de achtergrond wit maar niet de voorgrond. Hieronder heb ik een extreem onbewerkt voorbeeld geplaatst.
Over het algemeen valt er in photoshop een hoop te redden, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk photoshoppen.
Flitsopstelling : 2x 400W/s met standaard reflextor op de witte achtergrond gericht (achtergrond wordt dus prima wit)
1x56richtgetal externe flitser in paraplu om model te belichten.
Afstand model tot achtergrond 2 a 3 meter.
Wie heeft er tips
Camera Model: SONY (DSLR-A100)
Lens Focal Length: 35,00 mm (Tamron 17-50 f2.8)
Shutter Speed: 1/40 sec
F-Number: F5,6
ISO: 100
Compensation: EV 0/10
Ik ben druk aan het fotograferen in mijn amateur thuis studiotje in de woonkamer. Ik gebruik hiervoor een linkstar 400W/s flitsset.
Ik mag niet klagen over de resultaten, maar bij een witte achtergrond krijg ik vaak wel de achtergrond wit maar niet de voorgrond. Hieronder heb ik een extreem onbewerkt voorbeeld geplaatst.
Over het algemeen valt er in photoshop een hoop te redden, maar ik wil eigenlijk zo min mogelijk photoshoppen.
Flitsopstelling : 2x 400W/s met standaard reflextor op de witte achtergrond gericht (achtergrond wordt dus prima wit)
1x56richtgetal externe flitser in paraplu om model te belichten.
Afstand model tot achtergrond 2 a 3 meter.
Wie heeft er tips
Camera Model: SONY (DSLR-A100)
Lens Focal Length: 35,00 mm (Tamron 17-50 f2.8)
Shutter Speed: 1/40 sec
F-Number: F5,6
ISO: 100
Compensation: EV 0/10
Comment