Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Car strobism

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Car strobism

Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
    een deelnemer heb je al
    make that two.

Kijk aan deze commentaren heb ik iets

@ lamboCars, kijk ik er over, of staat er op carphototuts geen geen flash gerelateerde tutorial?

Verder nog 3 vragen:
    - De cactus V4 werd afgeraden omdat er al beter te krijgen zou zijn. Ik heb inmiddels ook de andere thread gelezen over de RF602. Is deze ergens te kopen in een winkel in belgie? Ik koop liever in fysieke winkels.

- Welke strobes hebben een egale lichtverdeling? Ik heb inmiddels gelezen dat er bij sommige strobes redelijk wat fall-off zou zijn naar de randen toe (maw: je hebt een cirkel licht die feathered naar de buitenkanten toe). Wat zou het beste zijn, een SB-28 of een 285HV?

- Wanneer je 2 flitsen per paraplu gaat gebruiken, is het dan echt kracht*2, of is het bvb maar een verhoging van 1/4e? en zijn 2 flashes te triggeren met 1 trigger?

offtopic: @ d_oracle: je portret van rani tijdens de strobist meet is werkelijk prachtig! zag hem in het BOF en meteen gek van
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

-Nee, niet in fysieke winkels te verkrijgen.
      -Wat bedoel je precies ? Fall of is eigen aan alle lichtbronnen ... google es naar de inverse square law.
      -2 Flitsers is 1 stop winst, 4 flitsers is 2 stops, 8 flitsers is 3 stops winst tov van 1 flitser (als het dezelfde zijn he).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        -Wat bedoel je precies ? Fall of is eigen aan alle lichtbronnen ... google es naar de inverse square law.
        Ik heb ooit eens ergens gelezen dat één bepaalde flash zeer veel last had van een duidelijke hotspot. Dat je echt dus een cirkel kon zien in je softbox die van fel aan de binnenkant naar odnker aan de buitenkant ging. ik vind het natuurlijk nu niet meer terug

zo iets is wel belangrijk om een groot voorwerp gelijkmatig te belichten (bvb zijkant auto). Of zit ik dan zoiezo met een 2 flash opstelling voor een zijkant?

pfff so many questions, so little time

In maart al meteen de vuurproef met 4 supercars. Must be ready
        I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
          Ik heb ooit eens ergens gelezen dat één bepaalde flash zeer veel last had van een duidelijke hotspot. Dat je echt dus een cirkel kon zien in je softbox die van fel aan de binnenkant naar odnker aan de buitenkant ging. ik vind het natuurlijk nu niet meer terug
          hangt meer van de softbox af, in een westcott heb je geen mogelijkheid to hotspot...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
          X